call تلفن : 1603613-0990

رتبه ذکر شده در برچسب انرژی ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین مشخصات یک ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی امروزه جای خود را در خانه ها، مراکز مختلف بهداشتی (از قبیل بیمارستان ها و درمانگاه ها) باز کرده است. بطوری که بیشتر خانواده ها در کشورهای مختلف جهان - از جمله ایران - دارای یک دستگاه ماشین لباسشویی در خانه هستند که کار شستشوی لباس ها را براحتی با کمک آن انجام می دهند.

اما همانطور که می دانید این دستگاه ها با انرژی برق کار می کنند. مسئله میزان مصرف برق ماشین لباسشویی بسیار مهم است. به همین جهت استانداردهایی تهیه و تدیون شده که به مشتریان کمک می کند در این زمینه اطلاعات بیشتری از جزئیات مصرف برق آن دستگاه ماشین لباسشویی مورد نظر بدست بیاورند و با عملکرد آن از لحاظ میزان مصرف انرژی برق، بیشتر آشنا شوند.

در طول دهه های گذشته از آنجایی که مصرف برق برای کشورهای جهان بسیار مهم است، شرکت ها و کارخانجات سازنده لوازم و وسایل برقی همواره تلاش کرده اند که وسایلی بسازند که حتی الامکان برق کمتری مصرف کنند. این مسئله هم برای کشورهای جهان و هم برای خود مردم بسیار مهم است. از این رو استانداردهای مصرف انرژی کمک می کنند که هر دستگاه میزان مصرف آن به دقت اندازه گیری شده و برچسب انرژی نصب شده روی این دستگاه ها به مشتریان هنگام خرید ماشین لباسشویی و یا سایر لوازم خانگی کمک زیادی می نماید.

یکی از این وسایل که مصرف انرژی برق آنها رتبه بندی شده است، ماشین لباسشویی است. ماشین های لباسشویی اعم از درب جلو یا درب بالا، دوقلو و یا معمولی و ساخت هر شرکت و کارخانه ای که هستند، در آزمایشگاه های مجهز مورد آزمایش و مطالعه قرار گرفته و با استفاده از شوینده ها و پارچه های خاصی، لباسشویی شروع به کار و آزمایش می شود. در نهایت پس از چندین بار امتحان کردن عملکرد ماشین لباسشویی، کارشناسان آن دستگاه را در یکی از گروه های رتبه بندی مصرف انرژی، قرار می دهند:

این رتبه بندی با حروف انگلیسی و از A تا G انجام می شود و به ترتیب A بهترین و G ضعیف ترین رتبه را دارد و هرچه از A به G نزدیک تر می شویم ، به این معنی است که مصرف انرژی بالاتر است.

استاندارد آزمایش برچسب انرژی ماشین لباسشویی

از سال 2010 میلادی تا کنون در زمان آزمایش ماشین های لباسشویی جهت رتبه بندی مصرف انرژی، در دمای 60 درجه سانتی گراد (معادل 140 درجه فارنهایت) مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرند. ضمنا میزان پارچه و اقلامی که در ماشین ریخته می شود، حداکثر 6 کیلوگرم است و میزان انرژی مصرفی نیز بصورت kW·h  (کیلووات بر ساعت) محاسبه می شود.

این استانداردها عمدتا زیر نظر اتحادیه اروپا (European Union energy label) انجام شده و از سال 2010 به بعد، به منظور جداسازی هر چه بیشتر این درجه بندی، در حال حاضر بهترین ماشین های لباسشویی با رتبه های A+++ ، A++ و A+ شناخته می شوند و استاندارد مصرف انرژی، بین A+++ و D است. بنابراین برای مثال اگر دیدید نوع استاندارد مصرف انرژی یک ماشین لباسشویی A+++ است، به این معنی است که از نظر مصرف انرژی، عالی است و کمترین مصرف را دارد.

نکته مهم این است که حتی برای خشک کن هم استانداردها و درجه بندی در این زمینه تدوین شده. چرا که مصرف برق خشک کن ماشین لباسشویی و دقت عملکرد آن در خشک کردن و نماندن رطوبت در پارچه و یا پوشاکی که در این دستگاه ها خشک می شوند اهمیت دارد.

می دانید که علاوه بر خانه ها، امروزه در هتل ها، استخرها و مجموعه های ورزشی نیز از دستگاه های خشک کن استفاده می شود.

در مجموع عواملی که در این رتبه بندی های مربوط به برچسب انرژی ماشین های لباسشویی و دستگاه های خشک کن، اهمیت دارند عبارتند از:

- حداکثر سرعت دستگاه در زمان شستن لباس ها

- میزان مصرف آب

- میزان مصرف برق

- مقدار صدای دستگاه در هنگام شستشو

- توانایی خشک کردن لباس و پارچه ها در هر دور (به دسی بل dBA)

به یاد داشته باشید که در هنگام خرید وسایل برقی خانه، هر چه دستگاه های کم مصرف تر خریداری و در منزل و یا محل کار استفاده کنید، علاوه بر مصرف کمتر انرژی و همچنین آب و برق، به حفظ محیط زیست هم کمک کرده اید.

ما در فروشگاه آنلاین "بانه نیاز" با افتخار اعلام می کنیم که بیشتر ماشین های لباسشویی عرضه شده در وب سایت ما، از جدیدترین مدل ها و تکنولوژی روز دنیا هستند و به همین دلیل دارای کمترین و بهینه ترین میزان مصرف انرژی هستند