call تلفن : 1603613-0990

چند سالی است که تلویزیون های خمیده یا منحنی وارد بازار شده اند که از نظر زیبایی جز تلویزیون های منحصر به فرد به حساب می آیند. آنچه که درباره خرید تلویزیون منحنی می بایست در نظر گرفته شود دلیل انتخاب این نوع از تلویزیون می باشد. چنانچه قصد خرید تلویزیون منحنی از بانه را دارید به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید تا با معایب این نوع از تلویزیون ها بیشتر آشنا شوید.


شرکت هایی همچون سامسونگ ، ال جی ، TCL و برخی دیگر از شرکت ها تاکنون اقدام به تولید تلویزیون های منحنی نموده اند و امروزه اکثر محصولات جدید تلویزیون این شرکت ها را به صورت خمیده یا منحنی مشاهده می نماییم. اما به واقع به دلیل برخی مشکلاتی که این تلویزیون ها ممکن است به وجود آورد در خرید تلویزیون منحنی شک و تردید وجود دارد. یکی از اصلی ترین دلایل برای عدم خرید تلویزیون منحنی عدم وسعت دید مناسب آن در زاویه های زیاد می باشد. با گذشت چند سال از این موضوع شرکت هایی همچون ال جی و سامسونگ اقدام به تولید تلویزیون هایی با قابلیت انعطاف پذیری را تولید نمودند که می تواند به دو صورت خمیده و یا تخت در آمده تا مطابق با زاویه دید بیننده بتواند بهترین تصاویر را ارائه دهد. البته قیمت تلویزیون با این قابلیت بسیار بالا می باشد و افرادی که قصد خرید تلویزیون با چنین قابلیت هایی را دارند متحمل پرداخت هزینه های بسیار زیادی خواهد شد.


به طور کلی تلویزیون های منحنی یا خمیده دارای معایبی هستند که به صورت تک تک در زیر به آن ها اشاره خواهیم نمود:


تلویزیون منحنی فضای نسبتا زیادی را اشغال می نماید

با توجه به انحنایی که این نوع تلویزیون ها وجود دارد ، نسبت به تلویزیون های تخت فضای بیشتری را اشغال می نمایند و گزینه مناسبی برای نصب بر روی دیوار نمی باشند. بنابراین اولین و مهم ترین دلیل برای عدم خرید تلویزیون منحنی برای افرادی است که قصد نصب تلویزیون بر روی دیوار را دارند.


خرید تلویزیون منحنی به منظور نصب بر روی دیوار با مشکلاتی رو به رو است که علاوه بر اشغال فضا و بیرون زدن دو طرف آن ، امکان برخورد با آن بیشتر شده که ممکن است خطراتی را با خود به همراه داشته باشد. تمامی جذابیت تلویزیون های منحنی با قرار گرفتن بر روی میز نمایان می شود.

معایب تلویزیون منحنی


ارائه تصاویر نامنظم و عدم یکدستی در تصویر

ایجاد خم در تلویزیون های منحنی سبب می شود زاویه دید ایده آل در تلویزیون کمتر از تلویزیون های تخت شود و اصلی ترین تفاوت تلویزیون منحنی و تخت در این زمینه می باشد. این بدین معناست که چنانچه در زاویه زیادی نسبت به تلویزیون اقدام به تماشای آن نماییم تصاویری که در فاصله دور تر از ما قرار دارد وضوح مناسب اما در تصاویری که نزدیک به بیننده است تصاویر کیفیت و وضوح خود را از دست خواهند داد. البته می بایست درباره این موضوع تاکید کنیم که این اتفاق در زاویه های زیاد نسبت به تلویزیون رخ خواهد داد.


مشکل حس تمرکز در زاویه های زیاد نسبت به تلویزیون

یکی از مهم ترین عواملی که شرکت های سازنده تلویزیون های خمیده اقدام به تولید و طراحی این مدل از تلویزیون ها نموده اند ایجاد حس تمرکز بیشتر و احساس غرق شدن در تصویر می باشد که حس خوشایندی را به مخاطب القا می نماید. اما این اتفاق در تلویزیون های منحنی تنها در صورتی به وجود می آید که به صورت مستقیم بیننده آن باشیم در غیر این صورت چنانچه با زاویه زیادی نسبت به تلویزیون قرار گرفته باشید نه تنها این حس را شاهد نخواهیم بود بلکه نسبت به تلویزیون های تخت نیز تمرکز بیشتری را از بیننده خواهد گرفت و حس خوبی را ایجاد نخواهد کرد.


قیمت تلویزیون منحنی بیشتر از تلویزیون تخت می باشد

یکی دیگر از معایبی که تلویزیون های منحنی دارند قیمت آن ها می باشد. قیمت تلویزیون منحنی نسبت به تلویزیون های تخت با توجه به فرمی که دارند بالاتر می باشد. بنابراین اگر قصد تلویزیون از بانه را دارید ، دقت به این موضوع می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد و این که آیا تنها به دلیل انحنا و فرم منحصر به فرد این تلویزیون ها ارزش آن را دارد تا هزینه بالاتری را برای آن پرداخت نمود یا خیر.


نتیجه گیری نهایی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد انواع نمایشگر های منحنی و خمیده در دیوایس های گوناگون همچون تلفن های هوشمند ، ساعت های هوشمند و ... هستیم که به نظر می رسد با توجه به صفحه نمایش کوچکی که دارند این خمیدگی مناسب بوده و مشکلی را برای کابر ایجاد نخواهد نمود. اما در تلویزیون های منحنی می تواند بیننده را دچار مشکلاتی نماید که در کنار قیمت نسبتا بالای آن ها می تواند برای بعضی افراد گزینه مناسبی نباشد. اما از نظر زیبایی یکی از بهترین انتخاب ها جهت خرید تلویزیون از بانه می باشد. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید پیشنهاد می کنیم پس از بدست آوردن اطلاعات دقیق درباره تلویزیون مورد نظر خود ، انواع مختلف برند ها را در فروشگاه بانه نیاز با یکدیگر مقایسه و سپس اقدام به خرید تلویزیون خود نمایید.


فروشگاه بانه نیاز با سال ها تجربه در زمینه فروش محصولات معتبر و اصل از شهر بانه ، یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که قصد خرید لوازم خانگی اصل با قیمت مناسب را دارند.