call تلفن : 1603613-0990

تمیز کردن و شستن یخچال فریزر یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت. پس از خرید یخچال فریزر از بانه و یا سایر مراکز فروش توصیه می کنیم که به این مسئله نیز در کنار سایر نکات استفاده از یخچال توجه داشته باشید تا درازمدت بتوانید بهتر از این وسیله جهت نگهداری مواد غذایی استفاده کنید. 

این امر اهمیت زیادی دارد چرا که معمولا بسیاری از خانواده ها در یخچال و فریزر انواع نوشیدنی ها، مواد غذایی خام، پخته و یا نیمه آماده را برای مدت کوتاه و یا نسبتا طولانی نگهداری می کنند. از آنجایی تقریبا همه ما هر روز با یخچال سروکار داریم بهتر است مسئله بهداشت و نظافت آنرا هم تا حد امکان در نظر بگیریم. چرا که هر چه فضای درون محفظه یخچال و همچنین فریزر پاک و تمیز تر باشند، حفظ مواد غذایی در آنها به مدت بیشتری صورت می گیرد و همچنین استفاده از یک یخچال مرتب و تمیز در روحیه افراد خانواده تاثیر مثبت و بیشتری می گذارد. 
در این زمینه به چند نکته توجه داشته باشید:

از برق کشیدن یخچال
چیدمان منظم و مرتب مواد غذایی، نوشیدنی ها، میوه و سبزیجات و ...
تمیز کردن و شستن یخچال و فریزر
آب کردن برفک یخچال
شستن و تمیز کردن بدنه یخچال و موتور آن
استفاده از وسایل مناسب
پاک کردن و خشک کردن یخچال فریزر

در حقیقت شستن و تمیز کردن یخچال فریزر کاری است که توصیه می کنیم پس از خرید یخچال فریزر جدید، به دقت و هر چند سال یکبار انجام دهید. این کار علاوه بر مزایای نام برده شده در بخش بالا، ضمن اینکه می تواند به نظافت آن کمک کند موجب می شود که مواد غذایی از باکتری ها تا حد زیادی در امان بمانند و در درازمدت به سلامتی شما و اعضای خانواده کمک بزرگی می شود. 

شستن و تمیز کردن یخچال فریزر

نکته مهم دیگری که بسیاری از خانواده ها ممکن است به آن توجه چندانی نداشته باشند، مسئله شستن و تمیز کردن بدنه و موتور یخچال است که در ادامه درباره این مسئله نیز خواهیم پرداخت:

- کشیدن برق یخچال فریزر:

اولین مسئله این است که هنگام کار کردن دستگاه به هیچ وجه نباید آنرا شست و هیچ آب و مایعات دیگری نباید بر روی بدنه، موتور و یا درون یخچال یا فریزر ریخته شود. این مسئله نه تنها از لحاظ ایمنی یخچال فریزر اهمیت دارد بلکه جهت سلامتی شما نیز مهم است. بنابراین اولین کاری که پیش از شروع به تمیز کردن یخچال فریزر باید انجام دهید این است که به سادگی پریز برق دستگاه را در آورید. 

- بیرون آوردن مواد غذایی:

به آرامی کلیه مواد غذایی، نوشیدنی ها، سبزیجات، گوشت و لبنیات و سایر موادی که در یخچال و فریزر قرار داده اید را یک به یک، بیرون آورید تا جایی که یخچال و فریزر کاملا خالی شوند. در این زمینه به این نکته نیز توجه داشته باشید که بهتر است مواد غذایی فاسدشدنی مانند شیر یا گوشت خام را دیرتر از سایر مواد غذایی بیرون بیاورید. به ویژه مواد غذایی که در فریزر نگهداری می کنید. در مدتی که مشغول تمیز کردن و شستشوی یخچال و فریزر هستید، می توانید مواد غذایی فاسد شدنی یخچال و فریزر را بطور موقت در یخدان کلمن قرار دهید. این کار به حفظ آنها کمک می کند. قسمت های جداشدنی یخچال ساید بای ساید و یا دوقلو را از نیز در صورت امکان بیرون بیاورید. 

