call تلفن : 1603613-0990

جامعترین راهنمای خرید تلویزیون

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد به دنبال یک راهنمای خرید تلویزیون باشید و اینکه بخواهید برای مثال با مقایسه انواع تلویزیون، بدانید که بهترین تلویزیون بازار کدامست و یا کدام برند تلویزیون بهتر است؟ 

اگر به دنبال پاسخ به چنین سئوالاتی هستید و می خواهید در مورد جزئیات فنی تلویزیون پیش از خرید آن بیشتر بدانید، این راهنمای جامع خرید تلویزیون برای شماست. امروزه شرکت های سازنده تلویزیون، با هر ترفندی با اضافه کردن امکانات جانبی گوناگون تلاش می کنند که ضمن بالاتر بردن کیفیت محصول خود، مشتریان بیشتری را به سمت تلویزیون هایشان جذب کنند و در این بازار موفق تر از شرکت های رقیب شوند.

به همین جهت هر از چند گاهی که نگاهی به کاتالوگ ها و راهنماهای خرید تلویزیون (مثلا راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ، راهنمای خرید تلویزیون ال جی، راهنمای خرید تلویزیون سونی و...) می اندازیم، گاهی از تنوع تلویزیون ها و امکانات و قابلیت های جدید آنها شگفت زده و حتی گیج می شویم. در این میان فاکتورهای مختلفی در انتخاب یک تلویزیون مناسب برای شما و یا خانواده، می تواند مهم باشد و در تصمیم گیری شما جهت خرید تلویزون نقش اساسی داشته باشد.

نکته مهم اینجاست که معمولا جوانان و نوجوانان از تکنولوژی های جدید استقبال می کنند و برای خرید تلویزیون هم اغلب طرفدار مدلهای جدید تلویزیون هستند. چرا که با داشتن امکانات مختلف و همچنین صفحه تصویر مناسب و بزرگ، می توانند حداکثر استفاده را از این دستگاه در خانه ببرند و از تماشای فیلم، سریال، مسابقات ورزشی و برنامه های دیگر تلویزیون نهایت لذت را ببرند. از طرف دیگر در بسیاری از مراکز و مکان های پر تردد جهت سرگرم کردن مردم، از قبیل کافی شاپ، رستوران، فروشگاه ها و حتی  برخی از درمانگاه ها و پایانه های اتوبوس رانی برای اینکه دقایقی مردم سرگرم شوند اقدام به خریداری و نصب صفحات بزرگ تلویزیون کرده اند. همین امر هم اهمیت خرید و انتخاب این دستگاه و تنوع کاربردهای آن در سطح جامعه را به خوبی نشان می دهد.

آموزش اصطلاحات اولیه و جامع راهنمای خرید تلویزیون

در دنیای تلویزیون، اصطلاحاتی وجود دارند که برای درک بهتر و انتخاب بهترین تلویزیون بسیار مهم هستند. این اصطلاحات به شما کمک می‌کنند تا از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در تلویزیون‌ها استفاده می‌شود، آگاه شوید و تجربه تماشایی خود را بهبود بخشید.

کیفیت تصویر 4K

آیا آماده‌ی تجربه‌ای واقعی‌تر از هر زمان دیگر برای تماشای محتوای عالی هستید؟ با وضوح 4K یا Ultra HD (UHD)، تلویزیون شما حداقل چهار برابر بیشتر از HDTV در تعداد پیکسل دارد. این بدان معنی است که شما تمام جزئیات و زیبایی‌های محتوای خود را با وضوح و روشنایی بیشتر تجربه خواهید کرد.
اگر اصطلاح "Ultra HD" را شنیده‌اید، بدانید که ممکن است به همان محتوای ویدیویی با وضوح 4K اشاره داشته باشد، اما همچنین معمولاً از فناوری‌های جدید مانند HDR و طیف رنگی گسترده نیز برای ارتقاء تجربه تماشا استفاده می‌کند.

کیفیت تصویر 8K

وضوح صفحه نمایش 8K یکی از پیشرفت‌های بزرگ در تکنولوژی تلویزیون و نمایشگرها است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. وضوح 8K به معنای داشتن رزولوشن بسیار بالا و تعداد پیکسل‌های فوق‌العاده بر روی صفحه نمایش است که جزئیات بسیار دقیق تری از تصاویر را نمایش می‌دهد. در ادامه توضیحاتی در مورد وضوح 8K و مزایا و ویژگی‌های آن آورده شده است:
**وضوح 8K**:
- وضوح 8K به معنای داشتن رزولوشن 7680x4320 پیکسل است، که چهار برابر وضوح 4K و 16 برابر وضوح Full HD (1080p) معمولی است. این به معنای داشتن بیش از 33 میلیون پیکسل بر روی صفحه نمایش است.
- تصاویر با وضوح 8K دارای جزئیات بسیار دقیق تری هستند و اشیاء کوچک‌تر و جزئیات نزدیک‌تری از تصاویر را نمایش می‌دهند. این باعث می‌شود تجربه تماشایی بسیار واقع‌بینانه‌تر و جذاب‌تری را برای کاربران فراهم کند.
- وضوح بالای 8K منجر به تصاویر بسیار واضح و واقعی‌تری می‌شود که به نظر می‌رسد انگار شما درون صحنه تصویر قرار دارید.
- تلویزیون‌های 8K امکان نمایش محتواهای 8K و حتی محتواهای با وضوح کمتر را بهبود می‌بخشند و به صورت خودکار به وضوح بالاتر تبدیل می‌کنند.
- برخی از تلویزیون‌های 8K دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند HDR (High Dynamic Range)، تراکم رنگی بالا و فرکانس تازه‌سازی بالا هستند که تجربه تماشایی را به سطح بالاتری برده‌اند.
به طور کلی، وضوح 8K یک پیشرفت بزرگ در تکنولوژی تلویزیون است که تجربه تماشایی را به سطح بالاتری برده و جزئیات دقیق تری از تصاویر را نمایش می‌دهد. با این حال، توجه به محتواهای موجود با وضوح 8K و همچنین هزینه‌های بالای تلویزیون‌های 8K نیز اموری است که باید در نظر گرفته شود.

LCD

همچنین، تکنولوژی LCD یا صفحه نمایش کریستال مایع، یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین فناوری‌های تلویزیون است. تلویزیون‌های LCD با نور پس‌زمینه LED تصاویر شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند. این تکنولوژی با استفاده از کریستال‌های مایع، جزئیات رنگی و وضوح بیشتری را به شما ارائه می‌دهد. با آرایش‌های مختلفی مانند تراز عمودی (VA) و سوئیچینگ در صفحه (IPS)، تلویزیون‌های LCD توانایی ارائه کنتراست و زوایای دید عالی را دارند.

