call تلفن : 1603613-0990

آشنایی با مشخصات فنی موتور جاروبرقی یکی از مهمترین و کاربردی ترین مواردی است که می تواند به شما در زمینه حفظ و نگهداری هرچه بهتر یک جاروبرقی کمک کند. انتخاب بهترین جاروبرقی جهت خرید و یا توجه به موارد مهم و کلیدی مانند امکانات جاروبرقی، برند تولید کننده، رنگ و شکل ظاهری، میزان مصرف انرژی جاروبرقی و ... برای خریداران معمولا مهم است اما در این میان هرچه بیشتر از مسائل فنی جاروبرقی اطلاعات بیشتری داشته باشید، در آینده راحت تر می توانید از آن استفاده کرده و حتی در صورت بروز اشکالات فنی کوچک، شاید بتوانید در مواردی خود براحتی از عهده برطرف کردن آن برآیید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که هرچه اطلاعات فنی شما در زمینه موتور جاروبرقی بیشتر باشد، این امر حتی در صورتی که در آینده قصد خرید یک جاروبرقی جدیدتر را داشته باشید نیز می تواند به شما کمک کند و راهگشای شما باشد. 

در واقع موتور جاروبرقی دارای بخش های مختلفی است و هرچند که در حالت کلی می توان گفت که بخش مکنده یا هواکش آن، تقریبا مهمترین بخش محسوب می شود اما بخش های دیگر نیز اهمیت زیادی دارند هر کدام در روند کار موتورجاروبرقی تاثیرگذار هستند. 

به همین جهت در این مقاله تلاش می کنیم که ویژگی ها، امکانات و مشخصات فنی موتورجاروبرقی های جدید را بصورت کلی به شما معرفی کنیم تا چنانچه علاقه مند به خرید جاروبرقی از بانه و یا سایر مراکز هستید، این مطالب جهت انتخاب جارو برقی برای شما مفید واقع شود: 


واحد مکش موتور جاروبرقی:

همانطور که می دانید وظیفه اصلی موتور جاروبرقی این است که با مکش هوای درون لوله های خرطومی، آشغال ها و ذرات ریز (مانند گرد و خاک و یا برخی اجسام بسیار کوچک) را جذب کند. به این ترتیب جاروبرقی کار نظافت و پاک کردن هر سطحی را از گرد و خاک و یا آلودگی ها انجام می دهد. 

به همین جهت واحد مکش اهمیت زیادی دارد و در واقع بخش اصلی موتور هر جارو برقی به حساب می آید. در صورت بروز اتصالی و یا اختلال در عملکرد واحد مکنده، ایجاد جریان هوا به سمت داخل لوله های خرطومی از طریق مکش با اختلال مواجه شده و یا قطع می شود و در آن صورت موتور دستگاه نیاز به تعمیر خواهد داشت. 


مشخصات فنی موتور جاروبرقی


نوع موتور جارو برقی:

شاید تعجب کنید اگر بدانید که موتورهای جاروبرقی تنها یک نوع نیستند و انواع گوناگونی دارند. البته معمولا این موتورها از نوع الکتریکی هستند اما نوع این موتورهای الکتریکی مکنده هوا نیز با یکدیگر فرق می کند. بیشتر موتورهای جارو برقی ها امروزه از نوع کالکتور (collector) دسته بندی می شوند. 


فیلترهای جاروبرقی:

فیلترهای جاروبرقی نیز نقش مهمی در حفظ پاکیزگی و نظافت محیط دارند چرا که مانع از پخش شدن ذرات ریز و گرد و خاک به محیط اطراف، هنگام مکش هوا می شوند. به همین جهت وجود این فیلترها کمک زیادی به بهداشت محیط می کند. 


لوله خرطومی جاروبرقی: 

لوله خرطومی در واقع مسیر ارسال ذرات ریز و گرد و خاک از فضای بیرون به درون مخزن است و از این رو اهمیت دارد. در واقع واحد مکش جارو برقی از طریق لوله خرطومی آلوگی ها و آشغال های ریز را جمع آوری و به درون مخزن جاروبرقی می فرستد.