تمیز کردن یخچال ها

- آب کردن برفک یخچال:

یکی از نکات مهم تمیز کردن فریزر این است که اگر یخچال فریزر شما قدیمی است و یا به دلایلی برفک می زند، سعی کنید به آرامی و با استفاده از آب گرم، برفک های آنرا آب کنید. جهت این کار بهتر است از وسایل تیز و برنده استفاده نکنید، چرا که در آن صورت، احتمال آسیب رساندن به بدنه فریزر وجود دارد. 

- تمیز کردن بدنه یخچال:

جهت تمیز کردن بدنه یخچال می توانید به آرامی با استفاده از یک حوله یا دستمال مناسب کاملا مرطوب و خیس شده با آب گرم و یا ولرم این کار را انجام دهید. بطوری که دستمال را به آرامی بر روی بدنه یخچال بکشید و به این ترتیب لکه ها و چربی ها را از روی بدنه و همچنین فضای داخل یخچال و فریزر پاک کنید. در ضمن می توانید آب را با کمی مایع ظرفشویی مخلوط کنید تا کار پاکسازی یخچال و از بین بردن لکه ها، چربی ها و هر گونه آلودگی راحت تر انجام شود. البته جهت پاک کردن لکه های سخت و سفت شده می توانید از کمی محلول آمونیاک نیز استفاده کنید. حتی استفاده از کمی سرکه نیز می تواند به شما در این زمینه کمک کند. 
خوشبختانه در سالهای اخیر انواع دستمال های جدید و حتی ساخته شده با تکنولوژی نانو تولید و به بازارهای کشورمان عرضه شده که می توانید با استفاده از آنها براحتی کار پاک کردن یخچال و یا فریزر را انجام دهید. البته از وسایل دیگری مانند اسنفج نیز می توانید جهت این کار استفاده کنید. 

هنگام پاک کردن لایه لاستیکی دور درب یخچال نیز دقت کنید و از محلول ها و یا مواد شوینده جهت این کار استفاده نکنید. همچنین در صورتی که یخچال فریزر شما جدید است و دارای صفحه نمایشگر دیجیتالی LED است، هنگام پاک کردن صفحه نمایش آن دقت کنید و سعی کنید که از آب سرد و یا ولرم استفاده کنید. (در این زمینه می توانید به توضیحات مندرج در دفترچه های راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید و یا دوقلو مراجعه کنید)

- شستن موتور یخچال:

معمولا به دلایل متعددی، بسیاری از افراد پس از پایان تمیز کردن بدنه یخچال و حتی شستشوی فریزر و یا سایر بخش های آن، از تمیز کردن موتور یخچال فریزر غافل می شوند. در حقیقت شستشو و تمیز کردن موتور یخچال می تواند به عملکرد هر چه بهتر آن تا حدودی کمک کند و حتی موجب کاهش مصرف برق بشود. از طرف دیگر این کار مانع از جمع شدن گرد و خاک در پشت یخچال فریزر شده و بنابراین از لحاظ بهداشتی نیز مفید است. جهت این کار می توانید با استفاده از یک فرچه و یا حوله به آرامی لوله های پشت یخچال و همچنین اطراف فن دستگاه را پاک کنید، گرد و خاک و آلودگی ها را پاکسازی کرده و حتی می توانید از جاروبرقی کمک بگیرید. 

در پایان پس از پایان تمیز کردن تمام بدنه بیرونی و داخلی یخچال و فریزر، بهتر است از خشک شدن تمام بخش ها کاملا مطمئن شوید و سپس مواد غذایی را به آرامی به درون آن برگردانید. سعی کنید مواد غذایی را در طبقات بطور منظم بچینید. به گونه ای که دسترسی به آنها بعدا برای شما و دیگران راحت باشد و از انبار کردن نان و برخی از مواد در بخش های خاصی از یخچال و یا فریزر خودداری کنید. در نهایت پس از اتصال مجدد یخچال به دستگاه می توانید از نتیجه عملکرد خود لذت ببرید. 

جهت خرید یخچال فریزرهای جدید و سایر لوازم خانگی با فروشگاه آنلاین بانه نیاز همراه باشید.