OLED

وقتی به تلویزیون OLED فکر می‌کنیم، یک دنیای رنگارنگ و جزئیاتی بی‌نهایت پیش رو داریم. این تکنولوژی بدون استفاده از نور پس‌زمینه، نور را درون هر پیکسل ایجاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد هر پیکسل را به صورت جداگانه تا حد سیاه کم کنید. برخلاف تلویزیون‌های LCD، تلویزیون OLED امکان نسبت کنتراست بی‌نهایت و تصاویری با کیفیت واقعی را به شما ارائه می‌دهد، اما با هزینه اضافی قابل توجه.
نور پس‌زمینه محلی کم‌نور با آرایه کامل: با این تکنولوژی شگفت‌انگیز، تلویزیون‌های LCD توانایی مناطق جداگانه‌ای را دارند که بسته به محتوا، می‌توانند روشن یا خاموش شوند. این تلویزیون‌ها به دلیل طراحی پیچیده و کیفیت بالا، انتخاب ایده‌آلی برای ارائه بهترین کیفیت تصویر با بهبود نسبت کنتراست و جزئیات سایه هستند.

MINI LED

هر تلویزیون ال سی دی امروزی از تکنولوژی مینی ال‌ای‌دی برای تولید نور استفاده می‌کند. این ال‌ای‌دی‌ها کوچک‌تر از ال‌ای‌دی‌های سنتی هستند و این به تولید مناطق بیشتری از تیرگی موضعی و کاهش درخشش اجسام روشن کمک می‌کند. از آن‌جا که مینی ال‌ای‌دی‌ها نسبت به میکرو ال‌ای‌دی‌ها کاملاً متفاوت هستند، این تکنولوژی‌ها ارائه کیفیت بالایی را با هزینه مناسب به شما می‌دهند.

محدوده دینامیکی بالا (HDR):

 وقتی از تکنولوژی HDR استفاده می‌کنید، واقعاً یک تفاوت چشمگیر در تجربه تماشایتان خواهید داشت. این تکنولوژی به تلویزیون اجازه می‌دهد تا با حفظ جزئیات رنگ‌های تاریک، نقاط روشن‌تری را با برجستگی و شفافیت بیشتر نشان دهد، به شرطی که محتوایی با فرمت HDR داشته باشید. در حالی که محتوای استاندارد (SDR) حداکثر روشنایی حدود 100 نیت دارد، فناوری HDR می‌تواند نقاط روشن بیش از 1500 نیت را به شما ارائه دهد. این امر باعث بهبود قابل مشاهده کنتراست و ایجاد تصاویری واقعی‌تر و جذاب‌تر می‌شود، به طوری که اشیاء روشن مثل خورشید، آتش و اژدها واقعاً از صفحه به چشم می‌آیند.
HDR10 یکی از فرمت‌های استاندارد HDR است که توسط تلویزیون‌های با قابلیت HDR پشتیبانی می‌شود. این فرمت محتوای HDR10 دارای متادیتا (اطلاعات درباره نحوه ارائه تصویر) برای فیلم‌ها است، اما فرمت‌های پیشرفته‌تری مانند HDR10+ و Dolby Vision دارای متادیتا برای هر صحنه جداگانه هستند. به این ترتیب، تلویزیون قادر است تصاویر را بهتر بهینه کند و تجربه تماشا را به سطح بالاتری از واقعیت و جذابیت برساند.

نیتس

نیتس یا کندل در هر متر مربع (cd/m²)، واحدی است که برای اندازه‌گیری روشنایی یا میزان نوری که یک تلویزیون می‌تواند تولید کند، استفاده می‌شود. در گذشته، تلویزیون‌ها معمولاً خروجی حدود 200 تا 300 نیت داشتند و محتوای استاندارد (SDR) با 100 نیت به عنوان معیار معمول شناخته می‌شد. اما با ظهور فناوری HDR، محتوا با استفاده از 1000، 4000 یا حتی 10000 نیت به عنوان استاندارد ارتقا یافت. به این ترتیب، هر چه یک تلویزیون HDR نیتس بیشتری را نمایش دهد، بدون نیاز به کاهش روشنایی نقاط برجسته یا قطع آنها، می‌تواند جزئیات بیشتری را در محتواهای HDR به نمایش بگذارد.

طیف رنگی گسترده (WCG):

طیف رنگی گسترده به معنای توانایی یک قطعه خاص از محتوا یا یک دستگاه نمایشگر برای بازتولید طیف رنگی وسیع‌تر است. محتوای ویدیویی Ultra HD نسبت به محتوای استاندارد HDTV دارای طیف رنگی گسترده‌تری می‌باشد. در حال حاضر، بیشتر محتوای Ultra HD از همان طیف رنگی DCI/P3 استفاده می‌کند که در سینمای تئاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد (هدف نهایی، گستره رنگی Rec. 2020 حتی بزرگ‌تر است). این طیف رنگی گسترده به تلویزیون امکان می‌دهد تا رنگ‌های قرمز، آبی و سبز را با پررنگی بیشتری نمایش دهد و تجربه تماشایی را بهبود بخشد.

نقاط کوانتومی:

این فناوری اصلی‌ترین افزایش رنگ در تلویزیون‌های LCD فراهم می‌کند، اگرچه برخی از تلویزیون‌های OLED هم اکنون از آن استفاده می‌کنند. نقاط کوانتومی، نانوکریستال‌های میکروسکوپی هستند که هنگام برخورد با نور آبی، نور قرمز یا سبز را تولید می‌کنند (بسته به اندازه کریستال). این فناوری اولیه به تلویزیون‌های LCD امکان می‌دهد تا طیف رنگی گسترده‌تری را تولید کنند که برای نمایش صحیح محتوای Ultra HD ضروری است، زیرا اشباع رنگ قرمز و سبز را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهند. این تکنولوژی باعث بهبود کیفیت تصویر، رنگ‌ها و جزئیات در تلویزیون‌ها می‌شود و تجربه تماشایی را بهبود می‌بخشد.

 HDMI 2.1

یکی از جدیدترین نسخه‌های استاندارد اتصال HDMI است که برای اتصال اکثر تلویزیون‌ها و دستگاه‌های خانگی استفاده می‌شود. این نسخه از HDMI پشتیبانی از ویژگی‌هایی مانند نمایشگرهای 8K، حالت خودکار با تأخیر کمتر برای بهبود تجربه بازی، eARC برای انتقال صدای با کیفیت بهتر از طریق کانال بازگشت صوتی، و قابلیت متغیر نرخ تازه‌سازی را فراهم می‌کند.
یکی از ویژگی‌های مهم HDMI 2.1، قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهای 8K است که این امر به کاربران امکان می‌دهد تا تصاویر با کیفیت بسیار بالا را تجربه کنند. همچنین، حالت خودکار با تأخیر کمتر مخصوص بازی‌ها است که باعث بهبود واکنش‌گرایی و تجربه بازی می‌شود. اضافه شدن eARC نیز به انتقال صدای با کیفیت بالا از طریق کانال بازگشت صوتی کمک می‌کند. همچنین، قابلیت متغیر نرخ تازه‌سازی به کاربران اجازه می‌دهد تا نرخ تازه‌سازی تصاویر را به صورت دینامیک تنظیم کنند و تجربه تماشایی بهتری داشته باشند.

