call تلفن : 1603613-0990

هنگام خرید کولر گازی از بانه، بسیاری از مشتریان و افراد علاقه مند به خرید کولر گازی های اسپلیت مایلند پیش از خرید درباره بهترین برندهای کولر گازی و اسپلیت، به خصوص محصولات برندهایی مانند سامسونگ (Samsung) و ال جی (LG) که نه تنها در بازارهای کره جنوبی بلکه در بازارهای خاورمیانه و آسیا جزو برندهای شناخته شده و مطرح هستند.
امروزه جستجو به دنبال بهترین مارک کولر گازی و یا بهترین کولر گازی کم مصرف برای بسیاری از خریداران یک اولویت به حساب می آید. به ویژه هنگامی که نام برندهای مطرحی مانند سامسونگ و ال جی - که هر دو از کشور کره جنوبی هستند - در این میان مطرح می شود و سئوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود معطوف می کند این است که کولر گازی سامسونگ بهتر است یا ال جی؟

در ابتدا باید گفت که پاسخ دادن به این سئوال چندان آسان نیست. عملکرد کولر گازی های سامسونگ و ال جی در شرایط مختلف و مدلهای و محصولات مختلف آنها باید در حالت کلی مورد بررسی قرار بگیرند. فراموش نکنید که این دو شرکت بزرگ کره ای هر دو از معروفترین و محبوب ترین برندهای تولید کننده کولر گازی های اسپلیت هستند. بنابراین همواره تلاش می کنند که از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها و سیستم های جدید تهویه مطبوع، تولید سرمایش و گرمایش و همچنین فیلترها، سخت افزارهای پیشرفته و کنترل های هوشمند در جدیدترین محصولات خود استفاده کنند. به همین جهت و با توجه به تنوع محصولات و قیمت های آنها، گاهی براستی انتخاب بهترین کولر گازی از بین محصولات این دو شرکت بزرگ کار سختی است. 

به همین جهت در این بخش سعی کردیم تا نگاهی کلی به قابلیت ها، امکانات، سیستم ها و ویژگی های مهم کولر گازی های این دو شرکت داشته باشیم تا چنانچه شما هم قصد خرید کولر گازی از بانه را داشتید، بتوانید راحت تر جهت انتخاب میان این دو برند بزرگ بین المللی، تصمیم بگیرید:

مقایسه کولر گازی سامسونگ و ال جی

- کولر گازی سامسونگ:

خرید کولر گازی سامسونگ از بانه در طول سالهای گذشته با توجه به کیفیت بالای محصولات و تولیدات این شرکت و همچنین قیمت بسیار مناسب آنها در بانه نیاز، افزایش یافته و با توجه به استقبال مشتریان و از طرف دیگر محبوبیت این شرکت در بازارهای جهانی، روز بروز تقاضا جهت خرید تولیدات این شرکت بیشتر شده است. 
کیفیت کولر گازی های اسپلیت سامسونگ بسیار بالاست و در عین حال با استفاده از بهترین تکنولوژی های جدید و روز جهان این شرکت توانسته جای پای محکمی در بازارهای جهانی بگذارد و با ساخت کولر گازی های اسپلیت با کیفیت بسیار بالا، مشتریان و طرفداران خود را کاملا راضی نگه دارد. 
کولر گازی های اسپلیت سامسونگ دارای طراحی پنل زیبایی هستند و با تنوع رنگ و همچنین طرح های ساده و جذاب می توان با اطمینان آنها را در منزل و یا محیط کار (فروشگاه، شرکت، موسسه و غیره) نصب و از آنها استفاده کرد. 

