call تلفن : 1603613-0990

راهنمای خرید جاروبرقی (Vacuum cleaner) بسیاری از اطلاعات کلی در زمینه خصوصیات و ویژگی های جارو برقی های مناسب و جدید و همچنین برخی امکانات و قابلیت های مناسب آنها را که به عنوان معیار خرید می توانید در نظر بگیرید، به شما ارائه می دهد. اگر شما هم قصد خرید جاروبرقی از بانه و یا هر یک از فروشگاه های معتبر در ایران و یا خارج از کشورمان را دارید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

مشخصات یک جارو برقی مناسب:

حتما هنگام رفتن به فروشگاه های لوازم خانگی و یا بازدید از فروشگاه های آنلاین جهت خرید جاروبرقی، سئوالاتی برای شما هم مطرح شده اند. از جمله: 

توان مکش جارو برقی چقدر است؟
جارو برقی خوب چی بخرم؟
جاروبرقی چه مارکی خوبه؟
بهترین جارو برقی 2019 کدام است؟
مزایای جاروبرقی سطلی چیست؟
جارو برقی کمپرسور چیست؟
انواع جاروبرقی 

و پرسش های دیگری که سعی می کنیم بطور خلاصه و مختصر و مفید در ادامه پاسخ های آنها را به شما یک به یک ارائه دهیم. در حقیقت شما بنا به بودجه ای که در نظر دارید و بسیاری از موارد دیگر می توانید دست به انتخاب یک جارو برقی مناسب و جدید بزنید. مواردی از قبیل: 

هزینه ای که می خواهید برای خرید جارو برقی پرداخت کنید.
اینکه برند خاص و یا کشور سازنده برای شما اهمیت دارد یا خیر. 
قدرت مکش و تمیز کردن محیط.
نوع جارو برقی (ایستاده یا خوابیده و یا خانگی و صنعتی)
توان موتور جاروبرقی
میزان مصرف انرژی 
سایز و اندازه جاروبرقی
ظرفیت کیسه و مخزن زباله ها 
وزن دستگاه
نوع لوله 
صدای موتور
داشتن برس های مختلف
طول سیم برق و داشتن سیم جمع کن
فیلترها و تکنولوژی های بکار رفته در دستگاه 
جارو شارژی و یا معمولی

راهنمای خرید جاروبرقی

البته این نکته مهم را به یاد داشته باشید که لازم نیست که شما یک متخصص باشید تا از همه جوانب و جزئیات فنی دستگاه جاروبرقی هنگام خرید مطلع باشید بلکه صرفا در نظر گرفتن موارد اشاره شده بالا کافی است. (به ویژه پنج مورد اول)
به همین جهت در ادامه سعی می کنیم که هر یک از موارد فوق را برای شما، تا حد امکان توضیح دهیم و مورد موشکافی دقیق قرار دهیم:

بهترین مارک جارو برقی:

یکی از سئوالات متداول جارو برقی این است که کدام مارک جارو برقی مناسب است؟ در حال حاضر شرکتهای متعددی در آلمان، فرانسه، هلند، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی و کشورهای دیگر اقدام به تولید و ساخت جارو برقی های جدید و پیشرفته می کنند. به دلیل رقابت بالا میان آنها و عرضه محصولات بسیار با کیفیت و مختلف با قابلیت های جدید، شاید انتخاب بهترین جارو برقی از این طریق کار سختی باشد. چرا که هر شرکتی تلاش می کند تا بهترین محصول را با قیمت ارزان تر و مناسب تر نسبت به سایر رقبا ساخته و به بازارهای جهان عرضه کند. به همین جهت توصیه می کنیم که هنگام خرید و یا سفارش جارو برقی صرفا بر اساس کشور و شرکت سازنده تصمیم نگیرید. 

نوع جارو برقی:

شاید هنگامی که بحث خرید جاروبرقی مطرح می شود، ناخودآگاه همه ما در ذهن مان جارو کردن محیط خانه را تصور می کنیم. اما در حقیقت این طرز فکر اشتباه است چرا که جارو برقی ها از نظر نوع کاربرد، به چند دسته تقسیم بندی می شوند:
جاروبرقی های خانگی
جاروبرقی های تجاری
جارو برقی های صنعتی
جاروبرقی های نیمه صنعتی
جاروبرقی های هتل ها 