نرخ تازه سازی

نرخ تازه‌سازی در واقع نشان دهنده تعداد فریم‌هایی است که یک نمایشگر (مانند تلویزیون) در هر ثانیه نمایش می‌دهد. این نرخ به واحد هرتز (هرتز) اندازه‌گیری می‌شود که به معنای تعداد چرخه‌ها در ثانیه است. به عبارت دیگر، نرخ تازه‌سازی تلویزیون به سرعت نمایش فریم‌های ویدیویی جدید بر اساس نانوثانیه به نانوثانیه اشاره دارد.
اکثر تلویزیون‌ها با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز (یعنی 60 فریم در ثانیه) یا 120 هرتز (یعنی 120 فریم در ثانیه) عرضه می‌شوند. تلویزیون‌های با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، به خصوص در زمان تماشای محتوای 24p، مزایایی مانند کاهش تاخیر ورودی و حرکت‌های نامطلوب را ارائه می‌دهند. در سال 2022، برخی از تولیدکنندگان تلویزیون‌های با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز را معرفی کرده‌اند که به ویژه برای گیمرها جذاب است. با این حال، اکثر تلویزیون‌ها هنوز هم با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز یا 120 هرتز عرضه می‌شوند.

24P

تمپو 24p به معنای نمایش فیلم‌ها با سرعت 24 فریم در ثانیه است. این تمپو به طور گسترده در صنعت سینمایی استفاده می‌شود و به فیلم‌ها ظاهری سینماتیک و طبیعی می‌بخشد. وقتی فیلم‌ها با تمپو 24p نمایش داده می‌شوند، تجربه تماشایی بهتری فراهم می‌شود زیرا این تمپو به تصاویر حرکتی یک نوع حرکت نرم و طبیعی می‌دهد که با تجربه تماشای فیلم‌ها در سالن سینما مطابقت دارد.

Judder

اصطلاح "جادر" (Judder) به یک پدیده در تصویرهای حرکتی اشاره دارد که ناشی از تفاوت بین نرخ تازه‌سازی نمایشگر و تمپو فیلم است. وقتی که محتوای فیلم با تمپو 24 فریم در ثانیه (24p) روی یک تلویزیون با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز نمایش داده می‌شود، برای تطابق این دو، برخی از فریم‌ها بیشتر از یک بار و برخی دیگر کمتر از یک بار نمایش داده می‌شوند که باعث ایجاد این حرکت تند و ناگهانی یا جادر می‌شود.
در برخی از تلویزیون‌های با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، این پدیده می‌تواند با تکرار هر فریم فیلم پنج بار کاهش یابد، در حالی که برخی از تلویزیون‌های با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز ممکن است فیلم‌ها را با فرکانس 48 هرتز اجرا کنند تا این اثر را کاهش دهند. این تکنیک‌ها به کار برده می‌شوند تا جلوی جادر در تصاویر حرکتی گرفته شود و تجربه تماشایی کاربران بهبود یابد.

هموارسازی حرکت MEMC

هموارسازی حرکت، یا همچنین به عنوان تخمین حرکت یا جبران حرکت شناخته می‌شود، به قابلیت یک تلویزیون برای ایجاد فریم‌های جدید به‌طور هوشمندانه به منظور ایجاد حرکت‌های نرم‌تر یا کم‌تجربه‌تر اشاره دارد. این قابلیت به تلویزیون امکان می‌دهد تا حرکت‌های سریع یا دشوار را صاف کند و تجربه تماشایی را بهبود بخشد. این فرآیند به ویژه مفید است زمانی که محتوا با تمپو 24 فریم در ثانیه (24p) نمایش داده می‌شود و نرخ تازه‌سازی تلویزیون با این تمپو متفاوت است.
هموارسازی حرکت می‌تواند به وسیله افزایش مصنوعی نرخ به‌روزرسانی تصاویر انجام شود تا حرکت‌ها نرم‌تر و کم‌تجربه‌تر نمایش داده شوند، اما عملکرد آن بستگی به نرخ تازه‌سازی اصلی تلویزیون دارد. برخی از تلویزیون‌های مدرن امکان تنظیم پیش‌تنظیم هموارسازی حرکت را فراهم می‌کنند تا به کاربران امکان تنظیم بهینه لرزش و درون‌یابی فریم را بدهند. این قابلیت می‌تواند در نمایش مستندها، ورزش‌ها و طبیعت کمک کند تا آنها را واقع‌گرایی بیشتری بیاورد، اما در برخی موارد، بهتر است این ویژگی را برای تماشای فیلم‌ها، بازی‌های ویدیویی و محتواهای سینمایی غیرفعال کرد.

مهمترین عوامل در انتخاب و راهنمای خرید تلویزیون

در مجموع می توان گفت که عوامل زیر در انتخاب و خرید تلویزیون بسیار مهمند که مشتریان و علاقه مندان باید به آنها توجه کنند:

  • - ابعاد تلویزیون
  • - قیمت تلویزیون
  • - کیفیت تصویر تلویزیون
  • - تکنولوژی بکار رفته (تلویزیون LCD ، تلویزیون LED ، تلویزیون OLED )
  • - دو بعدی یا سه بعدی بودن تلویزیون
  • - مصرف انرژی تلویزیون
  • - امکانات جانبی تلویزیون (پورت HDMI ، قابلیت اتصال به اینترنت و ...)
  • - کیفیت صدا
  • - شرکت سازنده (برند تلویزیون)
  • - صفحه تخت یا منحنی تلویزیون

به یاد داشته باشید که تلویزیون یکی از مهم ترین وسایل و لوازم خانگی است. بنابراین خرید تلویزیون باید در نهایت دقت و با اطلاعات کامل صورت بگیرد تا فرد بعد از مدتی از خرید خود پشیمان نشده و مجبور به تعویض آن نشود. ضمنا برای افراد با سلیقه های مختلف، انواع مختلفی از تلویزیون ها وجود دارد برای مثال، بسیاری از جوانان علاقه مند به تماشای فیلم های سه بعدی هستند ولی بسیاری از افراد سن و سال بالا چندان علاقه ای به چنین تکنولوژی هایی ندارند و هزینه کردن برای خرید یک تلویزیون سه بعدی برای آنها شاید چندان کار مناسبی نباشد.

