call تلفن : 1603613-0990

امروزه برای خرید تلویزیون شاهد سیستم عامل های نصب شده بر روی آن ها هستیم و بیشتر تلویزیون های جدید از یک سیستم عامل مشخص بهره می برند که با کارایی ها و قابلیت های مختلف به تلویزیون هوشمند مبدل شده اند. هریک از تولید کنندگان تلویزیون از سیسم عامل های مختلفی بر روی تلویزیون خود استفاده می کنند که برای خرید تلویزیون از بانه بهتر است با اطلاعات کافی درباره آن ها و با توجه به نیاز خود خرید مورد نظرمان را انجام دهیم.تلویزیون سامسونگ کلیه محصولات خود را با سیستم عامل تایزن روانه بازار می کند و این سیستم عامل را تنها بر روی این تلویزیون ها می توان مشاهده کرد. در این مقاله قصد بررسی سیستم عامل تایزن را داریم تا در صورتی که قصد خرید تلویزیون سامسونگ از بانه را داشته باشید ، این مقاله اطلاعات کاملی را درباره این سیستم عامل در اختیار شما قرار خواهد داد.


سیستم عامل تایزن تلویزیون سامسونگ

یکی از بهترین سیستم عامل های موجود مختص تلویزیون ها که قابلیت های آزادانه ای را در اختیار کاربر قرار می دهد سیستم عامل تایزن می باشد.این سیستم عامل Open Source یا متن باز است که بر پایه لینوکس نوشته شده است و تنها در تلویزیون سامسونگ از آن استفاده می شود.پروژه ساخت این سیستم عامل شباهت های زیادی به سیستم عامل های تلفن همراه "موبلین" و "مااموی" برند های اینتل و نوکیا دارد.از زمانی که از این سیستم عامل بر روی تلویزیون سامسونگ استفاده شد و به نوعی تلویزیون هوشمند سامسونگ ساخته شد انقلاب بزرگی در زمینه ساخت تلویزیون صورت گرفت و عملا تلویزیون های این برند معنای تلویزیون را تغییر دادند به طوری که امروزه می توان از تلویزیون استفاده های مختلفی همچون وبگردی یا سرگرمی را میسر نمود.بنابراین سیستم عامل تایزن همچون یک رایانه یا تلفن همراه قادر به انجام بسیاری از نیازهای ما می باشند.

خرید تلویزیون سامسونگ


تفاوت سیستم عامل تایزن با WebOS

سیستم عامل WebOS مخصوص تلویزیون ال جی می باشد که این شرکت از آن به صورت انحصاری استفاده می نماید. این سیستم عامل دارای سرعت مناسب، برنامه های کاربردی و سرگرم کننده متعدد و غیره می باشد که با استفاده از آپدیت های مختلف دائما در حال بروز رسانی است. سیستم عامل Tizen شرکت سامسونگ نیز دارای توانایی های گفته شده بوده و شاید مهم ترین تفاوت این دو سیستم عامل عدم پشتیبانی سیستم عامل تایزن از Al باشد که این موضوع کمی تایزن را از WebOS عقب انداخته است. البته وجود برخی برنامه های کاربردی همچون دستیار صوتی تا حدودی نقص های این سیستم عامل را پوشش داده است. بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را داشته باشید، می بایست بر اساس نیاز های خود از سیستم عامل تلویزیون خود اقدام به خرید نموده و بایستی با بررسی تک به تک ویژگی های تلویزیون سامسونگ و سیستم عامل آن ثبت سفارش خود را انجام دهید.


مهم ترین ویژگی های سیستم عامل تایزن:

✔ ارتباط آسان تلفن هوشمند با تلویزیون همراه با دسترسی های مختلف

✔ کنترل اسمارت هوم که به وسیله آن می توان سایر لوازم هوشمند داخل منزل را کنترل نمود.

✔ استفاده از پروتوکل GAYA و امنیت بالای سیسم عامل تایزن

✔ بهره گیری از قابلیت مولتی تسکینگ با کنترل و دسترسی های زیاد

✔ ارائه پیشنهادات هوشمند و انجام دسته بندی با کیفیت اپلیکیشن ها

✔ بروزرسانی های دائمی توسط شرکت سامسونگ

✔ سازگار بودن این سیستم عامل با نسخه های قدیمی تر

✔ و...


این سیستم عامل از سال 2016 بر روی تلویزیون های سامسونگ عرضه شد که با استفاده از آن می توان دسترسی مناسبی به اپلیکیشن های اندرویدی و استفاده از آن ها بر روی تلویزیون سامسونگ داشت.بنابراین با استفاده از تلویزیون سامسونگ می توان دسترسی کاملی به تمامی برنامه ها و اپلیکیشن های اندرویدی داشت.


سرعت سیستم عامل تایزن

سیستم عامل تایزن با انجام بروز رسانی های مرتب قادر به ارئه سرعت و عملکرد بسیار بالایی است و امروزه در تلویزیون های جدید سامسونگ شاهد این موضوع هستیم.با توجه به وجود پردازشگرهای قدرتمند در تلویزیون سامسونگ ، سرعت عملکرد این سیستم عامل بی نظیر می باشد.بنابراین در اختیار داشتن یک سیستم عامل پر سرعت ، کاربر پسند در کنار قابلیت های متعدد ویژگی هایی است که خرید تلویزیون سامسونگ از بانه را به یک انتخاب مناسب بدل می نماید.

خرید تلویزیون سامسونگ از بانه


رابط کاربری سیستم عامل تایزن

این سیستم عامل با توجه به این که دارای رابط کاربری ساده ای می باشد ، استفاده از آن به راحتی میسر بوده و وجود ریموت کنترل هوشمند دستگاه و هماهنگ بودن آن با سیستم عامل سبب کاربری بسیار راحت تر تلویزیون می شود.یک نوار ساده در پایین تلویزیون پس از روشن کردن دستگاه به نمایش در می آید که کلیه نیازهای کاربر همچون انتخاب برنامه ، اشتراک گذاری ، تنظیمات و... در این نوار به سهولت قابل استفاده می باشد.


سخن پایانی

امروزه تمامی تلویزیون های جدید دارای سیستم عامل های مختص خود هستند که به واسطه آن ها تلویزیون تنها یک دستگاه برای تماشای برنامه و فیلم نبوده و با استفاده از آن می توان دسترسی کاملی به سایر امکانات یک تلفن همراه یا کامپیوتر داشت. بنابراین در هنگام خرید تلویزیون از بانه می بایست بر اساس نیاز خود از یک تلویزیون هوشمند اقدام به خرید تلویزیون خود نمایید. حال اینکه کدام سیستم عامل بهتر است نکته ای است که به نیاز کاربر بر می گردد و می بایست بر اساس نیاز خود و مقایسه ویژگی های هریک از آن ها اقدام به تلویزیون مورد نظر خود نمود.اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را داشته باشید می توانید تنوع بی نظیری از جدیدترین محصولات برند ها را در فروشگاه اینترنتی بانه نیاز مشاهده و خریدی مطمئن را از ما تجربه نمایید.