call تلفن : 1603613-0990

ماشین ظرفشویی بخریم یا نه؟ آیا خرید ماشین ظرفشویی از بانه، برای خانواده ها مناسب است؟ کیفیت ماشین ظرفشویی موجود در بانه چگونه است؟ کدام مارک ماشین ظرفشویی بهتر است؟ آیا استفاده از دستگاه ظرفشویی موجب صرفه جویی در وقت و زمان ما می شود؟

اینها تعدادی از سئوالاتی هستند که کسانی که مایل به خرید دستگاه ظرفشویی از بانه و یا فروشگاه های مختلف کشورمان هستند می پرسند. اکنون سالها از تولید و ساخت این محصول که جزو مفیدترین و بهترین لوازم خانگی به شمار می رود، می گذرد. در سالهای اولیه مدلهایی که به بازارهای کشورهای تولید کننده عرضه می شدند، محدودیت ها و معایبی داشتند که موجب می شد برخی از مردم، در مورد خرید آنها دچار شک و تردید باشند. به مرور زمان با پیشرفت و توسعه صنایع مختلف در دهه های گذشته، ماشین های ظرفشویی بسیار سریع تر، با مصرف انرژی کمتر و بهینه تر، قیمت های ارزان تر و دارای کاربردهای بیشتری شدند. بطوری که امروزه از یک دستگاه ظرفشویی می توان جهت شستشوی موارد مختلفی استفاده کرد. از جمله:

ظروف و بشقاب ها
کارد، قاشق و چنگال
لیوان، تنگ شیشه ای و غیره
عینک
میوه 

در حقیقت ماشین های ظرفشویی امروزه تبدیل به دستگاه هایی با قابلیت شستشو و تمیز کردن موارد مختلفی هستند. به همین جهت خرید ظرفشویی، نصب و استفاده از آن در منزل، امروزه بسیار به صرفه است. چرا که شما عملا صاحب دستگاهی می شوید که با خرید آن در کارهای آشپزخانه به شما کمک بزرگی می کند و اجسام مختلفی با ابعاد مختلف را می توانید در محفظه آن قرار داده و براحتی بشویید. البته بسیاری از توضیحات درباره کاربردهای ظرفشویی در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی و یا کاتالوگ های راهنما آورده شده است. 
این مسئله تا جایی پیش رفته که حتی بسیاری از افراد امروزه توصیه می کنند که علاوه بر ظروف آشپزخانه، حتی میوه ها را هم با استفاده از این دستگاه ها بشویید. شستشوی میوه با دستگاه ظرفشویی امروزه در بسیاری از خانواده رواج پیدا کرده و به سادگی انجام می شود. 

دلایل خرید ماشین ظرفشویی

شستشوی میوه با ماشین ظرفشویی:

خوشبختانه بیشتر ماشین ظرفشویی های جدید این قابلیت را دارند که به کمک آنها حتی میوه ها را نیز به سادگی بشویید. کاری که نه تنها خانواده ها بلکه بسیاری از فروشگاه هایی که میوه های شسته شده و آماده در بسته بندی های زیبا و رنگی به مشتریان خود عرضه می کنند، انجام می دهند. در حقیقت کارکنان و پرسنل این فروشگاه ها میوه ها را در طبقه اول ماشین ظرفشویی قرار می دهند و پس از شستن و خشک شدن میوه ها، بسته بندی و به بازار عرضه می شوند. 
حتی پس از خرید دستگاه ظرفشویی های جدید، علاوه بر میوه می توانید بسیاری از سبزیجات را نیز به کمک آنها بشویید. فقط چند نکته را در این رابطه باید به یاد داشته باشید تا کار شستشو به خوبی انجام شود:

از مواد شوینده جهت شستشوی میوه و سبزیجات در دستگاه ظرفشویی استفاده نکنید.
از آب سرد باید استفاده کنید. 
میوه و سبزیجات در ردیف اول و پایین ترین طبقه محفظه ظرفشویی و مابقی را در طبقه دوم قرار داده شوند. 
از قرار دادن اقلامی که گرد و خاک زیادی به همراه دارند (مانند سیب زمینی) در دستگاه خودداری کنید. 