در اینجا موارد ذکر شده را به اتفاق تک تک بررسی می کنیم:

- شرکت سازنده (برند تلویزیون):

شرکت های زیادی امروزه اقدام به تولید تلویزیون های LCD، LED و یا Oled با کیفیت تصویر و صدای مناسب و همچنین تجهیزات و امکانات جانبی کافی می کنند، از جمله سامسونگ (Samsung) ، سونی (Sony) ، ال جی (LG) و.. همه این برندها محصولاتشان با کیفیت و درجه یک است و در رقابت با یکدیگر همیشه تلاش می کنند که تلویزیون هایی با کیفیت به مشتریان تحویل بدهند.بنابراین چندان نگران اینکه از کدام برند اقدام به خرید تلویزیون کنید، نباشید. مهم امکانات و نوع تلویزیون و صد البته انتظارات شما و همچنین فضایی است که می خواهید در آن تلویزیون نصب شود (خانه، کافی شاپ، رستوران و ...). در حقیقت امروزه تمامی کمپانی های ژاپنی و کره ای که معروف هستند از کیفیت بسیار بالایی در تولید محصولات خود بهره می برند و از این خیال خریداران خود راحت نموده اند.


برندهای تلویزیون


آیا به HDR و کیفیت تصویر 4K در تلویزیون نیاز دارم؟

تلویزیون‌های با رزولوشن 4K (یا Ultra HD) و تکنولوژی HDR (High Dynamic Range) امکانات مهمی هستند که برای تجربه تماشای بهتر و واقعی‌تر مهم می‌باشند. در زیر به بررسی اهمیت هر یک از این ویژگی‌ها می‌پردازم:
1. رزولوشن 4K: تلویزیون‌های 4K دارای چهار برابر بیشتر پیکسل نسبت به تلویزیون‌های Full HD (1080p) هستند. این به معنای تصاویر با وضوح و جزئیات بیشتر می‌باشد. اگر تلویزیون را برای تماشای محتواهای با کیفیت بالا مانند فیلم‌ها و سریال‌های 4K در نظر دارید، تلویزیون 4K می‌تواند تجربه شما را بهبود بخشد.
2. تکنولوژی HDR: HDR به عنوان یک تکنولوژی که کنتراست و رنگ‌های واقعی‌تر و زنده‌تر را ارائه می‌دهد، شناخته می‌شود. این تکنولوژی می‌تواند جزئیات تصویر را بهبود دهد و تصاویر را واقعی‌تر نمایش دهد. در حال حاضر، بسیاری از محتواهای استریم و فیلم‌های سینمایی با فرمت 4K HDR ارائه می‌شوند که با تلویزیونی با این ویژگی می‌توانید از بهترین کیفیت تصویر لذت ببرید.
بنابراین، اگر قصد دارید تلویزیونی با کیفیت برتر و تجربه تماشای بهتری داشته باشید، تلویزیون‌های 4K با HDR یک گزینه عالی می‌باشند. این ویژگی‌ها می‌توانند تجربه تماشای شما را به سطح بالاتری ارتقا دهند و از تصاویر زنده و واقعی‌تری برخوردار شوید.

- توجه به ابعاد هنگام خرید تلویزیون:

یک مسئله مهم در بازار خرید و فروش تلویزیون ها، ابعاد آنهاست. سایز تلویزیون برای بیشتر مشتریان به خصوص جوانان بسیار مهم است. معمولا ابعاد و یا سایز تلویزیون با استفاده از واحد "اینچ" مشخص می شود. در حال حاضر، سایز تلویزیون های موجود در بازار ایران به این ترتیب است:

32 اینچ، 40 اینچ، 43 اینچ،49 اینچ، 50 اینچ، 55 اینچ، 60 اینچ، 65 اینچ، 70 اینچ، 77 اینچ، 79 اینچ و 86 اینچ.

به این مسئله توجه داشته باشید که هر چه فضای اتاقی که می خواهید در آن تلویزیون خود را بگذارید، بزرگ تر باشد استفاده از صفحه تلویزیون بزرگ تر بهتر است و در دراز مدت جواب بهتری می دهد ولی برعکس در فضاهای کوچک تر، استفاده از تلویزیون با صفحه تصویر بزرگ چندان مناسب نیست و در دراز مدت ممکن است موجب خستگی چشمهای شما شود. از طرف دیگر فراموش نکنید که تلویزیون ها با صفحات تصویر بزرگ، برای مکان های بزرگ طراحی شده اند و اگر در فضای کوچک و نزدیک آنها به تماشای برنامه ها بنشینید، ممکن است پیکسل های تصاویر دیده شوند و این مسئله موجب پایین آمدن کیفیت تصاویر از دید بیننده شود و از تماشای فیلم و یا مسابقات ورزشی لذت چندانی نبرد.

همچنین مسئله کاربرد و سلیقه افراد هم در انتخاب ابعاد مناسب هنگام خرید تلویزیون مهم است بطوری که بسیاری از افراد بزرگسال ممکن است چندان تمایلی به استفاده از صفحات بزرگ تلویزیون نداشته باشند. همچنین کسانی که می خواهند بازی های ویدئویی (مانند کنسول های بازی XBOX مایکروسافت، PS4 سونی و یا کنسول های بازی شرکت نینتندو) اجرا کنند، نیز سایز تلویزیون بزرگ در مواردی ممکن است مانع از جذابیت و هیجان اجرای بازی ها شود و کیفیت تصویر بازی کمی کاهش پیدا کند.اما اگر فضای به اندازه کافی بزرگی در اختیار دارید تماشای تلویزون های با ابعاد بزرگ بسیار لذت بخش خواهد بود.

- قیمت تلویزیون:

قیمت تلویزیون تابع عوامل مختلفی است از جمله ابعاد، تکنولوژی های بکار رفته و کیفیت صدا و تصویر، امکانات جانبی و غیره. البته در فصل های مختلف سال هم ممکن است قیمت کمی بالا یا پایین برود. در حال حاضر قیمت تلویزیون در بازار ایران از زیر یک میلیون تومان شروع می شود و از آن طرف حتی به بالای ده میلیون تومان هم می رسد. هر چه صفحه تصویر بزرگ تر و امکانات تلویزیون بیشتر باشد، قیمت بالاتر است که لازم است هنگام خرید تلویزیون حدود بودجه ای که می خواهید برای آن هزینه کنید را مشخص کنید

- کیفیت تصویر تلویزیون:

کیفیت تصاویرهم عامل مهم دیگری است که پیش از خرید تلویزیون باید به آن توجه کنید. در حال حاضر تلویزیون های موجود در بازار در یکی از این چهار دسته قرار دارند:

