call تلفن : 1603613-0990

یکی از جدیدترین فناوری های به کار رفته در تلویزیون های سال 2021 ، فناوری Mini LED می باشد.در این مقاله قصد داریم به معرفی این فناوری پرداخته تا بر اساس اطلاعات بدست آمده در صورت نیاز اقدام به خرید تلویزیون از بانه با این ویژگی جدید بنمایید. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


تولید تلویزیون های سال 2021 با ویژگی جدیدی به نام فناوری Mini LED همراه بوده است که در برخی از اصلی ترین برند های تولید تلویزیون همچون تلویزیون سامسونگ ، ال جی ، فیلیپس و... به کار گرفته شده است. این فناوری به قدری مورد استقبال قرار گرفته است که شرکت هایی همچون اپل محصولات جدید خود همچون آیپد پرو را با این صفحه نمایش به بازار عرضه کردند. اما فناوری Mini LED چیست؟

خرید تلویزیون ال جی از بانه


فناوری Mini LED

در واقع ساختار کلی تلویزیون های LED بدین شکل است که لامپ های LED قرار گرفته در کنار هم سبب تولید و ایجاد نور صفحه نمایش می شوند. حالا به لطف فناوری Mini LED این ماژول ها بسیار کوچکتر از قبل شده اند و می تواند تعداد بیشتری از آن ها را در کنار یکدیگر قرار داد.این کار سبب ایجاد صفحه نمایشی پر نور تر و با کیفیت تر می شود.این فناوری برای اولین بار در سال 2019 در تلویزیون های برند TCL مورد استفاده قرار گرفت و به مرور سایر برند ها رو به این فناوری آوردند.


حال این فناوری در کنار فناوری OLED که با وجود آن شاهد تفکیک رنگی بسیار مناسب و همچنین ایجاد رنگ سیاه عمیق تری هستیم ، خرید تلویزیون را وارد مرحله جدید و رقابتی تنگاتنگ نموده است که شاید بسیاری از افرادی که قصد انجام این کار را دارند در در دو راهی قرار دهد.این بدین معنی است که فناوری Mini LED توانسته است از نظر عمق رنگ سیاه و تفکیک آن عملکردی هم اندازه OLED داشته باشد.


در واقع فناوری مینی ال ای دی روشی برای افزایش بازدهی صفحه نمایش هایی با پنل LCD می باشد.وجود این فناوری سبب می شود روشنایی و نور پس زمینه به میزان زیادی افزایش یابد و یکی از مشکلات اصلی پنل های LCD نسبت به OLED را برطرف سازد.البته اگر قصد خرید تلویزیون از بانه با چنین ویژگی را داشته باشید می بایست هزینه بیشتری را نسبت به پنل نسل قبلی پرداخت نمایید. البته هر برندی نسبت به شاخصه های مورد استفاده در تلویزیون خود اقدام به قیمت گذاری محصولات می نماید. برای مثال خرید تلویزیون سامسونگ از بانه در کنار بهره گیری از این پنل قیمت بالاتری نسبت به دیگر برند ها همچون فیلیپس دارد که امری طبیعی به نظر می رسد.


عدم پیکسل سوختگی در پنل های Mini LED

یکی از مهم ترین مشکلات پنل های OLED سوختگی پیکسل ها در تصاویر ثابت و بدون حرکت می باشد. این موضوع یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد سعی به خرید تلویزیون با پنل های ال سی دی دارند. حال که پنل های LCD به فناوری Mini LED مجهز شدن و از نظر کیفیت در رقابت با پنل های OLED قرار دارند چه بهتر که از فناوری مناسب تر و بدون دردسر تری استفاده نمایند.


تفاوت فناوری Mini LED با Micro LED

فناوری میکرو ال ای دی شاید دارای ویژگی های بهتری حتی نسبت به OLED باشد که بیشتر در تلویزیون هایی با ابعاد بسیار بزرگ به کار می رود. از این فناوری در تلویزیون سامسونگ 110 اینچی که از قیمت بسیار بالایی برخوردار است استفاده شده است.اما فناوری Mini LED در تلویزیون هایی با سایز های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد.در این فناوری شاهد ماژول های ال ای دی بسیار کوچکی هستیم که از قرارگیری میلیون ها ال ای دی در اندازه میکروسکوپ ، صفحه نمایش مورد نظر به وجود می آید.


به دلیل قیمت بالا و عدم استفاده از این فناوری در تلویزیون هایی با سایز معمولی ، فناوری Micro OLED مسیر طولانی را برای همه گیر شدن دارد اما تلویزیون های Mini LED به طور چشم گیری در حال گرفتن بازار هستند و متقاضیان خرید تلویزیون از بانه امروزه به این مدل از تلویزیون ها روی آورده اند.

خرید تلویزیون از بانه


تلویزیون هایی که با این فناوری به بازار عرضه شده اند:

تلویزیون ال جی مدل QNED که از فناوری کوانتوم نیز بهره می برد.

• تلویزیون های سری NEO QLED سامسونگ

• تلویزیون فیلیپس سری Ambilight

• و...


شاید مدت زمان زیادی نیست که سری تلویزیون های Mini LED وارد بازار شده اند و قضاوت اصلی درباره آن ها را می توان پس از مدت زمان طولانی تر انجام داد اما با توجه به مزیای این پنل ها می توان گفت شاهد آینده روشنی درباره پنل های Mini LED خواهیم بود. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را داشته باشید انتخاب های متنوعی را در مقابل خود دارید که می بایست بر اساس نیاز ، بودجه و همچنین برند مورد نظر خود اقدام به خرید محصول خود نمایید. خرید تلویزیون سامسونگ از بانه با پنل های Mini LED این برند یکی از گزینه های مناسب در سال 2021 می باشد. همچنین شما می توانید انواع جدیدترین تلویزیون ها را از فروشگاه اینترنتی بانه نیاز با یکدیگر مقایسه و سپس اقدام به خریداری نمایید.تضمین اصالت کالا و همچنین قیمت مناسب محصولات از ویژگی های فروشگاه بانه نیاز می باشد.