با کمک دستگاه ظرفشویی در درازمدت می توانید علاوه بر ظروف، با شستشوی میوه و سبزیجات، در مصرف آب و انرژی صرفه جویی کرده و از این طریق نیز به محیط زیست کمک کنید. خوشبختانه نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی های جدید به گونه ایست که براحتی می توان از آنها در زمینه شستشوی میوه و سبزی کرد. به این ترتیب هم مصرف آب منزل شما کمتر می شود و هم شستشو بهتر و دقیق تر انجام شده و به محیط زیست نیز کمک خواهد شد. 

شستشوی ظروف با دستگاه ظرفشویی:

امروزه بر خلاف قدیم دیگر بسیاری از افراد به خصوص خانمها دیگر وقت کافی جهت انجام امور خانه را ندارند. به خصوص آشپزخانه که کارهای وقت گیری مانند پخت و پز غذا و یا شستشوی ظروف و سایر اقلام ضروری خانواده باید در آنها انجام شود. اما خوشبختانه تکنولوژی امروزه به کمک ما آماده و هر خانواده می تواند با خرید ماشین ظرفشویی براحتی این مشکلات را حل کند و دیگر هیچ گونه فشاری بر روی اعضای خانواده نباشد. 
استفاده از این دستگاه ها مزایای فراوانی دارد که خرید و استفاده از از آنها را برای بیشتر خانواده ها و حتی افرادی که تنها زندگی می کنند، ضروری می سازد. دلایلی از جمله:

صرفه جویی در مصرف آب و انرژی
صرفه جویی در وقت 
سهولت استفاده از دستگاه های ظرفشویی
قابلیت شستشوی بشقاب، لیوان ها، ظروف، میوه، سبزیجات و حتی عینک 
داشتن امکانات مناسب و برنامه های مختلف شستشو (به ویژه برخی برنامه های مخصوص)
کیفیت بالای شستشو
داشتن تنوع مدلهای ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده و یا توکار
داشتن قابلیت جرمگیری ظروف پس از شستن آنها
دوام و ماندگاری مناسب دستگاه
عدم نیاز به سرویس سالانه دستگاه 

ماشین ظرفشویی بخریم یا نه؟

شاید اگر همه این موارد را در کنار داشتن مهمان و پذیرای از آنها قرار دهید، اهمیت خرید و تهیه دستگاه ظرفشویی را به شما به خوبی نشان دهد. تصور کنید که شبی تعدادی مهمان را برای شما به منزل خود دعوت کرده اید و پس از پایان مهمانی و رفتن آنها، تعداد زیادی بشقاب، کارد و چنگال و لیوان های مختلفی از شام و پذیرایی مهمان ها باقی مانده که باید شسته شوند. در این صورت چه کار می کنید؟ آیا ظروف را به حال خود رها می کنید؟ یا نیمه شب با وجود خستگی شروع به شستن ظرفها می کنید؟

مسلما هیچ یک از این دو راه حل برای خانواده های امروزی مناسب نیستند. به ویژه برای افراد مسن، خانواده های پر جمعیت، افرادی که دارای مشغله های مختلفی هستن و غیره. بلکه بهترین راه حل خرید محصولات بهترین برندهای ماشین ظرفشویی است. از طرف دیگر مقایسه مصرف آب ماشین ظرفشویی با شستشوی دستی ظروف، میوه و سبزیجات بنا به آخرین آمارها به خوبی نشان می دهد که خرید و استفاده از این دستگاه ها کمک بزرگی به مصرف بهینه و کمتر آب می کند. همچنین با رعایت نکات نگهداری از ماشین ظرفشویی تا سالها و دهه ها می توانید بدون هیچ مشکلی، براحتی از آن استفاده کنید. 

به این ترتیب در پایان با یک حساب ساده متوجه خواهید شد که دیگر امروزه شستشوی دستی ظروف و حتی میوه در منزل جایی ندارد و استفاده از دستگاه های جدید ظرفشویی این کار را براحتی برای شما انجام می دهد.