call تلفن : 1603613-0990

از ابتدای ساخت و عرضه تلویزیون ها به بازارهای جهان، صفحه آنها بصورت تخت بوده ولی امروزه با عرضه تلویزیون های منحنی (خمیده) به بازار این امکان بوجود آمده تا جوانان و افراد علاقه مند به خرید تلویزیون های جدید، بتوانند با خرید آنها از دیدن تصاویر تلویزیون لذت بیشتری ببرند. تلویزیون های منحنی چند سالی بیشتر نیست که ساخته و به بازارهای جهان عرضه شده اند و اولین مدلهای آنها در سال 2013 میلادی توسط شرکت های کره ای تولید شدند و از آن زمان تاکنون تولید و تقاضا جهت خرید آنها در بازارهای سراسر جهان افزایش پیدا کرده است. شرکت های ال جی (LG) و سامسونگ (Samsung) در این زمینه پیشتاز هستند و از این رو هنوز هم برخی از خریداران در ابتدا به دنبال خرید تلویزیون منحنی ال جی و یا تلویزیون های منحنی سامسونگ هستند.

هر یک از دو نوع تلویزیون تخت (Flat TV) و منحنی (Curved TV) در قیاس با یکدیگر دارای مزایا و معایبی هستند که موجب می شود هر دسته طرفداران خاص خود را داشته باشد. بسیاری از برندهای معتبر تولید کننده تلویزیون اکنون در کنار ساخت و تولید تلویزیون های تخت، اقدام به تولید تلویزیون های منحنی نیز کرده اند. امروزه تبلیغات این نوع تلویزیون ها در سراسر جهان بطور گسترده ای صورت می گیرد و بسیاری از افرادی که تمایل به خرید تلویزیون جدید برای منزل دارند، تلویزیون های منحنی را خریداری می کنند. نسل جدید این تلویزیون ها بسیار زیبا طراحی شده بطوری که بهترین کیفیت را هنگام پخش تصاویری جذاب و دلنشین را ارائه می دهند. مسلما این روزها، طرفداران فن آوری های جدید لوازم صوتی و تصویری پیش از خرید تلویزیون، نیم نگاهی هم به تلویزیون خمیده یا منحنی شکل می اندازند و درباره امکانات و کیفیت آنها تحقیق و بررسی می کنند.

جالب است که بدانید ایده اصلی تلویزیون های خمیده و شکل منحنی آنها در واقع بر گرفته از صفحه تصویر سالن های سینماست. بطوری که چون در سینما تعداد تماشاچیان زیاد است و از نماهای مختلف به صفحه نمایش بزرگ آن نگاه می کنند، صفحه آنرا بصورت مقعر ساخته و نصب می کنند که حتی تماشاچیانی که از حاشیه ها و زاویه های کناری به آن نگاه می کنند بتوانند تصاویر را از هر زاویه ای ببینند. البته مسلما بهترین حالت این است که افراد روبروی مرکز تصویر بنشینند و کسانی که در حاشیه های کناری سمت چپ و یا راست سالن می نشینند، ممکن است کمی تصاویر را با اعوجاج ببینند. البته مزیت دیگر استفاده از این نوع صفحه تصاویر در سالن های سینما این است که افراد در هر ردیف و یا هر سمتی که نشسته باشند جهت تماشای تصاویر مجبور نخواهند بود که سرشان را تکان دهند و این خود از مزایای صفحات تصاویر منحنی بشمار می رود.


تلویزیون صفحه تخت و منحنی


اما برای کسانی که برای نخستین بار در بازار تلویزیون ها می خواهند اقدام به خرید کنند، حتما این سئوال پیش می آید که تلویزیون صفحه تخت بخرند یا تلویزیون منحنی؟ در پاسخ به این سئوال نکات مهمی را جهت آشنایی هر چه بیشتر شما مشتریان و خوانندگان گرامی مطرح می کنیم تا در نهایت با مقایسه تلویزیون منحنی و تخت، هنگام خرید تلویزیون براحتی بتوانید بر حسب نیاز و همچنین شرایط خود راحت تر دست به انتخاب بزنید:


- مقایسه ظاهر تلویزیون:

هر دو نوع تلویزیون های تخت و منحنی دارای ظاهر زیبایی هستند. به خصوص تلویزیون های منحنی که ظاهر خمیده آنها بسیار زیبا است و در دکوراسیون منزل تاثیر مثبتی می گذارد. ضمنا پنل تلویزیون های منحنی یا خمیده از پنل تلویزیون های تخت معمولی، نازک تر است که این مسئله هم هنگام خرید تلویزیون مورد توجه برخی از خریداران قرار می گیرد.

- نصب تلویزیون:

بدلیل شکل خمیده تلویزیون های منحنی، آنها فضای بیشتری در مقایسه با تلویزیون های تخت اشغال می کنند. از طرف دیگر نصب تلویزیون های تخت برای افراد عادی معمولا ساده تر است و براحتی می توانند آنها را بر روی میز تلویزیون و یا دیوار نصب کنند. البته مدلهای جدید تلویزیون های خمیده و منحنی، قابلیت نصب بر روی دیوار را نیز دارند، اما در نهایت اگر قصد نصب تلویزیون بر روی دیوار خانه دارید، مسلما نصب تلویزیون تخت بهتر و نتیجه کار جذاب تر خواهد بود.


