call تلفن : 1603613-0990

با توجه به بازار تولید مدل های متنوع تلویزیون ها امروزه هر فردی اگر قصد خرید تلویزیون را داشته باشد ممکن است دچار سردرگمی شده و نتواند انتخاب ایده آل خود را مشخص نماید. ما در این مقاله سعی بر این داریم که درباره دو نوع از تلویزیون ها یعنی تلویزیون منحنی که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و همچنین تلویزیون تخت و تفاوت های این دو نوع صحبت نماییم.


پیش از شروع بحث نکته مهمی که می بایست بدان توجه شود این است که اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید نکات مهمی درباره این موضوع می بایست توجه نمایید که پیشنهاد می کنیم مقاله های مرتبط با تلویزیون را در قسمت دانستنی های تلویزیون مطالعه نمایید.


تلویزیون تخت یا منحنی؟

یکی از مهم ترین دغدغه های خریداران تلویزیون با توجه به ورود انواع تلویزیون های منحنی در بازار امروز انتخاب بین تلویزیون تخت و تلویزیون منحنی می باشد. این موضوع بدلیل این است که خرید تلویزیون منحنی با توجه این که طی چند سال گذشته به بازار معرفی شده است ممکن اسن خریداران را مقداری دچار شک و تردید نماید.


تلویزیون منحنی برای نخستین بار در سال 2013 به بازار معرفی شد وبا تولید آن تحولی شگرف دردنیای تلویزیون ها به وجود آمد. شرکت های متعددی از جمله سامسونگ و یا ال جی برای اولین بار اقدام به تولید این نوع تلویزیون کردند و با توجه به این که این برند ها جز شرکت های قدرتمند در زمینه تولید تلویزیون می باشند اطمینان افراد برای خرید تلویزیون از این دو برند بیشتر بود.


اما در بین این دو شرکت بدلیل اینکه قیمت تلویزیون سامسونگ نسبت به ال جی مقادیری کمتر است و همچنین مدل های بیشتری را نسبت به تلویزیون ال جی به بازار عرضه می نماید ، این شرکت نبض بازار تلویزیون های منحنی را به دست گرفت. اما برتری این تلویزیون ها در چه مسائلی است؟

تفاوت تلویزیون منحنی و تخت


نقاط قوت تلویزیون های منحنی

✔ ایجاد بازتاب نور در صفحه نمایش این تلویزیون ها به دلیل حالت خمیده بودنشان بسیار کمتر است و به همین دلیل تصاویر بهتر دیده می شوند.

✔ زاویه دید بیشتر نسبت به تلویزیون های تخت و تماشای آن را لذت بخش تر می کند.

✔ طراحی زیبا ، منحصر به فرد و فوق باریک در تلویزیون های منحنی

✔ به تصاویر عمق بیشتری داده که سبب افزایش جذابیت در تصاویر می شود.


نقاط ضعف تلویزیون های منحنی

• در فضاهای که نور زیاد می باشد و این نور بر روی تلویزیون می افتد سبب تحریف در تصاویر شده و کیفیت مطلوب خود را از دست می دهد.

• افرادی که در گوشه ها ی تلویزیون نظاره گر تصویر هستند ، تصاویر مطلوبی را دریافت نکره و احساس خوبی نخواهند داشت.

• تلویزیون های منحنی بر عکس تلویزیون های تخت مناسب نصب بر روی دیوار نمی باشند که این موضوع نقطه ضعف مهمی محسوب می شود.

• با توجه به مراحل ساخت و تولید ، قیمت تلویزیون منحنی نسبت به تلویزیون تخت بیشتر می باشد.

• کمتر از سایز 40 اینچ ندارند.


حال که با نقاط قوت و ضعف تلویزیون منحنی بیشتر آشنا شدید به نقاط قوت و ضعف تلویزیون تخت اشاره می نماییم.


نقاط قوت تلویزیون تخت

✔ افراد در زوایای مختلف نسبت به تلویزیون می توانند از تماشای آن لذت ببرند و زاویه دید گسترده تری دارد.

✔ قیمت تلویزیون تخت به مراتب ارزان تر از قیمت تلویزیون منحنی می باشد.

✔ برای نصب بر روی دیوار انتخاب مناسبی بوده و ظاهر محیط را جذاب خواهد نمود.


نقاط ضعف تلویزیون تخت

• میزان کنتراست و وضوح تصویر در تلویزیون تخت از تلویزیون منحنی پایین تر است.

• رنگ های سیاه در تلویزیون تخت دارای عمق رنگی کمتری نسبت به تلویزیون منحنی می باشند و به معنای دیگر سیاه واقعی نیستند.


تفاوت تلویزیون منحنی و تلویزیون تخت

با توجه به مطالبی که گفته شد مهم ترین تفاوت در این دو نوع تلویزیون در صفحه نمایش آن ها می باشد که هریک از آن ها برتری و ضعف های خود را دارند. تلویزیون های منحنی از وضوح بالا تر ، رنگ واقعی سیاه در آن و ظاهر جذابی برخوردار بوده اما قیمت تلویزیون تخت مقرون به صرفه تر ، تصاویر در آن واقعی تر و امکان نصب بر روی دیوار را دارا می باشند. به طور مثال اگر قصد خرید تلویزیون برای نصب به دیوار را داشته باشید بهترین انتخاب برای شما خرید تلویزیون تخت می باشد . اما اگر برای شما تکنولوژی های جدید و استایل جذاب مطرح است تلویزیون منحنی می تواند انتخاب ایده آل تری باشد.


پس برای خرید تلویزیون منحنی یا تخت اولین چیزی که می بایست بدان توجه کنید این است که بسته به نیاز خود ، مزایا و معایب مورد نظر و همچنین بر اساس بودجه مورد نظر خود اقدام به انجام این کار نمایید. با توجه به این که قیمت تلویزیون از بانه با مدل ها و برند های مختلف ارزان تر است می توانید جهت خرید از فروشگاه معتبر بانه نیاز محصول مورد نظر خود را با تضمین اصالت کالا خریداری نمایید.