call تلفن : 1603613-0990

یکی از نکات مهم پس از خرید تلویزیون از بانه ، خرید ساندبار جهت افزایش کیفیت صدای تلویزیون می باشد. ساندبار مناسب ترین گزینه برای ارتقای کیفیت صدای تلویزیون می باشد که امروزه برند های مختلفی اقدام به تولید آن می نمایند.با توجه به این که قیمت ساندبار در قیاس با تلویزیون هزینه به مراتب پایین تری دارد و در صورتی که نیاز به پخش صدای با کیفیت از تلویزیون خود را داشته باشید ، خرید ساندبار بسیار اهمیت دارد.


در این مقاله قصد داریم به بررسی و راهنمای خرید ساندبار بپردازیم.پس اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را در کنار یک سیستم صوتی مناسب برای آن را داشته باشید این مقاله راهنمای مناسبی برای شما می باشد.


افزایش کیفیت سمعی و بصری

امروزه با توجه به قابلیت ها و کیفیت تلویزیون ها که از مهم ترین آن ها می توان به کیفیت 4K یا بالاتر اشاره کرد ، صدای پخش شده از آن دارای اهمیت زیادی می باشد. عموما تلویزیون های امروزی دارای اسپیکر های با کیفیتی هستند که لذت تماشای تلویزیون را افزایش می دهند.اما در صورتی که بخواهید این میزان کیفیت را با صدای بسیار با کیفیت و با حجم صدای بالا تماشا کنید نیازمند اسپیکر های مخصوص تلویزیون هستید که به آن ساندبار می گویند. بنابراین در هنگام خرید تلویزیون می توانید اقدام به خرید ساندبار مناسب و مطابق با تلویزیون خریداری شده خود نمایید.امروزه ساندبار ها با ویژگی و امکانات بی نظیری تولید و قابل خریداری هستند که می توان بر اساس تلویزیون خود اقدام به خرید آن نمایید.

خرید ساندبار


محل قرارگیری سانبار

شکل و طراحی ساندبار ها به صورت یک پنل مستطیلی شکل با طول بلند هستند که معمولا بهترین مکان برای استفاده از آن ها در جلوی تلویزیون می باشد.ابعاد این وسیله به گونه ای طراحی شده است که بتوان به راحتی آن را در مقابل تلویزیون و روی زیر تلویزیون قرار داد و استفاده کرد. این بدین معنی است که طراحی این وسیله به شکلی است که جلوی سنسورهای ریموت کنترل تلویزیون را نخواهد گرفت و به راحتی در جلوی تلویزیون قابل استفاده هستند. اما نکته مهمی که در هنگام خرید ساندبار می بایست در نظر گرفت این است که ابعاد مختلفی از این وسیله بر اساس میزان صدا و نوع طراحی وجود دارد که پس از خرید تلویزیون از بانه می بایست بر اساس نوع تلویزیون خود اقدام به خرید آن نمود. علاوه بر این شکل ظاهری و رنگ این دستگاه بهتری است با تلویزیون مورد نظر شما همخوانی داشته باشد تا جلوه بصری زیباتری به ارمغان آورد.


امروزه بیشتر ساندبار های طراحی شده در مقابل پایه تلویزیون و بر روی زیر تلویزیون قرار می گیرند و در صوری که قصد استفاده از تلویزیون بر روی دیوار را دارید ، این ساندبار ها به راحتی می تواند بر روی زیر تلویزیون از قبل خریداری شده شما قرار گیرند و به تلویزیون متصل گردند.البته مدل های دیگری از ساندبار وجود دارد که می توانند بر روی دیوار و به صورت عمودی نصب شوند و این موضوع به سلیقه و محل نصب مورد علاقه خریدار بر می گردد.بنابراین ابعاد و اندازه ساندبار پس از خرید تلویزیون از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.


ایجاد صدایی شقاف و فراگیر

افزایش حجم صدا در کنار ثبات کیفیت آن یکی از مسائلی است که با خرید ساندبار می توان متوجه آن شد. بنابراین در هنگام تماشای فیلم و یا بازی بر روی تلویزیون ، استفاده از یک ساندبار ایده آل می تواند لذت تماشای تلویزیون را تا چندین برابر افزایش دهد.در بعضی از این دستگاه های تولید شده امکانات به روزی تعبیه شده است که با استفاده از آن می توان کیفیت صدا را بهبود بخشید و به طور مثال صدای صحبت یا دیالوگ ها را به مراتب رسا تر و با کیفیت تر پخش کرد.اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید ، برای افزایش کیفیت صدا به خصوص دیالوگ ها پخش شده می توانید اقدام به خرید یک ساندبار حرفه ای نمایید.


ایجاد صدای سه بعدی و فراگیر در محیط

امروزه امکانات مختلفی بر اساس نوع و قیمت ساندبار بر روی این دستگاه ها گنجانده شده است که از بهترین ویژگی ها می توان به پخش صدای فراگیر اشاره کرد.در گذشته سینمای خانگی با استفاده از چند اسپیکر مجزا و قرارگیری در نقاط مختلف اتاق این امکان را فراهم می نمود اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی تنها با استفاده از یک ساندبار و قرار گیری آن در مقابل تلویزیون می توان به صدایی سه بعدی و فراگیر گوش داد و از تماشای تلویزیون لذت برد.با استفاده از قابلیت پخش صدا از کانال های مختلف ساندبار سبب ایجاد صدایی فراگیر خواهیم بود.البته در هنگام خرید ساندبار می بایست بر اساس صدای مورد نیاز خود و تعداد اسپیکر های قرار گرفته در دستگاه خرید خود را انجام دهید.


مهم ترین امکانات ساند بار ها

همانطور که گفته شد برن های مختلفی با مدل های گوناگون اقدام به تولید ساندبار می نمایند که این موضوع در هنگام خرید تلویزیون از بانه هم صدق می کند. به طور مثال اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ از بانه را داشته باشید ، شما می توانید بر اساس بودجه و نیاز خود اقدام به انتخاب مدل مورد نظر خود نمایید. برای خرید ساندبار هم می بایست بر اساس بودجه و امکانات گنجانده شده و مورد نیاز خود این خرید را انجام دهید. امروزه مهم ترین قابلیت های قرار گرفته شده در ساندبار ها عبارتند از: استفاده از ساب ووفر برای ایجاد صداهایی با فرکانس های پایین و بسیار بالا و قابلیت اتصال ساب ووفر جداگانه به دستگاه ،قابلیت اتصال به تلویزیون یا تلفن همراه با استفاده از بلوتوث یا وای فای ،برخورداری از پورت های USB برای اتصال فلش یا حافظه های جانبی به دستگاه و پخش موسیقی ،استریم موزیک و پخش موسیقی ، برخورداری از دستیار صوتی و انجام فرامین با دستورات صوتی از جمله پخش یا توقف آهنگ و...

خرید تلویزیون از بانه


سخن پایانی

یکی از مسائلی که بهتر از در هنگام خرید ساندبار به آن توجه نمایید این است که بر اساس برند تلویزیون خود ساندبار مورد نظر را خریداری نمایید تا از نظر همگام سازی راحت آن ها با یکدیگر کیفیت صدای تلویزیون خود را افزایش دهید. بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید ، بهتر است ساندبار خود را نیز با همان برند تهیه نمایید.