- 4k

- HD

- FULL HD

- ULTRA HD

تلویزیون های HD با روزلوشن  p۷۲۰ (هفتصدو بیست پیکسل) در این بین، از همه زودتر ساخته و روانه بازارهای جهان شدند. از همان ابتدا رقابت بر سر این بود که کدام شرکت می تواند بیشتر در بازار تلویزیون های HD رقابت و محصول با کیفیت تری را به فروش برساند. مدتی بعد تلویزیون Full HD با رزولوشن p ۱۰۸۰ روانه بازارهای جهان شد و به سرعت جای مدل قبلی یعنی تلویزیون  HDرا گرفت. اما با ورود تلویزیون های 4K به بازار، تلویزیون های HD و Full HD دیگر کم کم میدان را خالی کرده و امروزه در بسیاری از خانه ها از تلوزیون 4K استفاده می شود. تلویزیون های 4K رزولوشنی برابر با ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارندو از این رو در حال حاضر با کیفیت ترین تلویزیون های جهان از نظر ساخت و تکنولوژی بکار رفته در آن هستند. روز به روز بر تعداد استفاده کنندگان از فرمت 4K افزایش پیدا می کند بطوری که بسیاری از شرکت های تولید کننده فیلم و سریال های تلویزیونی و شرکت های سازنده کنسول های بازی از جمله مایکروسافت و سونی از این فرمت پشتیبانی می کنند. البته با این وجود هنوز برخی از مردم تلویزیون های Full HD را مورد استفاده قرار می دهند و شاید عجله ای برای خرید تلویزیون 4K نداشته باشند.و این موضوع بیشتر بدلیل این است که همچنان پشتیبانی از این فرمت به شکل گسترده در کشورمان اتفاق نیافتاده و از طرف دیگر به این نکته هم توجه داشته باشید که فیلم ها و بازیهای 4k در حال حاضر گران تر از سایر کیفیت ها هستند.اما این موضوع مطمئنا در آینده تغییر خواهد کرد اگر می خواهید در چند سال آینده تلویزون شما قدیمی نشود بهتر است هنگام خرید تلویزیون توجه کنید که کیفیت 4k را نیز ساپورت نماید.

- تکنولوژی بکار رفته در ساخت تلویزیون:

نوع تکنولوژی ساخت صفحه تصویر هم عامل تاثیر گذار دیگری در خرید تلویزیون است که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. می دانید که دنیای تلویزیون ها از ابتدا تاکنون در حال رشد و پیشرفت بوده و از تلویزیون های سیاه و سفید با کیفیت پایین به تلویزیون های رنگی آنالوگ و تحول آنها به نوع CRT و پلاسما و سرانجام ورود تلویزیون های دیجیتال (DTV) .

امروزه اکثر غریب به اتفاق کشورهای جهان سیستم تصویر دیجیتال را پذیرفته اند و بنابراین خرید تلویزیون دیجیتال امری اجتناب ناپذیر است. این تلویزیون ها شامل تلویزیون LCD (یا صفحه نمایش کریستال مایع ) و تلویزیون LED (مخفف دیودهای منتشر کننده نور) در دو دهه اخیر وارد بازارهای شده اند و به دلیل کیفیت بالای تصاویر و همچنین اشغال فضای کم و در نتیجه سبک وزن شدن تلویزیون ها به سرعت جای خود را در بین مشتریان باز کردند. البته در حال حاضر تلویزیون های OLED با داشتن جدیدترین تکنولوژی ساخت روز به روز معروفیت و فروش بیشتری در بازارهای جهانی پیدا می کنند. این نوع تلویزیون ها تصاویر سه بعدی را با کیفیت مناسب نشان می دهند و بدنه آنها قطر بسیار نازکی داشته و بنابراین حمل آنها بسیار ساده تر است. برای نخستین بار شرکت LG Electronics این نوع تلویزیون ها را روانه بازارهای جهانی کرد. اگر قصد خرید تلویزیون OLED را دارید، به شما تبریک می گوییم چون یکی بهترین انتخاب روز را انجام داده اید.

- دو بعدی یا سه بعدی بودن تلویزیون:

مسئله دیگری که امروزه برای خرید تلویزیون برای بسیاری از مشتریان به ویژه جوانان مهم است، دیدن فیلم  بصورت سه بعدی است. برای دهه ها، تلویزیون ها بصورت دوبعدی بودند ولی اکنون هر کسی می تواند با خرید تلویزیون سه بعدی، در خانه فیلم ها و انیمیشن ها را بصورت سه بعدی تماشا کند و از این لحاظ نیازی به رفتن به سالن های سینما نباشد. با زدن عینک های سه بعدی براحتی می توانید تصاویر این تلویزیون ها را بصورت سه بعدی ببینید و هیجان و تجربه جالبی را بدست آورید. البته خرید تلویزیون سه بعدی هم معمولا چیزی است که مورد نظر همه نیست و بسیاری از افراد حاضر به پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از چنین امکاناتی نیستند.یکی دلایل آن را می توان گران بودن نسبی فیلم های سه بعدی نسبت به فیلم های دو بعدی و همچنین فراگیری کمتر آنها دانست که البته تولید فیلم های سه بعدی در سالیان اخیر رشد بسیار چشم گیری داشته است.

- توجه مصرف انرژی هنگام خرید تلویزیون:

میزان مصرف برق تلویزیون، یکی از ویژگی های مهم آن است که در از گذشته مورد توجه خریداران قرار داشته و بسیاری از مشتریان و علاقه مندان به خرید جدیدترین مدلهای تلویزیون سئوالاتی برایشان مطرح می شود از جمله این که کم مصرف ترین تلویزیون کدام است و یا نحوه محاسبه مصرف انرژی تلویزیون ها چگونه است. در گذشته مصرف برق تلویزیون های قدیمی، کمی بالا بود به خصوص اینکه سیستم تلویزیون ها بصورت آنالوگ بود و یکی از معایب آنها همین مصرف برق بود. ولی در سالهای اخیر با ورود تلویزیون های LCD ، LED و Oled مصرف برق پایین تر آمده و سازندگان تلاش کرده اند تا با پایین آوردن میزان برق مصرفی تلویزیون، به این مسئله به بهترین نحو پاسخ دهند. در حال حاضر بطور میانگین، مصرف برق تلویزیون های جدید در حدود 150 وات بر ساعت است. گفته می شود که در خانواده های ایرانی، بطور متوسط 6 ساعت در شبانه روز تلویزیون روشن است. البته این آمار در ایام تعطیلات ممکن است بسیار افزایش پیدا کند و برای مثال دیدن فیلم و سریال با دوستان و یا اجرای بازی های کنسول های ویدئویی (از قبیل Xbox و یا پلی استیشن) هم نوجوانان و جوانان را ساعتها به خود سرگرم کند. که همین مسئله هم کمی مصرف برق آنرا بالاتر می برد.