با نوع اول که به خوبی آشنایی دارید ولی انواع دیگر ذکر شده، در مراکزی از جمله هتل ها، فروشگاه ها، کارگاه ها و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات معمولا جهت پاک کردن گرد و غبار ازلابلای قطعات و تجهیزات کارگاه ها و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع جاروها معمولا مخزن های بزرگی دارند، بیشتر از نوع ایستاده هستند، توان موتور آنها بسیار بالاتر از جاروبرقی های خانگی است و طول لوله این دستگاه ها معمولا ثابت است. حتی ظاهر این دستگاه ها نیز به نوعی نشان دهنده کاربرد خاص آنها در مراکز صنعتی و تولیدی است. امروزه بسیاری از شرکتها و کارخانجات بزرگ از چنین جاروبرقی هایی در مراکز تولیدی خود استفاده می کنند، به خصوص بخش هایی که محیط آنها بسیار حساس است و باید فاقد هر گونه گرد و غبار باشد. 
اما از طرف دیگر، جاروبرقی های خانگی از لحاظ شکل ظاهری، به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

جاروبرقی خوابیده
جاروبرقی ایستاده

معمولا بیشتر خانواده ها امروزه اقدام به خرید جاروبرقی خوابیده می کنند. در بیشتر خانه ها امروزه از این نوع جارو استفاده می شود. چرا که استفاده از آنها آسان تر است به ویژه اینکه هنگام جارو کردن مساحت های بزرگ مناسب تر هستند و راحت تر می توان آنها را بر روی زمین کشید و به جارو کردن ادامه داد. از طرف دیگر وجود خرطومی و لوله فلزی مناسب نیز از خصوصیات این نوع جاروبرقی های خانگی است. از طرف دیگر دهانه لوله این جاروها نیز معمولا قابلیت تعویض و جدا شدن را دارند بطوری که برای مثل جهت گردگیری سطح روی میزو صندلی ها می توان برس های مخصوص آنها را جایگزین دهانه نسبتا بزرگتر آنها کرد. به این ترتیب هر گوشه و کنار خانه را می توان به آسانی نظافت کرد. 

راهنمای خرید جارو برقی

نوع مخزن جارو برقی:

مخزن جاروبرقی یکی از موارد مهم در زمینه انتخاب و کاربرد آن است. مخزن این دستگاه ها جایی که گرد و غبار و آلودگی هایی مکیده شده توسط موتور دستگاه از طریق لوله ها به آن وارد و در آنجا انبار می شوند. در حقیقت کار اصلی جاروبرقی نیز همین است که گرد و خاک و آلودگی ها و یا ذرات کوچک را جمع آوری کند. طبیعتا اینکه در چه جایی و تا چه حجمی از این ذرات در دستگاه ذخیره و نگهداری می شوند. در حال حاضر جارو برقی های خانگی از لحاظ نوع مخزن، دو نوع هستند:

جاروبرقی های کیسه ای
جارو برقی های مخزنی

نوع اول دارای کیسه به عنوان مخزن جمع آوری کثیفی ها و ذرات دارند ولی نوع دوم دارای مخزن هستند. بسیاری از جارو برقی ها دارای مخزن از جنس پلاستیک شفاف هستند که در برخی مدلها این مخزن ها بر روی لوله اصلی دستگاه قرار دارد و هر بار پس از پایان نظافت منزل می توان مخزن را خالی کرد. 
معمولا کیسه زباله جاروبرقی های جدید موجود در بازارهای جهان قابل شستشو هستند (بر خلاف مدلهای قدیمی) و اکثرا دارای ظرفیتی بین 3.5 الی 4.5 لیتر هستند. 

توان جارو برقی:

یکی از دیگر نکات مهم در زمینه خرید جارو برقی، در حقیقت قدرت موتور و توان آنهاست. قدرت موتور جاروبرقی یکی از عوامل تعیین کننده است چرا که هر چه توان موتور بیشتر باشد، طبیعتا قدرت مکش دستگاه نیز بیشتر است و راحت تر می تواند ذرات ریز و گرد و خاک را از روی سطوح مختلف، جمع کند. توان موتور بر حسب وات سنجیده می شود. در حال حاضر بیشتر مدلهای جدید دارای توانی بین 2000 الی 2500 وات دارند. (تا چند سال پیش بیشتر جارو برقی های خانگی دارای توان موتور بین 1000 و 1500 وات بودند) 
معمولا برای تمیز کردن خانه های با فضای کوچک و آپارتمانی و زوج های جوان، جارو برقی هایی با توان بین 1500 الی 2000 وات ممکن است کافی باشند ولی در مساحت های بیشتر از 50 یا 60 مترمربع، خانواده هایی که دارای فرزند کوچک و یا چند فرزند هستند، افرادی که ممکن است به هر دلیل ریخت و پاش زیادی در منزل خود داشته باشند و موارد دیگری از این قبیل بهتر است جاروبرقی با توان 2000 وات ببالا خریداری شود. 

