call تلفن : 1603613-0990

دنیای تکنولوژی طی سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی را تجربه نموده و همچنان مسیر رو به جلوی خود را طی می نماید. این پیشرفت ها در تکنولوژی لوازمی همچون تلویزیون به صورت کاملا واضحی قابل مشاهده می باشد. اما به دنبال این پیشرفت ها برند ها پا به پای یکدیگر برای رقابت اقدام به تولید تلویزیون ها با جدیدترین تکنولوژی ها می نمایند. به همین دلیل خرید تلویزیون برای مشتریان با توجه به این رقابت ها ممکن است کمی دشوار باشد.علاوه بر این مقایسه قیمت تلویزیون ها یکی دیگر از دلایل در سردرگمی افراد با توجه به چنین تنوعی در تلویزیون ها می باشد.


در این مقاله قصد داریم درباره بهترین تلویزیون های 4k در بازار صحبت نموده و توضیحاتی درباره آن ها به شما ارائه دهیم. چنانچه قصد خرید تلویزیون از بانه را داشته باشید این مقاله می تواند راهنمای مفیدی برای خرید تلویزیون 4k و انتخاب مناسب برای خرید شما باشد.


فناوری 4K در تلویزیون ها چیست؟

رزولوشن و طراحی صفحه نمایش تلویزیون های جدید امروزه پیشرفت های عظیمی داشته که یکی از بهترین مدل های آن در تلویزیون 4k گنجانده شده است. ترامک پیکسل ها در تلویزیون 4k چیزی در حدود 8 میلیون می باشد که در برابر نسل قبلی صفحه نمایش ها یعنی صفحه نمایش فول اچ دی (Full HD) شاهد رشد 4 برابری کیفیت تصویر و رزولوشن هستیم. به همین علت مشتریان خرید تلویزیون 4k به دلیل کیفیت بی نظیر آن بیشتر از سایر تلویزیون ها می باشد.


البته این نکته را باید مد نظر قرار داد که امروزه تلویزیون هایی با کیفیت 8K هم وارد بازار شده است اما به دلیل ورود تازه آن ها به بازار ترجیح مشتریان همچنان تلویزیون های 4K می باشد. دلیل این امر هم پس دادن امتحان این تلویزیون ها طی سال های اخیر می باشد.


به همین دلیل بیشتر سازندگان تلویزیون امروزه تلویزیون های خود را با کیفیت 4k تولید و وارد بازار می نمایند تا سهمی در بازار رقابتی تلویزیون ها داشته باشند. تلویزیون 4k امروزه سهم ویژه ای در صفحه نمایش های تلفن های همراه و لپ تاپ ها نیز دارد.


پیکسل های تلویزیون 4K

اکثر تلویزیون های 4k دارای 3840 پیکسل در حالت افقی و 2160 پیکسل در حالت عمودی دارند که مجموعا دارای 8.3 میلیون تراکم پیکسلی می باشد. هرچه تعداد پیکسل های به کار رفته در تلویزیون ها بیشتر باشد کیفیت و وضوح تصویر افزایش می یابد و به همین دلیل خرید تلویزیون 4k با این تعداد از پیکسل مشتریان را به سمت خود جلب می نماید.


حرف K در این نوع تلویزیون ها مخفف عبارت Kilo می باشد که عدد 4 در کنار آن به تعداد حدودی 4000 پیکسل در حالت افقی اشاره دارد.

خرید تلویزیون 4K از بانه


بهترین تلویزیون 4k در سال 2090 و 2020

امروزه شرکت های بسیاری اقدام به تولید تلویزیون 4k می نمایند. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید یکی از پیشنهادات ما خرید تلویزیون 4k می باشد. دقت به اصالت کالای خریداری شده شما از بانه توسط فروشگاه های معتبر یکی از مهم ترین و ضروری ترین نکات در هنگام خرید تلویزیون 4K از بانه می باشد.


در سال های اخیر تلویزیون های 4K با برند های گوناگون روانه بازار شده است که در این قسمت به بهترین آن ها اشاره خواهیم نمود. تلویزیون های اشاره شده در این قسمت مربوط به مدل های سال 2019 و 2020 می باشد.


1. تلویزیون 4k برند ال جی مدل C9

این تلویزیون که در سال 2019 وارد بازار شد یکی از برترین تلویزیون ها چه از نظر کیفیت چه از نظر ظاهر می باشد. تلویزیون ال جی از گذشته تاکنون رقابت تنگاتنگی با تلویزیون های سامسونگ داشته است و توانسته پا به پای برند های دیگر بهترین و با کیفیت ترین تلویزیون ها را به بازار عرضه نماید.


تلویزیون 4K ال جی مدل C9 دارای زاویه دید بسیار عالی ، پشتیبانی از HDMI1,2 ، نرخ رفرش صفحه 120 هرتز و بسیاری دیگر از بهترین امکانات سبب شده است به عنوان یکی از بهترین تلویزیون ها با رزولوشن 4K برای گیمر ها و افرادی که از کنسول های بازی استفاده می نمایند باشد.


