call تلفن : 1603613-0990

یخچال ها امروزه و مدرن بر اساس کاربرد و سایز دارای انواع مختلفی می باشند که در این بخش می توانید با آن ها آشنا شوید.


1.یخچال فریزر عمیق و مستقل:

این نوع یخچال ها را به علت شکیل بودن آن ها می توان بدون استفاده از کابینت در طرفین آن استفاده کرد.عمق این یخچال بیشتر از سایر یخچال های استاندارد می باشد و در حدود 15 سانتی متر جلوتر از کابینت قرار می گیرد .به همین دلیل ممکن است منظره زیبایی نداشته باشد.برای عدم این اتفاق از این نوع یخچال ها بیشتر در فضایی مستقل و بدون کابینت در دو طرف آن استفاده می شود.افرادی که اندازه یخچال و میزان وسایل نگهداری آن ها در یخچال زیاد می باشد این محصول می تواند برای آن ها مناسب باشد.

خرید یخچال


2..یخچال های یکپارجه:

این نوع از یخچال ها دارای عمق استاندارد 61 سانت می باشد.استاندارد عمق کابینت در جهان نیز 61 سانت می باشد.به همین علت این محصول می تواند انتخاب ایده آلی برای قرار گیری در بین کابینت ها باشد.تنها قسمتی که از این یخچال بیرون می ماند درب های آن است که جهت باز و بسته شدن آن ها این امر ضروری می باشد.

انواع یخچال


3.یخچال های فریزر بالا:

این یخچال ها در گذشته بیشتر از امروزه مرسوم بوده اند.در این نوع از یخچال ها فریزر در قسمت بالایی و یخچال در پایین آن قرار دارد.دسترسی بخش های پایین این نوع از یخچال ها با توجه به استفاده بیشتر از یخچال تا فریزر کمی سخت می باشد و برای برداشتن یا قرار دادن وسایل می بایست خم شوید.این مدل از یخچال ها جز مرسوم ترین یخچال ها هستند.علت آن ها کمتر بودن قیمت آن ها می باشد.

انواع یخچال و فریزر


4.یخچال های فریزر پایین:

در این نوع یخچال فریزر در قسمت پایین بدنه تعبیه شده است و دسترسی مناسب تری نسبت به یخچال های فریزر بالا دارد.در گذشته این نوع یخچال ها از محبوبیت بالایی برخوردار بوده اند و تولید کنندگان علاقه زیادی به تولید این سبک داشتند.

انواع یخچال


5.یخچال فریزر پایین فرانسوی:

تفاوت این محصول با محصول قبل در درب های یخچال می باشد.این نوع یخچال ها دارای دو درب (به صورت پنجره ای) در قسمت یخچال و یک دربی که از بالا به پایین باز می شود برای قسمت فریزر می باشد.عرض این یخچال ها معمولا بیشتر از یخچال ها فریزر پایین می باشد و جهت نگهداری مواد غذایی حجیم مناسب است.اما با توجه به عریض بودن آن ها فضای بیشتری از آشپزخانه را اشغال می کند که پیش از خرید می بایست به این مورد دقت شود.

خرید یخچال


6.یخچال ساید با ساید:

در این نوع محصول یخچال و فریزر به صورت دو درب از بالا تا پایین در کنار هم قرار گرفته اند.اگر از فریزر استفاده ی زیادی دارید این محصول می تواند ایده آل باشد.با توجه به تقسیم عمودی یخچال و فریزر در این محصول ، فضای کمتری نسبت به سایر یخچال ها را برای هر دو قسمت داریم که می بایست به این امر پیش از خرید دقت شود.اما از نظر ظاهری می توان این نوع یخچال ها را یکی از زیبا ترین یخچال ها بنامیم.

خرید یخچال


7.یخچال دو قلو:

چنانچه خانواده ای با تعداد اعضای زیاد هستید و به فضای زیادی جهت نگهداری مواد غذایی احتیاج دارید یخچال دو قلو می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.این نوع یخچال همانند یخچال ساید بای ساید دارای دو در تمام عمودی می باشد با این تفاوت که عریض تر از یخچال های ساید بای ساید می باشد.این نوع یخچال ها را می توان در فضای خالی بین کابینت قرار دارد.مشکل اصلی این یخچال فضای زیادی است که اشغال می کند.

انواع یخچال


برخی دیگر از انواع یخچال ها که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از یخچال های کشویی که زیر پیشخوان قرار می گیرند ، سرد کن های کامپکت ، و سردکن های ستونی.


به طور کلی می توان گفت انتخاب یخچال تا حدود زیادی به سلیقه ، بودجه و دکوراسیون و چیدمان منزل بستگی دارد اما از نظر کاربردی می توان یخچال به سبک فرانسوی را به دلیل جا دار بودن ، عدم نیاز به خم شدن برای برداشتن مواد غذایی از یخچال و زیبایی و...بهترین گزینه در بین انواع یخچال ها معرفی نمود.از نظر ابعاد 95% یخچال ها دارای ابعادی مناسب و اندازه با استاندارد کابینت ها هستند.