سایز و وزن جارو برقی:

یکی از انتظارات مشتریان و کسانی که نیاز به خرید جاروبرقی جدید دارند این است حتی الامکان دستگاه دارای وزن سبک تر و کمتر باشد ولی سایز مخزن و یا کیسه آن به اندازه کافی فضای ذخیره گرد و غبار را داشته باشد. شرکتهای سازنده نیز این مسئله را به خوبی درک کرده و آنرا در نظر گرفته اند. به همین جهت اغلب محصولات جدید آنها دارای کیسه و مخزن های مناسب از لحاظ وزن و کیفیت ساخت هستند ولی در عین حال وزن و ابعاد کل دستگاه به گونه ایست که هنگام تمیز کردن و جارو کشیدن براحتی بر روی زمین کشیده می شود و حمل آن به دلیل سبک وزن بودن، بسیار آسان است. 

راهنمای خرید جاروبرقی از بانه

صدای موتور دستگاه:

اگر به یاد داشته باشید جاروبرقی های قدیمی صدای نسبتا زیادی تولید می کردند که گاه مزاحم آرامش اعضای خانواده و دیگران می شد. ولی این معضل نیز به مرور زمان تا حد زیادی برطرف شد و امروزه جارو برقی های جدید صدای بسیار کمتری تولید می کنند. بطوری که حتی از جارو کشیدن منزل و یا محل کار خود لذت خواهید برد. 

طول سیم جارو برقی:

هر چه طول سیم دستگاه بیشتر باشد، فضای بیشتری را می توان براحتی بطور یکسره تمیز و پاک کرد و مجبور نخواهید بود برای مثال پس از پایان نظافت اتاق خواب، جهت رفتن به سالن پذیرایی، مجبور به خاموش کردن دستگاه و اتصال کابل سیم آن به پریزر برق پذیرایی شوید. بسیاری از افراد تمایل دارند که جارو برقی خود را در حین نظافت از این سو به آن سو بکشند و بدون خاموش کردن دستگاه، یکسره محیط مورد نظر را تمیز کنند. 

جارو شارژی:

این نوع جاروها براحتی قابل استفاده از طریق باتری هستند و معمولا دارای ابعاد بسیار کم و سبک می باشند بطوری که نوع دستی آنها را براحتی می توانید در دست گرفته و بخش های مختلف خانه و یا محل کار خود را تمیز و گردگیری کنید. 

فیلترها و قابلیت های جارو برقی:

امروزه با رشد تکنولوژی های جدید، فیلترها و امکانات مختلفی به این دستگاه ها افزوده شده است. از جمله قابلیت ضد آلرژی، قابلیت مکش آب و مایعات، فیلترهای مختلف (از جمله فیلترهای محافظ موتور، فیلتر تصفیه هوا وغیره)، کنترل پنل لمسی، تنظیمات دیجیتالی، نمایشگر LED، قابلیت تنظیم توان موتور جاروبرقی و موارد دیگر به استفاده بهینه و هر چه بهتر از این دستگاه ها کمک شایانی می کند. خوشبختانه بیشتر جاروبرقی های موجود در بانه نیاز، بخش عمده امکانات و قابلیت های ذکر شده را بطور کامل دارند که موجب افتخار ما خواهد بود که جدیدترین و پیشرفته ترین محصولات را در اختیار شما مشتریان گرامی با قیمت مناسب قرار دهیم. 

نکته پایانی اینکه با پیشرفت تکنولوژی های الکترونیک و کامپیوتر، احتمالا در آینده جارو برقی های اتوماتیک و هوشمند ساخته و بازارهای جهان عرضه خواهند شد و البته نمونه های اولیه در حال حاضر توسط برخی از شرکتهای پیشرو در این زمینه طراحی و ساخته شده که می توانند مساحت کوچکی را بطور خودکار گردگیری و پاکسازی کنند. 

در آینده با ورود مدلهای بیشتر این محصول به بازارهای جهانی، ما نیز در بانه نیاز جدیدترین جارو برقی های پیشرفته را در اختیار شما هموطنان گرامی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.