call تلفن : 1603613-0990

مصرف آب لباسشویی (washing machine water usage) شاید در درجه اول چندان با اهمیت بنظر نرسد. اما از آنجایی که در دنیای امروز صرفه جویی در مصرف آب و انرژی اهمیت زیادی دارد، لذا برخی از کارشناسان توصیه می کنند که هنگام خرید برخی از لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی، به این مسئله نیز تا حد امکان توجه شود. حتی در این مورد در بسیاری از وب سایت های اینترنتی نیز به مطالب مفیدی در این رابطه اشاره شده است که آگاهی از آنها خالی از لطف نیست. 

در همین ابتدا به شما خوانندگان گرامی و علاقه مندان به خرید ماشین لباسشویی از بانه این نکته را یادآوری کنیم که ما جهت اطلاعات بیشتر شما در بخش های مختلف از جمله بخش معرفی محصول و همچنین مشخصات فنی هر یک از ماشین لباسشویی های معرفی شده در این وب سایت، کلیه سیستم ها و میزان مصرف آب آنها را تا حد امکان ذکر کرده ایم. برای مثال سیستم هایی که به صرفه جویی در مصرف آب کمک بزرگی می کنند. که می تواند نکته ای مهم در انتخاب و خرید ماشین لباسشویی جدید برای شما باشد. 

در مجموع چند عامل می تواند در انتخاب یک ماشین لباسشویی مناسب تاثیرگذار باشد از جمله:

شرکت سازنده (در این زمینه می توانید نگاه کنید به مقاله: بهترین برندهای ماشین لباسشویی)
برچسب انرژی ماشین لباسشویی
مصرف آب دستگاه
ابعاد و سایز لباسشویی
قیمت
اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی

و البته موارد دیگری که ممکن است اهمیت کمتری در این میان داشته باشند. ولی همانطور که مشاهده کردید، میزان مصرف آب لباسشویی یکی از مهمترین نکات آن هنگام خرید می تواند باشد. به ویژه در مناطقی از جهان که خشکسالی و کمبود آب وجود دارد. بنابراین باید به این مسئله توجه کرد. به خصوص با توجه به افزایش گرمای کره زمین و هشدار کارشناسان به آینده جهان. 
از طرف دیگر مسئله قبض آب را نیز باید در نظر گرفت چرا که طبیعتا هر چه مصرف آب شما کمتر باشد، قبض کمتری را نیز در نهایت پرداخت خواهید کرد. 


میزان مصرف آب لباسشویی


صرفه جویی در مصرف آب لباسشویی:

امروزه شرکتها و برندهای سازنده لباسشویی در جهان نیز تلاش دارند تا با توجه به نکات اشاره شده بالا، محصولات جدیدی تولید کنند که  مصرف آب آنها کم باشد. از جمله راهکارهای آنها استفاده از سیستم های مختلفی به این منظور بوده است که در ادامه مطلب به آنها اشاره می کنیم. 
اما ما هم چند توصیه به شما داریم:

جهت خرید ماشین لباسشویی، نوع لباسشویی درب از جلو را انتخاب کنید (لباسشویی هایی که درب آنها از سمت بالاست مصرف آب بیشتری دارند)
جهت شستشوی لباس ها، در ایام تعطیل و زمانی که مصرف آب کمتر است، اقدام کنید. 
به توضیحات دفترچه راهنمای لباسشویی توجه کنید و لباس ها و هر نوع وسیله نخی یا پارچه ای را مطابق با برنامه شستشوی پیشنهاد شده در ماشین قرار دهید. (برای مثال لباس های جین را همراه با سایر لباس ها در ماشین قرار ندهید)
پیش از آغاز به کار دستگاه مطمئن شوید که لاستیک دور درب لباسشویی کاملا سالم است و نشتی ندارد. 
از دستگاه لباسشویی زمانی استفاده کنید که پر شده باشد و به این ترتیب یکبار تعداد زیادی از البسه شسته شوند. 
برخی از ماشین های لباسشویی گزینه هایی جهت شستشوی بیشتر دارند، سعی کنید به منظور صرفه جویی تا حد امکان از آنها استفاده نکنید. 
جهت خرید، ماشین لباسشویی های نو و جدید را انتخاب و خریداری کنید.  


مصرف آب ماشین لباسشویی


خوشبختانه امروزه بیشتر ماشین لباسشویی های موجود در بازار بطور اتوماتیک و کاملا خودکار میزان مصرف آب را تنظیم می کنند و نیازی به نگرانی در این مورد وجود ندارد. از طرف دیگر وجود برخی از سیستم های پیشرفته در این دستگاه ها می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد. از جمله:

سنسورهای جریان آب
سیستم شستشوی دقیق
سیستم صرفه جویی اتوماتیک آب
برنامه شستشوی سریع
سیستم شستشوی مانند دست
سیستم ضد نشت آب

و انواع قابلیت های جالب دیگر که امروزه شرکتهای معروف و بزرگی مانند بوش (Bosch)، سامسونگ (Samsung)، ال جی (LG)، میله (Miele) و غیره در ماشین لباسشویی های جدید خود قرار می دهند تا مصرف بهینه آب کمک کنند.