اما قابلیت های مدرنی امروزه در یخچال ها استفاده می شود که ممکن است مورد نیاز قرار بگیرند اما به نسبت سایر یخچال ها قیمت های بالاتری دارد.برخی از این قابلیت ها عبارتند از:

موتور اینورتر خطی:

اینورتر خطی کمپرسورهای مدرنی هستند که به وسیله آن جریان متناوب و با فرکانس مورد نیاز کار می کند.قطع و وصل کردن موتور مصرف انرژی را بالا برده و علاوه بر این استهلاک را نیز ایفزایش می دهد.اما به وسیله اینورتر خطیدور موتور کم و زیاد شده که با این روش اسهلاک موتور کمتر و انرژی کمتری مصرف می شود.


جنس استیل بدنه:

مدل های جدید یخچال ها از جنس استیل ضد زنگ می باشد.این کار باعث افزایش زیبایی و همچنین بهبود ایزوله ماندن یخچال می شود.


نورپردازی:

نورپردازی داخل یخچال علاوه بر روشنایی وظیفه زیبایی نیز دارد.چراغ های LED با نور زیبای خود می توانند چنین کاری را در یخچال های جدید انجام دهند.یخچال های معمولی دارای یک چراغ در بالای دستگاه بودند اما امروزه یخچال ها در طبقات خود به وسیله چراغ های LED زیبایی محیط داخل یخچال را دو چندان کرده اند.


قفسه های پیشرفته:

امروزه یخچال های مدرن از قابلیت شخصی سازی فضا برخوردارند و دست افراد جهت تغییر اندازه قفسه ها و محفظه ها باز تر از قبل شده است.این کار می تواند تا حدی در هدر رفت انرژی جلوگیری کند.


آب ریز و یخ ساز:

این ویژگی در بیشتر یخچال های امروزی وجود دارد.برخی از آن ها نیازمند لوله آب در پشت یخچال جهت اتصال به آن هستند و برخی دیگر دارای مخزن آب هستند که در این نوع از یخچال ها مشکلی که وجود دارد این است که هر روز باید آب را در داخل آن پر کنید.


پرکردن خودکار آب و آبریز داغ:

برخی از آبریزهای دستگاه های جدید مجهز به سنسوری هستند که قادر است ظرف آب را به صورت خودکار پر و هنگام پر شدن جریان آب را قطع نماید.همچنین مدل هایی از این آبریز ها دارای آب ریز داغ  هستند.همچنین دمای آب مورد نیاز را می توان تنظیم نمود.


فیلتر های تصفیه و ضد باکتری مدرن:

این فیلتر ها برای از بین بردن بوی بد داخل یخچال مورد استفاده قرار می گیرند.جنس بیشتر این فیلتر ها مانند گذشته که ذغال را برای رفع بوی بد داخل یخچال قرار می دادیم ، از کربن می باشد.به وسیله این فیلتر علاوه بر از بین رفتن بوی بد از رشد کردن باکتری ها جلوگیری می شود.


سرمای انحصاری به وسیله دو کمپرسور:

با این قابلیت ماندگاری مواد غذایی افزایش می یابد و دمای فریزر تاثیری بر روی مواد غذایی یخچال نخواهد داشت.همچنین رطوبت فریزر را کاهش و رطوبت داخل یخچال جهت ماندگاری بیشتر مواد غذایی افزایش پیدا خواهد کرد.


درب دوگانه:

این قابلیت روش بسیار خوبی برای کاهش اتلاف انرژی می باشد.چنانچه شما نیاز به یک نوشیدنی داشته باشید نیاز به باز کردن درب یخچال نمی باشد و سرمای داخل آن تلف نشده. به جای آن یک درب در بیرون درب اصلی قرار گرفته است که نوشیدنی ها را بتوان داخل آن قرار داد.


یخچال های هوشمند:

یخچال های امروزی از سطح بالایی از تکنولوژی برخوردار می باشند.به طوری که به وسیله آن ها می توان وارد فضای اینترنت شد همچنین وجود دستیار صوتی ، دوربین سایر ابزار های مدرن از دیگر قابلیت های این یخچال ها می باشد که دارای قیمت های بسیار بالایی می باشند.


دوربین داخلی:

یکی از عادت های بد بیشتر افراد باز و بسته کردن بی دلیل درب یخچال است.در یخچال های پیشرفته امروزی دوربین های در داخل یخچال قرار گرفته است که می توانید به وسیله آن از محتویات داخل یخچال با نشان دادن آن بر روی نمایشگر روی درب با خبر شد.