call تلفن : 1603613-0990

یکی از دغدغه های مشتریان در خرید کولر گازی (به خصوص اسپلیت) و البته دیگر لوازم برقی خانگی، برچسب انرژی این دستگاهها به دلیل مصرف برق بالای این وسایل است. انتخاب هوشمندانه در این زمینه، تضمین کننده هزینه های کم مصرف برق و پس انداز پول در دراز مدت است. برچسب انرژی کولر گازی، نشان دهنده میزان مصرف آن بر حسب استانداردهای روز جهان است.   

گِرِید های مصرف انرژی:

گِرِید انرژی کولر گازی بسته به نوع کمپرسور و اینورتر بودن و یا نبودن آن از گریدهای انرژی A++ ، A+ ، A ،B ،C  و D تشکیل شده است. در این گریدها بهترین و کم مصرف ترین کولرهای گازی موجود در بازار دارای برچسب انرژی ++A هستند و بعد به ترتیب +A  و A دارای مصرف بهینه هستند و برعکس گرید های C و D نشان دهنده بیشترین مصرف انرژی است.

توجه داشته باشید که تاکنون (سال 2018 میلادی) هیچ مدلی از کولرگازی و در هیچ سایزی با گریدی بهتر از ++A و +++A ساخته نشده است و مدلهایی با گرید بالاتر از +++A همگی بر چسب های تقلبی هستند که فروشندگان ( البته نه همگی آنها ) بر روی آنها زده اند. برای بهترین عملکرد در مصرف انرژی ++A هم تعداد بسیار اندکی دستگاه وجود دارد که تولید شده اند که هنگام خرید اسپلیت باید به آن دقت کنید.

برچسب انرژی اسپلیت از کلاه برداری تا واقعیت:

جهت اطلاع از صحت برچسب های انرژی حتما به وب سایت تولید کننده اصلی محصول بروید تا از صحت آن مطلع بشوید. تفاوت قیمت یک کولر گازی با گرید A تا گرید ++A معمولا در بهترین حالت 500 تا 600 هزار تومان است به همین دلیل گاهی برخی افراد اقدام به چسباندن برچسب +++A می کنند. حتی دیده شده که گاهی فروشندگان محصولاتی با گرید انرژی B را به عنوان محصولات با کیفیت با گرید انرژی بالا به مشتریان می فروشند به همین دلیل مراجعه به وب سایت اصلی تولید کننده بسیار ضروری است.

به عنوان نمونه مثلا کولر گازی ال جی نکست تایتان با گرید انرژی B را به مشتری با گرید انرژی ++A داده اند آن هم به دلیل اینکه این مدل کولر گازی سیستم اینورتر دارد. درست است که آن سیستم کولرگازی اینورتر دارد ولی همگی مدلهای اینورتر دار گرید انرژی A و بهتر از آن را ندارند. در کولر گازی، علاوه بر سیستم اینورتر برای پایین آوردن مصرف دستگاه سیستم و برنامه های خاصی لازم است که باید همه آن شرایط را داشته باشد.

یا در مورد کولر گازی اجنرال مثلا مدل ASGS اینورتر که دارای برچسب انرژی A است را به عنوان +++A به مشتری فروخته اند. در هر حالت مشاوره از فردی مطمئن و یا مراجعه به وب سایت های معتبر و یا وب سایت شرکت تولید کننده برای اطمینان از صحت حرفهای فروشنده بسیار ضروری است.

البته انتخاب یک فروشگاه معتبر که صحت محصولات را گارانتی می کند نیز بسیار به این موضوع کمک می نماید.مخصوصا هنگام خرید کولرگازی از بانه این امر اهمیت دو چندان می یابد زیرا که معمولا در این مواقع شما دسترسی فیزیکی به کالا ندارید و در این موارد مورد اطمینان و معتمد بودن فروشگاه بسیار مهم است. فروشگاه بانه نیاز به عنوان یکی از معتبرترین و با سابقه ترین فروشگاه های لوازم خانگی از بانه تمامی محصولات خود را با ضمانت نامه اصل بودن ارائه می نماید.

به یاد داشته باشید که هر چه مصرف انرژی کولر گازی شما کمتر و بهینه تر باشد، در دراز مدت هزینه برق شما کمتر خواهد بود و به همین جهت خرید کولرگازی های با برچسب انرژی ++A و +A به صرفه تر از کولرگازی با برچسب انرژی B و C است. به خصوص در تابستان که مصرف برق بیشتر می شود.

استاندارد مصرف انرژی کولر گازی وابسته به عوامل متعددی است که همه در نهایت موجب می شوند گرید نهایی مصرف انرژی آن تعیین شود. از جمله: 

مدل کولرگازی
میزان عملکرد دستگاه بر حسب کیلووات (KW)
میزان سرمایش خروجی دستگاه کولرگازی (اسپلیت) در حالت بیشترین قدرت دستگاه
میزان باد خروجی دستگاه در حالت بیشترین قدرت کولرگازی
عملکرد کولرگازی در هر یک از حالت های سرمایشی (کولر گازی ها) و گرمایشی (کولرگازی هایی که دو حالت دارند مانند اسپلیت)
میزان سر و صدای موتور کولرگازی