مصرف انرژی در خرید تلویزیون


میزان مصرف انرژی تلویزیون هم مانند بسیاری از وسایل برقی دیگر در سالهای گذشته توسط اتحادیه اروپا طبق استاندارد های خاصی اندازه گیری می شود و جدیدترین استاندارد مصرف برق تلویزیون ها در سال 2010 عرضه شد. این استاندارد بر اساس شاخص راندمان انرژی مصرفی تلویزیون (Energy Efficiency Index یا EEI) اندازه گیری می شود. در این میان رتبه A+++ کم مصرف ترین تلویزیون و رتبه G به پر مصرف ترین آن اطلاق می شود. این میزان بر پایه وات بر ساعت سنجیده می شود. گفته می شود که به ترتیب تلویزیون های پلاسما و بعد تلویزیون های LCD ، پر مصرف ترین تلویزیون ها هستند و هنگام خرید تلویزیون باید به این مسئله توجه کرد.طبیعی است که در این میان هر چه سایز تلویزیون (ابعاد) آن بزرگ تر باشد، میزان مصرف انرژی آن نیز بیشتر است.

در مجموع می توان بطور میانگین مصرف برق تلویزیون ها را بصورت زیر ارزیابی کرد:

ابعاد تلویزیون نوع تلویزیون میزان انرژی مصرفی (وات در ساعت)
۳۲ اينچ   (قديمي) 112
37 اینچ LCD 170
37 اینچ LED 140
۴۰ اينچ   LED 145
۴۰ اينچ   LCD 200
۴۰ اينچ   پلاسما 350
42  اینچ LCD 210
42  اینچ LED 150
47 اینچ LCD 250
47 اینچ LED 170


- بررسی امکانات جانبی موقع خرید تلویزیون:

امروزه از آنجایی که تلویزیون ها پیشرفت های بسیاری در زمینه صدا و تصویر داشته اند، امکانات جانبی آنها نیز افزایش پیدا کرده است. از جمله پورت HDMI ، ورودی USB و ورودی AVI که هر کدام استفاده های خاص خودشان را دارند و با کمک آنها می توانید وسایل جانبی (از جمله DVD Player ، کنسولهای بازی و یا فلش USB) را به تلویزیون وصل و از نهایت قدرت تلویزیون استفاده کنید. از طرف دیگر مسئله اینترنت و قابلیت اتصال به آن - از طریق پورت شبکه - که مدتهاست در تلویزیون ها گنجانده شده. این امر به خصوص برای کسانی که علاقه مند به تماشای سریال های بلند تلویزیونی هستند، بسیار مناسب است. همچنین مسئله گیرنده های دیجیتال (DVB) که در حال حاضر اکثر تلویزیون ها دارای آن هستند نیز یکی دیگر امکانات جانبی است که موقع خرید تلویزیزون باید به آن توجه کرد.ضمنا هر برند نیز امکانات مخصوص و منحصر به خود دارد مانند ماشین زمان در تلویزیون های ال جی.

هنگام خرید تلویزیون توجه به امکاناتی مانند داشتن سیستم عامل اندروید و قابلیت اتصال WIFI به اینترنت باعث می شود که مدت زمان بیشتری تلویزیون خریداری شده بروز بماند و دیرتر قدیمی شود و امکاناتی مانند وجود گیرنده دیجیتال داخلی باعث کاهش هزینه های آتی برای خرید یک گیرنده جدا می گردد.

- کیفیت صدای تلویزیون:

هنگام خرید تلویزیون، به یاد داشته باشید که کیفیت صدای تلویزیون نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است. داشتن و یا نداشتن بلندگوهای مجهز (Speaker) و داشتن کیفیت صدای دالبی (Dolby) و همچنین امکان DTS همه در ایجاد یک صدای با کیفیت تلویزیون نقش کلیدی را بازی می کنند. بنابراین زمانی که قصد خرید تلویزیون را دارید، به کیفیت پخش  صدای آن (دالبی بودن یا نبودن) توجه نمایید

- تلویزیون صفحه تخت یا منحنی:

تا چندی پیش تلویزیون ها همگی از نوع تخت بودند ولی با پیشرفت علم  امکان ساخت و عرضه تلویزیون های منحنی هم فراهم شد و امروزه این مسئله به جایی رسیده است که رقابت شدیدی در این میان بین سازنگان درگرفته اما بسیاری از مشتریان ممکن است همچنان دیدن فیلم و سریال با استفاده از تلویزیون های تخت را ترجیح بدهند و این موضوع در حال حاضر بیشتر یک امر سلیقه ای است و تفاوت محسوسی از نظر کیفیت تصویر بین دو این دو وجود ندارد.

LCD در مقابل OLED: کدام بهتر است؟

تصمیم بین یک تلویزیون LCD و یک تلویزیون OLED معمولاً به نیازها و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. در ادامه برخی از مزایا و معایب هر یک از این فناوری‌ها ذکر شده است:

تلویزیون OLED:

- کنتراست بسیار بالا و کیفیت تصویر عالی به دلیل نورپردازی پیکسل به پیکسل
- تماشای خارج از زاویه عالی
- ابعاد نازل و طراحی باریکتر
- مصرف انرژی کمتر نسبت به تلویزیون‌های LCD

تلویزیون LCD:

- قیمت مناسب‌تر و تنوع بیشتر در اندازه‌های صفحه نمایش
- روشنایی بالاتر که ممکن است در محیط‌های روشن بهتر عمل کند
- پیشرفت‌های ممکن در آینده
- مصرف انرژی بیشتر نسبت به تلویزیون‌های OLED
بنابراین، اگر بودجه شما بی‌نهایت بود و به دنبال بهترین کیفیت تصویر و نمایشگر، تلویزیون OLED انتخاب خوبی است. اما اگر به دنبال یک گزینه با قیمت مناسب‌تر، اندازه بزرگتر صفحه نمایش و عملکرد خوب در محیط‌های روشن هستید، تلویزیون LCD می‌تواند گزینه خوبی باشد. در هر صورت، مهم است که نیازها و ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید و تصمیمی بگیرید که با شرایط شما سازگار باشد.

آیا باید تلویزیون 4K بخرید؟

خرید یک تلویزیون 4K یا Ultra HD می‌تواند تجربه تماشایی شما را بهبود بخشد و جزئیات بیشتری را در تصاویر نمایش دهد. اگر تلویزیون جدید شما به اندازه کافی بزرگ باشد یا نزدیک به آن بنشینید، تفاوت قابل توجهی را در جزئیات و وضوح تصاویر مشاهده خواهید کرد، به خصوص زمانی که محتوای 4K را تماشا می‌کنید.
اما تنها وضوح 4K به تنهایی از کیفیت تصویر تمام معیارها نیست. اضافه کردن ویژگی‌های مانند HDR (High Dynamic Range) و طیف رنگی گسترده می‌تواند تلویزیون‌های 4K را از تلویزیون‌های HD قدیمی متمایز کند و تجربه تماشایی شما را بهبود بخشد.
همچنین، برای بهره‌وری کامل از تلویزیون 4K، محتوایی با وضوح 4K را مشاهده کنید. خدمات پخش آنلاین مانند Netflix، Amazon Prime Video، Disney+ و YouTube ارائه‌دهندگان محتوای 4K هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچنین، فیلم‌های Ultra HD Blu-ray نیز از وضوح 4K پشتیبانی می‌کنند.
بنابراین، اگر به دنبال تجربه تماشایی بهتر و جزئیات بیشتر در تصاویر هستید، خرید یک تلویزیون 4K توصیه می‌شود. اما مهم است که همچنان به ویژگی‌های دیگر مانند HDR و طیف رنگی گسترده نیز توجه کنید تا بهترین تجربه ممکن را داشته باشید.

