call تلفن : 1603613-0990

برند سامسونگ هر ساله اقدام به تولید مدل های جدیدی از تلویزیون های خود با امکانات و ویژگی های متفاوت می نماید. با توجه به این که این برند تاکنون بسیاری از مدل های تلویزیون را روانه بازار کرده است به منظور تفکیک هریک از آن ها بر اساس ویژگی های بکار برده شده در آن سری های مختلفی را برای تلویزیون های خود در نظر گرفته است تا بوسیله آن بتواند بین هریک از آن ها تمایز ایجاد نماید. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید با ما در انتهای این مقاله همراه باشید تا شما را با تفاوت های سری های مختلف تلویزیون سامسونگ آشنا سازیم.


در این مقاله سری های 4 تا 9 تلویزیون های سامسونگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.


تلویزیون های سری چهار سامسونگ

این سری از تلویزیون های سامسونگ جز اولین مدل های تولید شده توسط این شرکت می باشد. تولید سری چهارم تلویزیون سامسونگ همزمان با پیشرفت های اساسی در تولید تلویزیون همزمان می باشد و در آن زمان بازار رقابت بین سایر برند ها با استفاده از فناوری های جدید بسیار داغ بود. بزرگترین مانیتور یا صفحه نمایش این سری از تلویزیون سامسونگ 32 اینچ بود و نرخ بروز رسانی تصاویر در آن ها 60 هرتز بود. کیفیت بکار رفته در صفحه نمایش سری 4 تلویزیون سامسونگ HD بود که جز بهترین کیفیت ها در آن زمان بود و این موضوع دلیل مهمی برای خرید تلویزیون سامسونگ در آن زمان به شمار می رفت.


ساخت تلویزیون هایی با صفحه نمایش بزرگتر پس از سری چهارم صورت گرفت که با عنوان تلویزیون های سری 5 سامسونگ وارد بازار شد.


تلویزیون های سری پنجم سامسونگ

ساخت تلویزیون با کیفیت HD تنها برای تلویزیون هایی با ابعاد کوچکتر از 32 اینچ تصاویر مناسب را به نمایش می گذاشت و این موضوع به دلیل تعداد کم پیکسل های بکار رفته در این نوع از تلویزیون ها بود. اما با توجه به این که سامسونگ قصد تولید تلویزیون هایی بزرگتر از 32 اینچ را داشت ، اقدام به بکارگیری فناوری Full HD برای نسل پنجم تلویزیون های خود نمود تا با استفاده از پیکسل های بیشتر و افزایش میزان تراکم آن ها تلویزیون هایی با ابعاد بزرگتر و کیفیت بالاتری تولید نماید.


رزولوشن تصاویر در این تلویزیون ها به 1080 پیکسل رسید و در سایزهای 40 تا 55 تولید شد. برای اولین باز در این سری از تلویزیون های سامسونگ انواع فناوری های هوشمند مانند اتصال به اینترنت و استفاده از مرورگر در آن گنجانده شد. تلویزیون سامسونگ با ساخت سری پنجم محصولات خود برای اولین بار توانست اقدام به تولید و گسترش انواع تلویزیون های هوشمند نماید که امروزه می توان نتیجه ی این اتفاق را در نسل های جدید مشاهده نمود.


یکی از پرفروش ترین تلویزیون های سری پنج برند سامسونگ مدل N5300 بود که توانست در آن زمان رکورد فروش را به نام خود ثبت نماید.


تلویزیون های سری ششم سامسونگ

در این سری از تلویزیون های سامسونگ همانند پیشرفت کیفیت صفحه نمایش در نسل پنجم ، شاهد کیفیت 4K به جای Full HD هستیم. تراکم پیکسل در این سری از تلویزیون ها از 1080 به 3840 پیکسل رسید. علاوه بر این برند سامسونگ برای اولین بار در سری ششم تلویزیون های خود فناوری سه بعدی را قرار داد که با استقبال چندانی روبرو نشد. مقاله دلایل عدم استقبال از تلویزیون های سه بعدی را مطالعه نمایید. سایز صفحه نمایش در این سری از تلویزیون ها از 32 تا 75 اینچ تولید شد و فناوری هوشمند و پیشرفته تری را در خود جای داد.