- مقایسه زاویه دید تلویزیون:

مسئله زاویه دید و کیفیت تصویری که از هر طرف می توانید هنگام تماشای تلویزیون ببینید مسئله مهمی است که این روزها میان طرفداران هر یک از دو نوع تلویزیون های تخت و خمیده (منحنی) مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. یکی از مزایای تلویزیون های تخت در این زمینه این است که افرادی که در حاشیه ها نشسته اند هم تا حد زیادی می توانند تصاویر را با کیفیت مناسب تماشا کنند. از این رو معمولا توصیه می شود که زمانی جهت خرید تلویزیون خمیده یا منحنی اقدام کنید که تعداد افراد استفاده کننده از آن حداکثر 3 یا 4 نفر باشد. برای افراد تعداد بالای 5 نفر معمولا تلویزیون های تخت پیشنهاد می شود. هر چند که اخیرا مدلهای جدیدی از تلویزیون های خمیده هم به بازارها عرضه شده که گفته می شود که این مشکل را ندارند و تصاویر آنها از هر زاویه ای به خوبی دیده می شود و دارای اعوجاج نیست. البته این مدلها هم قیمت بالاتری نیز دارند.

اما در مجموع هر چه ابعاد و سایز تلویزیون خمیده بزرگ تر و بیشتر باشد، افراد بیشتری می توانند تصاویر آنرا با کیفیت ببینند. به خصوص برای خانواده های پر جمعیت یا افرادی که عادت دارند به همراه دوستان خود به تماشای برنامه های مختلف تلویزیون و یا فیلم های سینمایی بنشینند. بنابراین توصیه می کنیم در صورتی که تمایل به خرید تلویزیون خمیده (منحنی) داشتید حتما ابعاد بزرگ آنرا جهت خرید انتخاب کنید. در این صورت با داشتن فضای دید بیشتر، از تماشای تصاویر آن لذت بیشتری خواهید برد.


- مقایسه کیفیت تصویر:

معمولا شرکت ها و برندهای سازنده تلویزیون های جهان بهترین و جدیدترین تکنولوژی های خود را جهت ساخت تلویزیون های خمیده بکار می برند و این روزها در تبلیغات گسترده ای که برای این نوع تلویزیون ها انجام می شود، کیفیت ساخت آنها با کیفیت تصاویر تلویزیون های تخت مقایسه و حتی به امکانات این تلویزیون ها نیز اشاره می شود. البته تلویزیون های تخت نیز همچنان ساخته و در بازارهای جهان به فروش می رسند و امکانات جانبی این تلویزیون ها نیز در نوع خود بسیار مناسبند.


- قیمت تلویزیون:

یکی از موارد دیگر مهم خرید تلویزیون ها مقایسه قیمت آنهاست. بطوری که تلویزیون های تخت در مقایسه با تلویزیون های منحنی (تلویزیون های خمیده) دارای قیمت ارزان تری هستند و همین مسئله هم همچنان موجب رونق فروش آنها در بازارهای جهانی می شود. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که به مرور زمان و با عرضه مدلهای جدیدتر و پیشرفته تر تلویزیون های منحنی، بیشتر شرکت های تولید کننده تلویزیون ها نیز به سمت تولید آنها رفته و روز به روز قیمت این تلویزیون ها نیز پایین تری می آید.


- گستردگی تصویر تلویزیون:

همانطور که در بخش های بالاتر اشاره شد، تاثیر پذیری تلویزیون ها از سیستم نمایش سالن های سینما موجب بوجود آمدن تلویزیون های منحنی و خمیده شده است و بنابراین هر چه ابعاد آنها بیشتر باشد در مقایسه با تلویزیون های تخت با همان ابعاد، تصاویر گسترده تری را به افراد نشان می دهند. برای مثال یک تلویزیون 60 اینچی منحنی در مقایسه با یک تلویزیون تخت با همان ابعاد، دارای گستردگی تصویر بیشتری است. بنابراین مسلما افراد می توانند لذت بیشتری از تصاویر تلویزیون های منحنی ببرند که این از مزایای این نوع تلویزیون ها می باشد. به خصوص اگر فضای بزرگی در منزل در اختیار دارید.

همچنین شعاع تصویر قابل دید (میداندید) از زاویه روبرو در تلویزیون های منحنی کمی بیش از تلویزیون های تخت است که منجر به مشاهده تصاویری عمیق تر با میدان دید بیشتر می گردد.


مقایسه میدان دید تلویزیون منحنی و تخت


نتیجه گیری :

به صورت کلی می توان گفت برای خانواده های پرجمعیت ، خرید تلویزیون منحنی با ابعاد بزرگ گزینه مناسبی است و خرید این نوع تلویزیون ها با ابعاد کوچک مناسب زوج های جوان می باشد زیرا مشاهده آنها از زاویه روبرو کیفیت جالب تری دارید.اما هم چنان خرید تلویزیون های صفحه تخت هم به لحاظ کیفیت تصویر و هزینه و قیمت خرید در اکثر مواقع انتخاب بهتری خواهد بود و تلویزیون های صفحه منحنی امکانات خیلی متمایزتری نسبت به تلویزیون های صفحه تخت به مشتریان ارائه نمی دهد و در خیلی از مواقع محبوبیت آنها تنها جنبه تبلیغاتی دارد.

امیدواریم ضمن مطالعه و بررسی موارد نام برده در صورت تمایل به خرید تلویزیون های تخت و یا منحنی، براحتی بتوانید تصمیم نهایی خود را بگیرید و خریدی مطمئن و مناسب داشته باشید.