در تلویزیون HDR به دنبال چه چیزی باشید

ویژگی HDR (High Dynamic Range) یکی از اصلی‌ترین عواملی است که تأثیر مستقیمی بر کیفیت تصویر تلویزیون دارد. برای انتخاب یک تلویزیون با ویژگی HDR، به موارد زیر توجه کنید:
1. پشتیبانی از استاندارد‌های HDR: اطمینان حاصل کنید که تلویزیونی که قصد خرید آن را دارید، از استانداردهای HDR معتبری مانند HDR10، HDR10+, Dolby Vision یا HLG پشتیبانی می‌کند. این استانداردها اطمینان می‌دهند که تلویزیون قادر به نمایش بهترین کیفیت تصویر HDR است.
2. کم‌نور محلی (Local Dimming): تلویزیون‌های LCD/LED با قابلیت کم‌نور محلی بهبود قابل توجهی در کیفیت تصویر HDR ایجاد می‌کنند. این ویژگی به تلویزیون امکان می‌دهد تا قسمت‌های تاریک‌تر صحنه‌ها را به صورت مستقل از بخش‌های روشن‌تر نمایش دهد و کنتراست و وضوح را بهبود بخشد.
3. طیف رنگی گسترده (WCG): تلویزیون با قابلیت نمایش طیف رنگی گسترده بهترین تجربه رنگی را در محتوای HDR فراهم می‌کند. این ویژگی باعث نمایش رنگ‌های زنده‌تر، عمیق‌تر و واقع‌گرایانه‌تر می‌شود.
4. تصویرگرها و متادیتا: تلویزیونی که از تصویرگرهای با کیفیت و متادیتای مناسب برای HDR استفاده می‌کند، قادر به بهینه‌سازی تصویر در هر صحنه جداگانه است. این ویژگی‌ها می‌توانند تجربه تماشایی شما را بهبود بخشند.
5. منابع محتوا: اطمینان حاصل کنید که محتوایی که می‌خواهید تماشا کنید، از فرمت HDR پشتیبانی می‌کند. محتواهای HDR از طریق ارائه‌دهندگان محتوا مانند Netflix، Amazon Prime Video، Disney+، Ultra HD Blu-ray و غیره در دسترس هستند.
با توجه به این نکات، انتخاب یک تلویزیون با ویژگی HDR مطابق با نیازها و ترجیحات شما می‌تواند تجربه تماشایی شما را بهبود بخشد و به شما امکان نمایش تصاویر با کیفیت بالا و رنگ‌های زنده‌تر را بدهد.

آیا به تلویزیون هوشمند نیاز دارید؟ اگر یکی را نخواهید چه؟

استفاده از یک تلویزیون هوشمند یا عدم نیاز به آن بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد. در ادامه برخی از مزایا و معایب داشتن یا عدم داشتن یک تلویزیون هوشمند آورده شده است:

مزایا داشتن یک تلویزیون هوشمند:

1. دسترسی آسان به اپلیکیشن‌ها و خدمات پخش محتوا مثل Netflix، Disney+، Amazon Prime Video و غیره.
2. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای بهبود عملکرد و اضافه کردن ویژگی‌های جدید.
3. قابلیت استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی برای بهبود تجربه تماشایی.
4. دسترسی به اطلاعیه‌ها، آب و هوا، رویدادهای ورزشی و غیره از طریق اینترنت.

معایب داشتن یک تلویزیون هوشمند:

1. حفظ حریم خصوصی: برخی از افراد نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی و داده‌های شخصی خود در ارتباط با تلویزیون هوشمند دارند.
2. وجود دستگاه‌های پخش جریانی: افرادی که قبلاً دستگاه‌های پخش جریانی مثل Google Chromecast یا Roku استفاده می‌کردند، ممکن است به تلویزیون هوشمند نیازی نداشته باشند.
3. هزینه بیشتر: تلویزیون‌های هوشمند معمولاً هزینه بیشتری نسبت به تلویزیون‌های ساده دارند.
4. وابستگی به اینترنت: برای استفاده از ویژگی‌های هوشمند تلویزیون، نیاز به اتصال به اینترنت دارید.
با توجه به این موارد، اگر نیاز به دسترسی آسان به اپلیکیشن‌ها و خدمات پخش محتوا دارید و از ویژگی‌های هوشمند تلویزیون بهره‌مند می‌شوید، تلویزیون هوشمند مناسبی برای شما خواهد بود. اما اگر از دستگاه‌های پخش جریانی جداگانه استفاده می‌کنید یا نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی دارید، ممکن است بخواهید یک تلویزیون بدون ویژگی‌های هوشمند را در نظر بگیرید.

چه اندازه تلویزیون باید تهیه کنید؟

انتخاب اندازه مناسب برای تلویزیون بسیار مهم است تا تجربه تماشایی شما بهینه شود. در نظر داشته باشید که اندازه تلویزیون باید با فضای موجود و نیازهای شما همخوانی داشته باشد. در زیر توصیه‌هایی برای انتخاب اندازه تلویزیون آورده شده است:
1. اندازه اتاق: اندازه تلویزیون باید با اندازه اتاق همخوانی داشته باشد. برای اتاق‌های کوچکتر معمولاً تلویزیون‌های با اندازه کوچکتر مناسب هستند، در حالی که برای اتاق‌های بزرگتر تلویزیون‌های بزرگتر انتخاب بهتری خواهند بود.
2. فاصله تماشا: فاصله شما از تلویزیون نیز بر انتخاب اندازه تلویزیون تأثیرگذار است. برای مثال، اگر فاصله نشستن شما از تلویزیون 6 تا 10 فوت است، تلویزیون 55 تا 65 اینچی به عنوان یک اندازه مناسب مطرح می‌شود.
3. تجربه تماشایی: تلویزیون‌های بزرگتر معمولاً تجربه تماشایی جذاب‌تر و فراگیرتری ایجاد می‌کنند. اگر فضای کافی دارید، تلویزیون بزرگتری را در نظر بگیرید.
4. مرتبه اول استفاده: بر اساس نیاز و فعالیت‌های اصلی که با تلویزیون انجام می‌دهید، اندازه مناسب را انتخاب کنید. برای مثال، برای تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، تلویزیون بزرگتر ممکن است مناسب‌تر باشد.
5. تجربه شخصی: در نهایت، تجربه شخصی شما و ترجیحات شما نیز مهم است. انتخاب اندازه تلویزیون باید با سلیقه و نیازهای شما هماهنگ باشد.
با توجه به این نکات، انتخاب اندازه مناسب برای تلویزیون شما، بهبود تجربه تماشایی شما و رضایت شما را افزایش خواهد داد.

