call تلفن : 1603613-0990

پیش از آن که درباره تفاوت های عملکرد رنگ ها در تلویزیون سامسونگ و ال جی بپردازیم می بایست نکاتی را درباره دقت رنگ و همچنین عمق رنگ ها در صفحه نمایش ها بیان کنیم تا با دید بازتری اقدام به خرید تلویزیون مورد نظر خود نمایید. فروشگاه های متعددی در شهر بانه انواع مدل های تلویزیون را به مشتریان ارائه می دهند که در صورت آگاهی از اطلاعاتی نظیر رنگ ها در صفحه نمایش می توانید اقدام به بهترین خرید تلویزیون از بانه نمایید.


دقت رنگ در تلویزیون ها

یکی از مواردی که در هنگام خرید تلویزیون می بایست به آن توجه گردد دقت رنگ یا Color Accuracy می باشد. دقت رنگ به معنی میزان توانایی تلویزیون شما در ارائه رنگ ها و تفکیک صحیح آن ها می باشد. بنابراین این موضوع در ارائه محتوای در حال نمایش بسیار تاثیرگذار می باشد. البته موضوعی که بسیاری از افراد به آن کمتر توجه می کنند ، کالیبره کردن رنگ تلویزیون می باشد. انجام این کار در دقت رنگ ارائه شده بر روی صفحه نمایش نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. پس می توان گفت چنانچه رنگ ها درست و با دقت رنگ اصلی در صفحه نمایش نشان داده شوند تاثیر بسزایی در کیفیت تصاویر دارد.


میزان و عمق رنگ در تلویزیون ها

هر پیکسلی که در پشت صفحه نمایش قرار گرفته است به منظور روشن شدن و نمایش رنگ ها نیازمند زیر پیکسل ها می باشد که این موضوع با استفاده از سه رنگ اصلی یعنی سبز ، آبی و قرمز که به رنگ های RGB معروف هستند انجام می شود. این موضوع در بیشتر تلویزیون های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد. البته برخی از برند ها همچون تلویزیون ال جی و تلویزیون سامسونگ ، امروزه از فناوری جدیدی استفاده می نمایند که در کنار این سه رنگ از رنگ سفید نیز استفاده می نمایند. واحد اندازه گیری میزان رنگ در تلویزیون Bit Depth می باشد که هرچه اندازه و ارقام آن بیشتر باشد تعداد رنگ ها بیشتری را در صفحه نمایش شاهد خواهیم بود.

خرید تلویزیون ساسونگ


حال هرچه میزان رنگ ها در صفحه نمایش بیشتر باشد چیزی که به نمایش در خواهد آمد به واقعیت بیشتر نزدیک بوده که در نتیجه سبب عملکرد ایده آل تلویزیون می شود. امروزه در تلویزیون ها هر پیکسل قادر به ارائه 24 بیت می باشد. با توجه به زیر پیکسل های 3 تایی هر پیکسل می توان گفت هر یک از زیر پیکسل ها قادر به ارائه 8 رنگ می باشند. عمق رنگ در تلویزیون های جدیدی که امروزه تولید می شوند از قدرت بالایی برخوردار است و چنانچه قصد خرید تلویزیون از بانه را داشته باشید ، تلویزیون سامسونگ ، ال جی ، سونی و دیگر برند های نام آشنا از بالاترین میزان عمق رنگ برخوردار هستند و می توانند گزینه مناسبی برای مشتریان باشند.


میزان دقت و عمق رنگ ها در تلویزیون سامسونگ

امروزه فناوری های جدیدی که در تلویزیون سامسونگ بکار می رود در دو مدل کلی LED و QLED می باشد. در مدل QLED تلویزیون سامسونگ با توجه به استفاده از فناوری کوانتوم می توان شاهد دقت رنگ بسیار بالایی بود که از اصلی ترین مزایای این تلویزیون شمرده می شود. البته در دیگر مدل های تلویزیون سامسونگ ما شاهد کیفیت قابل قبولی از دقت رنگ ها در صفحه نمایش هستیم که با انجام فرآیند کالیبره می توان دقت رنگ را در این مدل تلویزیون ها نیز بالاتر برد.


عمق رنگ نیز همانند دقت رنگ در تلویزیون سامسونگ از فناوری 8 بیتی به همراه FRC می باشد و می توان گفت در تمامی تلویزیون های میان رده و بالا رده این برند شاهد بالاترین میزان عمق رنگ هستیم. بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ از بانه را دارید ، از نظر دقت و عمق رنگ این برند از عملکرد و توانایی بالایی برخوردار است و می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

خرید تلویزیون ای جی


میزان دقت و عمق رنگ در تلویزیون ال جی

در تلویزیون های ال جی از دو فناوری نانوسل و OLED بهره گرفته می شود که می توان دقت رنگ ها را در آن ها عالی توصیف کرد. در تلویزیون های ال جی با فناوری نانوسل میزان دامنه رنگ ها بسیار افزایش یافته است و قادر به انجام فیلتر نمودن رنگ های نا خواسته می باشد. این دو مدل از تلویزیون ال جی از دقت رنگ بالایی برخوردارند که در صورت ضعف برخی از مدل های OLED ، با انجام کالیبره نمودن رنگ ها می توان به رفع این ایراد پرداخت.


در تمامی سری های تلویزیون ال جی به جز مدل OLED برای عمق رنگ بهتری همانند تلویزیون سامسونگ از فناوری پنل 8 بیتی به همراه FRC استفاده شده است. اما در تلویزیون های OLED ال جی از عمق رنگ 10 بیت بهره گرفته شده است که همسو با بازار رقابت نسبت به سایر برند ها اقدام به ساخت آن نموده است.


با توجه به نکات ارائه شده و تفاوت هایی که دو تلویزیون سامسونگ و ال جی از نظر دقت و عمق رنگ با یکدیگر دارند می توان به این نتیجه رسید که هر دو برند از این حیث در بالاترین رده بندی تلویزیون ها قرار دارند و قادر به تولید رنگ هایی با دقت بالا و عمق دلپذیر هستند. چنانچه پس از خرید تلویزیون از بانه دچار مشکلات رنگی در صفحه نمایش تلویزیون خود هستید می تواند از یک سرویس کار وارد جهت کالیبره کردن رنگ ها استفاده نمایید تا به رفع این مشکل بپردازد.