از طرف دیگر بسیاری از کولر گازی های ساخت این شرکت دارای سیستم اینورتر قدرتمند و هوشمندی هستند که تا حد زیادی با عملکرد مناسب خود موجب صرفه جویی در مصرف انرژی کولر گازی می شود. علاوه بر این استفاده و بکارگیری فیلترهای مختلف از جمله فیلتر Full HD، فیلتر ضد باکتری، فیلتر بوزدایی و از طرف دیگر با استفاده از سیستم هایی مانند سیستم صرفه جویی در مصرف انرژی (Energy Saving)، سیستم Good Sleep، سیستم سرمایش سریع Turbo Cooling، سیستم تصفیه هوای دو حالته، قابلیت پرتاب باد دورانی، تنظیم خودکار وزش باد، سیستم رطوبت گیر، تنظیم دمای هوای محیط، حالت خواب، تایمر زمانی و ده ها قابلیت و ویژگی های منحصر به فرد در این کولر گازی ها که موجب افزایش کارایی آنهاشده و از طرف دیگر دوام بالا و ماندگاری کولر گازی های اسپلیت شرکت سامسونگ نیز در کنار عوامل نام برده به عنوان یکی از مهمترین دلایل محبوبیت آنها بشمار می آید. 
علاوه بر اینها این نکته را هم باید توجه داشته باشید که معمولا بسیاری از محصولات سامسونگ، محیط زیست دوست هستند و این شرکت حمایت از محیط زیست را در اولویت ساخت و تولید محصولات خود قرار داده است.  

مقایسه کولر گازی سامسونگ با LG

- کولر گازی ال جی:

کولر گازی ال جی نیز به خودی خود می تواند توجه بسیاری از افراد علاقه مند به خرید کولر گازی اسپلیت را خود جلب کند. شرکت ال جی (LG) نیز در رقابت با شرکت سامسونگ و شرکتهای معتبر و معروف دیگر تولید کننده کولر گازی اسپلیت توانسته در بازارهای جهانی با موفقیت بدرخشد. 
همانطور که پیشتر در راهنمای خرید کولر گازی توضیح داده ایم، جهت اطلاع از عملکرد و سیستم های کولر گازی های اسپلیت باید از اجزاء تشکیل دهنده، نوع برق مصرفی (تک فاز یا سه فاز)، نوع کمپرسور، فیلترها، توان کولر، نوع عملکرد (سرمایشی و گرمایشی) و عوامل دیگر مطلع شوید تا بتوانید با استفاده از معیارهای نام برده در صورت تمایل اقدام به مقایسه محصولات شرکت های مختلف کنید. 

شرکت ال جی کره جنوبی به عنوان یکی از شرکت های صاحب نام و قدرتمند در این عرصه دهه ها تجربه فنی بالایی داشته و امروزه با بهره گیری از سیستم ها و امکانات بسیار مناسبی توانسته حرف های زیادی در بازارهای جهانی داشته باشد و تبدیل به رقیبی جدی برای شرکتهای دیگر شود. از جمله:

• کمپرسور دوال
• سیستم اسمارت اینورتر
• فیلترهای مختلف (از جمله: آنتی باکتریال، ضد آلرژی، یون بوزدایی، پلاسما، ضد آنفولانزا، محافظ چند مرحله ای و ...) 
• عملکرد پرتاب باد سه بعدی
• تولید صدای بسیار کم
• حالت خواب عمیق
• سیستم شستشوی اتوماتیک
• سیستم صرفه جویی در مصرف انرژی (energy saving) 

مزایای کولر گازی های این شرکت بزرگ کره ای به اینجا ختم نشده و از طرف دیگر به این نکته نیز هنگام خرید کولر گازی اسپلیت ال جی باید توجه کرد که حتی طراحی بدنه و جنس مواد بکار رفته در آنها نیز قابل توجه است بطوری که بیشتر مدلهای کولر گازی های این شرکت از جنس فولاد ضد زنگ و مقاوم در برابر رطوبت و یا جمع شدن رسوب بوده و دارای سیستم رطوبت گیر نیز هستند که برای مناطق گرم و مرطوب شمال و جنوب کشورمان در ایام تابستان بسیار مناسب است. نکته جالب دیگر این است که با وجود سیستم تمیز کننده خودکار دیگر نیازی نیست نگران پاک کردن مبدل حرارتی پنل دستگاه باشید. 
همچنین وجود سیستم های محافظ برق اسپلیت هم کمک بزرگی به افزایش عمر این دستگاه ها می کند بطوری که حتی در زمانی که برق دچار نوسانات شدید شده است، این سیستم مانع آسیب رساندن به دستگاه می شود.