call تلفن : 1603613-0990

تلویزیون های نسل جدید از قابلیت های بسیار زیادی برخوردار می باشند.یکی از مهم ترین قابلیت آن ها متصل شدن به سایر وسایل الکترونیکی از جمله تلفن های همراه می باشد.


با استفاده از این روش می توان تمامی محتوای داخل موبایل خود را در صفحه تلویزیون و به صورت بزرگ تماشا کنید.اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که طرز اتصال موبایل ها با توجه به تفاوت آن ها در نحوه اتصال به سایر وسایل هوشمند با یکدیگر متفاوت می باشد.در این مقاله قصد داریم راهنمای جامعی در خصوصی چگونگی اتصال تلفن های همراه با سیستم عامل های مختلف مانند آی او اس و یا اندروید به شما ارائه دهیم.پس با ما همراه باشید.


آموزش اتصال گوشی های آیفون به تلویزیون

سیستم عامل گوشی های آیفون که شرکت تولید کننده آن ها اپل می باشد از سیستم عاملی مخصوص به نام IOS بهره می برند.این نوع سیستم عامل با روش های گوناگونی می تواند به تلویزیون متصل شود.2 روشی معمول اتصال آن ها عبارتند از:اتصال با استفاده از اپل TV و یا اتصال به کمک کابل مخصوصی به نام Lightening Digital AV


اتصال آیفون به وسیله اپل TV:

این روش به وسیله قابلیت Airplay که در واقع سیستمی برای انتقال محتوا در بین محصولاتی که از سیستم عامل IOS استفاده می کنند انجام می شود.برای انجام این اتصال شما علاوه بر گوشی یا تبلت آیفون نیازمند دستگاه Apple TV می باشید.اپل TV یکی از محصولات شرکت اپل می باشد که به وسیله کابل HDMI به تلویزیون شما متصل می شود و پس از برقرارق ارتباط با وای فای گوشی آیفون شما را تشخیص و می تواند به آن متصل شود.پس می توان گفت Apple TV می تواند رابط بین گوشی و تلویزیون شما باشد.


با استفاده از اپل TV می توانید علاوه بر اینکه صفحه گوشی شما بر روی تلویزیون به نمایش درآید این دستگاه می تواند موبایل شما را به یک ریموت کنترل تبدیل کرده و قابیلیت های دیگری نیز داشته باشد.

اتصال موبایل به تلویزیون


برای انجام این اتصال ابتدا اپل TV را به تلویزیون متصل کنید سپس آن را به شبکه وای فای ای که گوشی شما به آن متصل است وصل نمایید.پس از آن گوشی خود را برداشته و موزیکی به دلخواه پخش نمایید.مشاهده خواهید نمود که گزینه اپل TV به نمایش در خواهد آمد.با انتخاب این گزینه تلفن همراه شما به تلویزیون متصل می شود.


اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از کابل (Lightening Digital AV):

چنانچه دسترسی به اپل TV ندارید می توانید با استفاده از یک کابل تبدیل گوشی خود را به تلویزیون متصل نمایید.این آداپتور که Lightening Digital AV نام دارد می تواند با اتصال به گوشی شما در یک طرف و اتصال کابل HDMI در طرف دیگر آن صفحه تلفن همراه شما را بر روی تلویزیون به نمایش در بیاورد.با اتصال سر دیگر کابل HDMI به تلویزیون و انتخاب HDMI در تنظیمات تلویزیون صفحه نمایش گوشی شما به صورت آینه بر روی تلویزیون نمایش داده شده و کلی فعالیت هایی که روی گوشی انجام می دهید بر روی تلویزیون به نمایش در می آید.


آموزش اتصال گوشی های اندروید به تلویزیون:

برای اتصال گوشی های انرویدی به تلویزیون روش های متنوعی وجود دارد.اما قبل از این که این روش ها را به شما آموزش دهیم چنانچه تلویزیون شما برند سامسونگ می باشد بهترین راه اتصال گوشی به آن استفاده از اپلیکیشن Smart View می باشد.البته این نکته فراموش نشود که ایب برنامه بر روی تلویزیون های هوشمند سامسونگ قابل استفاده می باشد.این اپلیگیشن در ورژن های مختلف برای سایر سیستم عامل های گوشی نیز ارائه شده است که چنانچه از تلویزیون هوشمند سامسونگ استفاده می نماید می توانید با سایر سیستم عامل های تلفن همراه به این تلویزیون متصل شوید.


اتصال گوشی های اندروید به تلویزیون به صورت بی سیم:

برای این نوع اتصال چند ویژگی باید بر روی گوشی و تلویزیون شما وجود داشته باشد.ارتباط در این نوع اتصال به وسیله ویژگی به نام Miracast انجام می شود که بر روی تلویزیون شما می بایست به صورت پیشفرض این تکنولوژی وجود داشته باشد و چنانچه این شبکه Ad-hos بر روی تلویزیون شما وجود ندارد می توانید دانگل میراکست را خریداری نمایید و با اتصال آن به تلویزیون به گوشی اندرویدی خود به صورت بیسیم متصل شوید.این نکته می بایست اضافه شود که جهت انجام این اتصال به ورژن 4.2 و یا بالاتر سیستم عامل اندروید نیاز می باشد.


چنانچه این دو ویژگی را یعنی سیستم عامل اندروید موبایل شما 4.2 یا بالاتر بود و یا همچنین تلویزیون شما از استاندارد میراکست برخوردار است می توانید از منوی تنظیمات تلویزیون گزینه Miracast را فعال نمایید سپس این قابلیت را در گوشی خود در قسمت کانکشن فعال کنید و ارتباط بین تلویزیون و موبایل خود را برقرار سازید.

اتصال تلفن همراه به تلویزیون


روش دیگری که می توان به صورت بیسیم تلفن های هوشمند اندرویدی را به تلویزیون متصل کرد استفاده از دانگل Google Chromecast می باشد.این دانگل مانند یک فلش مموری می باشد که می توان آن را در قسمت USB تلویزیون قرار داد و به وسیله آن ارتباط بیسیم را با تلویزیون برقرار ساخت.


همچنین روش دیگری که به WiDi مهروف می باشد توسط شرکت اینتل به وجود آمده است که به معنای Wireless Display می باشد.این روش به مانند روش Airplay در گوشی های آیفون می باشد.برای این نوع اتصال می بایست تلویزیونی داشته باشید که از قابلیت WiDi پشتیبانی کند.در غیر این صورت می توان با خرین دانگل آن و اتصال به تلویزیون از قابلیت های آن بهره برد.


اتصال گوشی های اندروید به تلویزیون به صورت با سیم:

علاوه بر اتصال بیسیم موبایل های اندرویدی به تلویزیون شما می توانید به وسیله سیم ها و تبدیل های مختلفی که در بازار و یا در جعبه ی بعضی از گوشی های اندرویدی به صورت پیش فرض موجود است تلفن همراه خود را به تلویزیون خود متصل کنید.


اولین راه برای اتصال پورت های HDMI می باشند.این پورت ها داری 3 نوع Type A ، Mini HDMI و Micro HDMI می باشند که بسته به نوع اتصال سوکت در گوشی شما می توانید یکی از آن ها را خریداری نمایید و با استفاده از آن گوشی خود را به تلویزیون متصل نمایید.

اتصال موبایل به تلویزیون


از روش های دیگر این نوع اتصال می توان به تبدیل MHL و یا SlimPort اشاره کرد.با استفاده از این آداپتور ها می توانید تصویر و صدای تلفن همراه خود را با کیفیت بالا بر روی تلویزیون خود داشته باشید.