2. تلویزیون 4K برند سامسونگ مدل Q80R

کیفیت بالای تلویزیون سامسونگ بر هیچ کسی پوشیده نبوده و همواره جز برترین تولید کنندگان تلویزیون می باشد. تلویزیون سامسونگ مدل Q80R خود را در سال 2019 وارد بازار نمود. این تلویزیون 4K با صفحه نمایش LED به کار رفته و دارای قابلیت هایی همچون رفرش ریت 120 هرتزی ، کنتراست بسیار بالای صفحه نمایش و بهره گیری از رنگ مشکی عمیق به لطف فناوری LED و لوکال داینامیک و سایر ویژگی ها مانند Free Sync و سیستم عامل تایزن توانسته است جز برترین تلویزیون های 4K در سال 2019 لقب گیرد.


3.تلویزیون 4k سونی مدل A8G:

شرکت ژاپنی سونی از دیرباز شهرت ویژه ای در تولید تلویزیون و انواع صفحه نمایش های با کیفیت داشته و تاکنون توانسته است سهم ویژه ای در بازار جهانی تلویزیون داشته باشد. تلویزیون A8G سونی جز بهترین تلویزیون های 4K این شرکت می باشد که در سال 2019 برای اولین با وارد بازار شد.استفاده از پنل OLED در این تلویزیون سبب شده است بهترین تصاویر را ارائه داده و دارای یکنواختی رنگ مشکی باشد. رفرش تصاویر در این تلویزیون 120 هرتز می باشد و از قابلیت HDR پشتیبانی می نماید.


از دیگر ویژگی های تلویزیون 4K سونی مدل A8G می توان به ظاهر زیبا ، اتصال موبایل به تلویزیون و... اشاره نمود.


قیمت تلویزیون سونی نسبت به دیگر برند ها بیشتر می باشد که دلیل آن کیفیت بسیار بالای ساخت آن است. شاید به همین دلیل افراد کمتری اقدام به خرید تلویزیون سونی نمایند زیرا رقیبان این برند همچون سامسونگ و ال جی توانسته اند تلویزیون های قدرتمندی را با قیمت مناسب تری روانه بازار کنند.


4. تلویزیون 4K ال جی مدل NANO86

این تلویزیون جز سری تلویزیون های ال جی با فناوری نانوسل می باشد که در سال 2020 وارد بازار شد. استفاده از فناوری نانوسل در تلویزیون 4K ال جی سبب شده است جزییات به صورت بسیار دقیق به معرض نمایش در آید. این کیفیت تصویر در کنار فناوری HDR تلویزیون NANO86 ال جی را به یک تلویزیون بی رقیب بدل کرده است. از دیگر ویژگی های این تلویزیون استفاده از سیستم عامل WebOS ، نرخ رفرش تایم 120 هرتزی ، دستیار صوتی ال جی ، اتصال موبایل به تلویزیون و... اشاره کرد.


5.تلویزیون 4K سامسونگ مدل TU8:

سری TU8 سامسونگ که در سال 2020 وارد بازار شد یکی دیگر از بهترین تلویزیون های 4K سامسونگ به حساب می آید.این سری از تلویزیون های سامسونگ شباهت های زیادی به سری QLED ها دارند و تفاوت اصلی آن ها با این سری از محصولات حاشیه خاکستری رنگ سری TU8 می باشد. تلویزیون TU8502 سامسونگ یکی از بهترین عملکرد ها را در میان تلویزیون های 4K سال 2020 داشته است که از پردازنده Crystal Processor 4k بهره می برد. به کمک این پردازنده پردازش اطلاعات ورودی با سرعت بیشتری انجام می شود که در نتیجه آن کیفیت بالای تصاویر و رنگ های عمیق تر و بهتر ایجاد می گردد. این تلویزیون از فناوری HDR10 نیز پشتیبانی می کند که از دیگر مزایای آن می باشد.


شرکت های دیگر در سال 2019 و 2020 اقدام به تولید تلویزیون 4K نموده اند که از جمله برترین برند و مدل می توان به برند هایسنس (مدل B7100) اشاره کرد.


در پایان چنانچه قصد خرید تلویزیون از بانه با کیفیت تصویر 4K را داشته باشید می توانید خرید خود را به صورت کاملا مطمئن و به همراه اصالت کالا از بانه نیاز انجام دهید. در صورت نیاز به اطلاع از قیمت تلویزیون 4K و یا سایر مدل ها ، با مراجعه به بخش تلویزیون ها در منوی سایت از انواع قیمت های تلویزیون با برند های گوناگون مطلع گردید. همچنین در صورت هرگونه سوال و مشاوره در زمینه خرید تلویزیون از بانه می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.