call تلفن : 1603613-0990

معمولا کولر گازی برای فصول تابستان و جهت خنک کردن مورد استفاده قرار می گیرد.اما به دلیل عدم استفاده در فصول سرما می بایست از آن به گونه ای صحیح نگهداری کنیم تا در تابستان بتوان مجددا از آن با حداکثر کارایی استفاده نمود.اما نگهداری کولر گازی در شرایطی که از آن استفاده نمی شود از اصول و قواعدی تبعیت می کند که ما در این مقاله مواردی که می بایست انجام داد را ذکر می نماییم.


نگهداری کولر گازی در زمستان

پیش از آن که سرویس را جمع آوری نماییم مراحلی را می بایست جهت نگهداری کولر گازی انجام دهیم.قسمت هایی همچون پره ها ، فیلتر ها و کویل کولر گازی می بایست به طور پی در پی مورد بازبینی قرار گیرئ و سرویس شوند تا با این کار طول عمر دستگاه بالاتر رود.چنانچه سرویس درستی انجام نگیرد به مرور زمان مصرف انرژی کولر گازی بیشتر شده وممکن است سبب آسیب به کولر گازی شود.


فیلتر های کولر گازی:

فیلتر های تعبیه شده در کولر گازی یکی از مهم ترین قسمت های این وسیله است و دائما می بایست مورد بازرسی و سرویس قرار گیرد.فیلتر کولر گازی را می توان پاکسازی و در صورت عدم کارایی تعویض نمود.چنانچه فیتر ها آلوده باشند هوای نامطلوب را وارد فضای محیط خواهد کرد و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.همچنین فیلتر هوای آلوده عملکرد کولر گازی را کاهش می دهد.


چنانچه فیلتر ها تا حد زیادی دچار آلودگی شده باشند سبب بسته شدن انتقال هوای تازه به داخل دستگاه می شود و هوای آلوده وترد کویل دستگاه می شود.کویل در این شرایط نمی تواند گرما را جهت انتقال سرما جذب کرده و سرمای کولر گازی در این شرایط به میزان قابل توجهی افت می کند.با تعویض فیلتر های آلوده مصرف انرژی به میزان 5 تا 15 درصد کاهش می یابد.


کویل های کولر گازی:

چنانچه فیلتر های کولرگازی به درستی و مرتبا تمیز نشوند کویل این آلودگی ها را به خود جذب کرده و به مرور زمان دچار عفت کارایی می شود ، به همین علت سرمای نا مناسبی منتقل شده و سیستم کارایی مناسبی نخواهد داشت.در هنگام به وجود آمدن چنین مسئله ای کویل می بایست مورد بازرسی قرار گیرد تا در صورت کثیفی پاکسازی شود. اگر در محل استفاده از کولر گازی گرد و خاک و یا برگ درختان وجود دارد و کندانسور بیرون از منزل قرار گرفته باشد پره های کندانسور به طورمرتب می بایست پاکسازی شوند.چنانچه این کار به طور پی در پی انجام نشود ممکن است به مرور زمان کویل دچار افت کیفیت شود. پره های کویل از جنس آلومینیم می باشد و به راحتی صدمه می بیند . برای پاکسازی اصولی و جلوگیری از صدمه دیدن آن می توان از یک تکنسین کولرگازی خواست تا این کار را برای شما انجام دهد.


بسته شدن کانال های کولرگازی:

کانال هایی که آب از طریق آن خارج می شود به طور مرتب می بایست مورد بازبینی قرار گیرد.چنانچه قسمتی از دریچه دچار گرفتگی شده باشد می بایست آن را به وسیله انداختن یک سیم کلفت باز کرد تا آب حاصل از خنک گرفتن رطوبت فضا تخلیه شود و به داخل دستگاه نرود.


کندانسور کولر پیش از راه اندازی مجدد می بایست به طور کامل پاکسازی شود تا کارایی دستگاه در فصل تابستان با انجام این کار تا بیست درصد افزایش یابد.


جهت جلوگیری از زنگ زدگی دستگاه در مناطقی که رطوبت وجود دارد و یا پوسیده شدن برگ ها که سبب تولید گازهای اسیدی می شود و به لوله های مسی که گاز کولر از آن عبور می کند می شود آسیب جدی می زند ، می توان از کاور های مخصوص کندانسور استفاده کرد تا علاوه بر جلوگیری این موارد ، گرد و خاک نیز به داخل دستگاه وارد نشود.


همچنین در فصولی که هوا گرم است و آفتاب به صورت مستقیم به کندانسور برخورد می نماید و همزمان دستگاه مشغول به کار است می توان دستگاه را در محلی قرار داد که شاخ و برگ درختان و گل و گیاه جلوی آفتاب مستقیم بر روی دستگاه را گرفته تا عملکرد دستگاه بالاتر رود. سعی کنید در پایان فصل گرم و عدم نیاز به روشن کردن دستگاه ، کولر گازی را به طور کامل تمیز کرده و روی آن را بپوشانید.


چنانچه قصد خرید کولر گازی از بانه را دارید می توانید با مراجعه به قسمت محصولات ، انواع و اقسام کولر گازی ها را مشاهده کرده و با مقایسه هر یک از آن ها با یکدیگر بهترین خرید را از بانه نیاز انجام دهید. خرید کولر گازی از بانه به دلیل پایین بودن قیمت و همچنین اصالت و تضمین کالا ، مطمئن ترین راه برای انجام این کار می باشد.