راهنمای خرید تلویزیون از شهر بانه و فروشگاه اینترنتی بانه نیاز

"خوش آمدید به فروشگاه "بانه نیاز"، جایی که خرید تبدیل به یک تجربه لذت‌بخش و امن می‌شود. ما به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های منطقه، با افتخار به مشتریان خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم. با ارائه محصولات با کیفیت، خدمات حرفه‌ای و تجربه خریدی بی‌نظیر، ما به هدف اصلی خود یعنی رضایت شما مشتریان عزیز پایبندیم.
در "بانه نیاز"، امنیت و اعتماد شما برای ما اولویت است. تضمین می‌کنیم که هر خرید از فروشگاه ما، با کیفیت بوده و به شکل صحیح ارسال می‌شود. همچنین، تیم ما از مشاوران متخصص آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه راهنمایی‌های لازم برای انتخاب بهترین محصولات است. همچنین، ما به ارائه خدمات پس از فروش عالی و حفظ ارتباط مداوم با مشتریان پاسخگو هستیم تا از تجربه خرید بهتری برای شما اطمینان حاصل شود.
"از سال 1383، فروشگاه آنلاین "بانه نیاز" با بیش از چهارده سال تجربه، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی شهر بانه، خدمات خود را ارائه می‌دهد. این فروشگاه با ایجاد اعتماد مستدام بین خود و مشتریان، توانسته است با افتخار به فعالیت خود ادامه دهد و جایگاه ویژه‌ای در بازار آنلاین ایجاد کند.
از آغاز فعالیت خود تا به امروز، فروشگاه "بانه نیاز" با اصول شفافیت، کیفیت و اعتماد، به ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا به مشتریان خود متعهد بوده است. این اعتماد متقابل بین ما و مشتریان، پایه‌ی اصلی موفقیت و پیشرفت ما در زمینه خدمات آنلاین بوده و به ما افتخار می‌آورد.
با گذشت زمان و تجربه‌های متعدد، فروشگاه "بانه نیاز" به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه فروشگاه‌های اینترنتی، به اهداف خود ادامه داده و با ارائه خدمات متمایز و حفظ استانداردهای بالا، اعتماد و رضایت مشتریان را به خود جلب کرده است.
ما با افتخار و اعتماد به خدمات خود، به ارائه بهترین تجربه خرید آنلاین برای مشتریان محترممان ادامه می‌دهیم. از اعتماد و همراهی شما تشکر می‌کنیم و به تلاش ما برای بهبود و پیشرفت مداوم در فضای آنلاین ادامه خواهیم داد."

اصول اولیه خرید اینترنتی از بانه نیاز

"فروشگاه اینترنتی "بانه نیاز" امکان خرید و ارسال محصولات به دو صورت مختلف را برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید از طریق پست یا از طریق بابر و پیک مستقیم، خرید خود را انجام دهید و محصولات مورد نظر خود را دریافت کنید."

**خرید و ارسال از طریق پست:** 

"از طریق خدمات پستی، شما می‌توانید به راحتی محصولات خانگی ریز و آشپزخانه مانند جاروبرقی، اتو، سرخکن و سایر اقلام ریز را از فروشگاه اینترنتی "بانه نیاز" سفارش دهید و به دست خود دریافت کنید. این روش امکان ارسال به تمام نقاط کشور را فراهم می‌کند.
برای استفاده از این خدمات، مشتری باید تمام هزینه محصول به همراه هزینه پست را به حساب بانکی اعلامی از طریق فروشگاه واریز کند. در صورتی که کالای ارسالی برای مشتری در حین پست به صورت ناقص یا با صدماتی رسید، فروشگاه مسئولیت تعویض آن را با هزینه خود بر عهده می‌گیرد.
با انتخاب خرید و ارسال از طریق پست از فروشگاه "بانه نیاز"، مطمئن باشید که محصولات خانگی مورد نیازتان به شکل ایمن و سریع به دست شما خواهد رسید. این روش ساده و موثر برای دریافت محصولات با کیفیت است."

 **خرید و ارسال از طریق بابر و پیک مستقیم:**

" "از طریق خدمات پیک، شما می‌توانید با انتخاب خرید و ارسال از طریق بابر و پیک مستقیم در فروشگاه اینترنتی "بانه نیاز"، محصولات خود را به سرعت و به صورت مطمئن در محل دلخواه خود دریافت کنید. این روش سریع و امن برای دریافت محصولات به شما ارائه می‌شود.
در این حالت، برای ارسال کالا، فروشگاه "بانه نیاز" تنها هزینه حمل کالا را به عنوان بیعانه از شما دریافت می‌کند و مابقی هزینه را هنگام تحویل کالا، در صورت استعلام اصالت و سلامت محصول از سوی شما دریافت می‌کند.
با انتخاب خدمات پیک از فروشگاه "بانه نیاز"، مطمئن باشید که محصولات مورد نظرتان به شکل سریع و مطمئن به دست شما خواهد رسید. این روش ساده و کارآمد برای دریافت سریع و موثر محصولات خریداری شده است."

ضمانت بازگشت کالا

"فروشگاه اینترنتی بانه نیاز از ضمانت بازگشت کالا در صورت عیب یا نقص در محصولات خود بهره می‌برد. در صورتی که مشتری با محصول خریداری شده از فروشگاه مشکلی مانند عیب یا نقص مشاهده کند، می‌تواند با تماس با بخش پشتیبانی فروشگاه، درخواست بازگشت کالا را ثبت کند.

پشتیبانی و گارانتی محصولات

"فروشگاه اینترنتی بانه نیاز با ارائه گارانتی‌های بی‌نظیر، به اطمینان شما از کیفیت محصولات ارائه شده می‌پردازد. تمامی محصولات بزرگ دارای گارانتی 5 ساله و محصولات ریز با گارانتی 18 تا 24 ماهه می‌باشند. این گارانتی‌ها نشان از اعتماد ما به کیفیت و عمر مفید محصولات است.
تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به سوالات شماست و در صورت بروز هر گونه مشکل یا نیاز به تعمیر و خدمات پس از فروش، شما را همراهی می‌کند. با اعتماد به گارانتی‌های بی‌نظیر فروشگاه بانه نیاز، می‌توانید با آرامش بیشتری از خرید خود لذت ببرید.
همچنین، اگر در خصوص گارانتی‌ها بیشتر اطلاعات نیاز دارید یا سوالی دارید، با تماس با بخش پشتیبانی، به راهنمایی و راهکارهای لازم دست پیدا خواهید کرد."
همه نیازهای شما در یک کلیک فاصله است!