خرید تلویزیون سامسونگ از بانه


تلویزیون سری هفتم سامسونگ

سری هفت تلویزیون سامسونگ همانند سری قبل خود از کیفیت 4K بهره می برد اما با استفاده از برخی ویژگی ها و فناوری های جدید توانست مشتریان زیادی را به خرید تلویزیون سامسونگ مجاب نماید. اتصال و دسترسی بیشتر به اینترنت ، بهره گیری از ریموت جدید و هوشمند در کنار طراحی جدید بدنه تلویزیون که می توان به باریک تر شدن تلویزیون و کم شدن فریم دور تلویزیون اشاره کرد ، از جمله مهم ترین تغییراتی بود که در سری هفت تلویزیون های سامسونگ بوجود آمد و افراد زیادی اقدام به خرید تلویزیون سامسونگ در آن زمان نمودند.


این سری از تلویزیون ها در ابعاد 40 اینچ تا 65 اینچ تولید و روانه بازار شد. تلویزیون منحنی سامسونگ برای اولین بار در این سری از تلویزیون ها به بازار آمد. مقاله تفاوت تلویزیون های منحنی و تخت به طور کامل به بررسی و تفاوت این دو مدل می پردازد.


تلویزیون سری هشتم سامسونگ

یکی از بارز ترین تفاوت ها در سری هشتم این برند نسبت به سری قبلی استفاده از نرخ تازه سازی 100 هرتزی تصاویر بود. علاوه بر این در برخی از انواع این سری استفاده از دوربین به منظور بهره گیری از فناوری های جدید در تلویزیون به کار گرفته شد. کیفیت تصاویر در این سری از تلویزیون های سامسونگ همچنان 4K است اما استفاده از فناوری های بروز توانست پیشرفت های گسترده تری را در زمینه کیفیت ، رزولوشن و رنگ ها شاهد باشیم. این سری از تلویزیون های سامسونگ با ابعاد 55 اینچ به بالا تولید شد.


تلویزیون سری نهم سامسونگ

طراحی مورد استفاده در این سری از تلویزیون های سامسونگ وارد فاز جدیدی شده است و می توان گفت یکی از بهترین طراحی ها در بین انواع برند های موجود می باشد. کیفیت و وضوح تصویر در این سری همانند سری قبل می باشد اما نرخ تازه سازی تصاویر بیشتر از سری قبل است و به میزان 120 هرتز رسیده است. کیفیت تصاویر در این سری Super 4K می باشد که قادر به ارائه تصاویر با کیفیت فوق العاده ای می باشد. از جمله بهترین تلویزیون های این سری می توان به مدل KS9500 سامسونگ اشاره کرد که بسیاری از افراد تاکنون اقدام به خرید تلویزیون سامسونگ با این مدل نموده اند.


سری RU و TU تلویزیون های سامسونگ

این دو سری از تلویزیون های سامسونگ با عنوان تلویزیون های میان رده تولید و روانه بازار شد که زیر مجموعه دو سری 7 و 8 تلویزیون های سامسونگ قرار دارند. در سال 2019 تلویزیون های RU که دارای کیفیت ایده آلی بودند وارد بازار شد. علاوه بر این قیمت تلویزیون سامسونگ سری RU مناسب تر از دیگر مدل ها بود که دلیل مهمی برای استقبال مشتریان برای خرید تلویزیون سامسونگ در آن سال به شمار می رفت. در سال 2020 با توجه به رضایت مشتریان از این سری از تلویزیون های ، سامسونگ تصمیم گرفت سری جدیدی از تلویزیون های خود را با نام TU وارد بازار نماید که همانند RU جز تلویزیون های میان رده محسوب می شود. تفاوت این سری با سری قبلی پیشرفت و همگام شدن تکنولوژی های بکار رفته در این سری از تلویزیون ها در سال 2020 می باشد.


نکته پایانی

با توجه به سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی امروزه شاهد تولید انواع تلویزیون ها با ویژگی های منحصر به فرد هستیم. کیفیت صفحه نمایش تلویزیون های سامسونگ در سال 2021 به 8K رسیده است و از جدید ترین فناوری ها مانند QLED به منظور ایجاد بالاترین کنتراست در کنار غنی ترین رنگ ها استفاده شده است. این موضوع بدین معناست که تکنولوژی هیچگاه از حرکت نمی ایستد و هر ساله می توان شاهد جدید ترین مدل ها از تلویزیون ها و یا سایر وسایل بود. شما می توانید جهت مقایسه و خرید تلویزیون سامسونگ از بانه انواع مدل های این برند را در فروشگاه اینترنتی بانه نیاز مشاهده نمایید.