call تلفن : 1603613-0990

آگاهی از نکات استفاده از یخچال و فریزر پس از خرید یخچال از بانه و یا فروشگاه های دیگر نیز اهمیت زیادی دارد. صرفا خرید یخچال و استفاده از آن کافی نیست و بلکه برای اینکه از امکانات یخچال فریزرهای فروشگاه بانه نیاز حداکثر استفاده را ببرید، نکات خاصی را در زمینه نگهداری و استفاده از این دستگاه ها بکار ببرید تا در درازمدت هم به افزایش عمر و دوام یخچال در منزل و یا محل کارتان کمک کنید و هم دیرتر نیاز به سرویس کردن و تعمیر آن باشد.

به یاد داشته باشید که خرید بهترین برندهای یخچال ساید بای ساید یا دوقلو جدید می تواند کمک بزرگی به حفظ و نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی ها و خوراکی ها باشد به ویژه در دو فصل بهار و تابستان که به ترتیب فصل های نیمه گرم و گرم سال هستند و باید سعی شود تا حد امکان مواد غذایی را بیرون از محیط یخچال نگه ندارید. یخچال و فریزر با دمای مناسب مانع از خراب شدن مواد غذایی شما می شوند و کمک بزرگی به خانواده ها جهت صرفه جویی در وقت و همچنین بودجه.

نکات استفاده از یخچال

اکنون به اتفاق نکات مهمی در زمینه تنظیم دمای یخچال فریزر و نکات مهم دیگر در این زمینه را به اتفاق بررسی می کنیم:
خرید یخچال فریزرهای جدید با توجه میزان مصرف انرژی بهینه و عملکرد مناسب شان در درازمدت به نفع مصرف کنندگان خانگی  است. به خصوص یخچال فریزرهای ساید بای ساید جدید (در این زمینه می توانید به راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید مراجعه کنید) 
هنگام خرید یخچال ساید بای ساید و یا دوقلو حتما به سایز آن و همچنین فضایی که در آشپزخانه در اختیار دارید، توجه کنید.
سعی کنید جهت خرید یکی از بهترین مارک های یخچال را انتخاب و خریداری کنید. برندهایی از جمله سامسونگ (Samsung)، ال جی (LG)، بوش (Bosch)، هیتاچی (Hitachi)، کنوود (Kenwood)، آاگ (AEG) و یا میله (Miele) که همگی نام هایی دارای شهرت در زمینه ساخت و تولید بهترین یخچال فریزرها هستند و در سطح جهان بازارهای جهانی را با محصولات درجه یک و با کیفیت خود تسخیر کرده اند. 
مواد غذایی را تا حد امکان در یخچال نگه دارید. به خصوص نان، لبنیات و میوه ها. 
هنگام جابجایی و حمل یخچال به منزل (مثلا هنگام اسباب کشی) دقت کنید که به بدنه یخچال فریزر آسیبی وارد نشود. 
محل یخچال را طوری در آشپزخانه تنظیم کنید که حتی الامکان از پنجره ها و نور مستقیم آفتاب و همچنین هر گونه منبع تولید گرما دور باشد. فاصله بین دیوار و یخچال نیز حداقل بیست سانتی متر در نظر گرفته شود. 
هنگام خرید یخچال از بانه و یا فروشگاه های دیگر به درجه و برچسب مصرف انرژی یخچال دقت کنید. (یعنی اینکه مصرف برق یخچال A+++ ، A++ و ... است) 
تنظیم دمای یخچال بسیار مهم است. بعضی از یخچال فریزرها در هنگام نصب و راه اندازی ترموستات آنها بر روی سه یا چهار درجه زیر صفر تنظیم شده ولی بهتر است دما را به 2 درجه زیر صفر برسانید که معمولا به عنوان دمای استاندارد یخچال در نظر گرفته می شود. (لطفا توجه داشته باشید که اگر دمای یخچال یا فریزر بیش از حد کم و شدیدا سرد باشند می تواند منجر به یخ زدگی و از بین رفتن مواد غذایی در کوتاه مدت شود) 
غذا و مواد غذایی گرم را در یخچال یا فریزر قرار ندهید. بلکه صبر کنید تا خنک شوند و سپس آنها را در یخچال و یا فریزر بگذارید. 
سعی کنید در طول شبانه روز - به خصوص در تابستان - تا حد امکان کمتر درب یخچال و به خصوص فریزر باز نگه داشته شوند تا از هدر رفتن سرمای درون آنها جلوگیری شود. حتی زمانی هم که در یخچال را باز کردید، پس از مدت کوتاهی به سرعت در آن را ببندید و برای مدت چند دقیقه در آنرا باز نگه ندارید. 
در هنگام خرید یخچال فریزر از بانه به این نکته توجه داشته باشید که برخی یخچال فریزرهای جدید دارای فیلترهای بوگیر هستند که جهت از بین بردن بوی بد برخی موادغذایی مفید است. 
تا حد امکان از انبار کردن بیش از حد مواد غذایی بر روی هم (مانند گوشت و لبنیات، سبزیجات، نوشیدنی ها و غیره) در یخچال خودداری کنید و سعی کنید در یخچال هایی که قابلیت تنظیم ارتفاع طبقات را دارند، از این امکان جهت پخش کردن بار مواد غذایی طبقات استفاده کنید تا سرمای درون یخچال بهتر در محیط پخش شده و مواد غذایی برای مدت طولانی تری حفظ شوند. 
درون یخچال را تمیز نگه دارید و اگر مواد غذایی و یا نوشیدنی در داخل یخچال یا فریزر ریخته شده هر چه سریعتر محل را پاک کنید. 
با توجه به شیوع برخی ویروس ها و یا بیماری ناشی از آلودگی های موجود در بعضی از دامها، بهتر است گوشت را پس از خرید از قصابی و یا فروشگاه، حداقل پیش از استفاده به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید. 
بطور مرتب فریزر را از برفک خالی کنید ولی در انجام این کار دقت کنید تا آسیبی به بدنه آن وارد نشود. 
دقت کنید که مواد غذایی بیش از حد و به مدت طولانی در یخچال و یا فریزر نمانند. چون ممکن است بعد از مدتی خراب و یا فاسد شده و یا خاصیت غذایی و طعم خود را از دست بدهند.
زمانی که برق رفته، در یخچال را باز نکنید و پس از آمدن برق نیز برای مدتی صبر کنید تا یخچال و فریزر با آغاز به کار مجدد سرمای کافی را تولید کنند. 
از قرار دادن پیاز و سیفی جاتی از این دست در فضای یخچال خودداری کنید. البته پیاز باکتری ها و میکروب های درون یخچال را به خود جذب می کند. 


استفاده از یخچالامیدواریم ضمن رعایت رعایت نکات ذکر شده شما هم در صورت تمایل اقدام به خرید یخچال فریزر از این وب سایت با قیمت های مناسب و تنوع برندهای مختلف و درجه یک کنید تا از مزایای خرید یخچال از بانه نیاز بهره مند شوید.