call تلفن : 1603613-0990

کدام چرخ گوشت برای خرید مناسب است؟

شاید برایتان پیش آمده باشد که چرخ گوشت تان خراب شده و ندانید که آن را با کدام چرخ گوشت و از چه برندی تعویض نمایید پس به دنبال این بوده اید که کدام چرخ گوشت برای خرید مناسب است؟ تا دستگاهی مناسب و با کارایی عالی را خریداری کنید.

چرخ گوشت معمولا دستگاهی تنها برای خورد کردن مرغ و گوشت ... نیست، بر عکس کارایی زیادی داشته و می توانید بسیاری از کارهای وقت گیر خود را در آشپزی با چرخ گوشت انجام دهید.

چرخ گوشت ها بر خلاف چیزی که تصور می کنیم ، می تواند آبمیوه گیر، مخلوط کن... باشد. امروزه چرخ گوشت های چند کاره با کیفیت زیادی در بازار موجود بوده که می توانید خریداری کنید.

برندهای موجود در بازار زیاد بوده و هر کدام کارایی و عملکردی را دارا می باشند. پس بد نیست اگر با نحوه کارکرد و جنس آنها بیشتر آشنا شوید و با آگاهی کامل دستگاهی با کیفیت را خریداری کنید.

خرید-چرخ-گوشت

انواع چرخ گوشت

همانطور که می دانید هر دستگاهی انواع برند و مدل را دارد، چرخ گوشت هم جزو آن دسته بوده که دو مدل مختلف یعنی دستی و الکتریکی را شامل می شود.

البته اینکه امروزه مردم بیشتر از دستگاه های برقی و الکتریکی استفاده کرده و کمتر کسی پیدا می شود مدل دستی را داشته باشد. با توجه به اینکه کارایی دستگاه های برقی بیشتر بوده و مدل های دستی امکانات کمتری را دارند.

اما نوع دیگری که از چرخ گوشت ها وجود دارد ، مدل صنعتی است. مدل چرخ گوشت های صنعتی افراد عادی کمتر از آن استفاده می کنند و معمولا افرادی همچون قصاب ها و رستوران دارها بیشتر از آن استفاده می کنند تا بتوان ظرفیتی بیشتر از مواد را با دستگاه خورد کنند.

برندهای معتبر چرخ گوشت

با توجه به این که امروزه در بازار انواع برند و مدل های محصولات خانگی را داریم ، انتخاب دستگاهی با کیفیت از برندهای های موجود کاری سخت است.

از سری برند کمپانی های معتبر تولید چرخ گوشت می توان به پارس خزر، بوش، پاناسونیک، مولینکس، فیلیپس، کنوود و تفال.... اشاره کرد. همگی این برندها ، مارک هایی معتبر هستند که محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه کرده اند. همچنین اینکه مردم زیادی از این مارک ها استفاده کرده و کمپانی ها رضایت مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده اند. 

قطعات چرخ گوشت خانگی

چرخ گوشت های خانگی همگی از قطعاتی مشخص ساخته شده اند که باعث شده کار شما راحت و سریع شود. از جمله قطعات به کار رفته می توان به :

·         موتور: موتور یکی از قطعات مهم و حیاتی در دستگاه های برقی است، چراکه کارایی اصلی دستگاه به عهده موتور بوده و سرعت و کیفیت آن را تعیین می کند. هرچه قدرت توان موتور بالاتر باشد، دستگاه کارکردی بهتر دارد.

·         مخزن : برای اینکه بتوان مواد بیشتری را با دستگاه خورد کرد و کارتان راحت تر شود باید به مخزن دستگاه دقت کنید. مخزن تعیین می کند که چه میزان مواد در آن جای گیرد. معمولا هم مخزن استوانه ای دستگاه از جنس آهن است. ولی برای دور بودن خطرات احتمالی هیچ گاه دست خود را به مخزن زیاد نزدیک نکنید.

·         چرخ دنده: چرخ دنده یکی از اجزای دستگاه چرخ گوشت بوده و حالتی لوله ای شکل دارد که از جنس پلاستیک است. کارایی اصلی چرخ دنده هم برای پیش بردن کار دستگاه و خورد کردن بهتر و با سرعت گوشت و مواد است.

·         شبکه چرخ گوشت: سبکه چرخ گوشت با دو مدل ریز و درشت از جنس آهن ، قطعه ای است که مواد از آن خارج شده و روی تیغه دستگاه قرار می گیرد.

·         میله هدایت کننده: میله دستگاه از جنس فلزی محکم و با کیفیت بوده و در قسمت نزدیک به تیغه قرار می گیرد. که کار اصلی آن فرستادن مواد به طرف تیغه می باشد. یعنی تیغه به میله حلزونی شکل متصل است.

·         تیغه: تیغه های دستگاه چرخ گوشت معمولا از جنس استیل و فولاد بوده و بسیار تیز هستند. کار اصلی آنها خورد کردن مواد به بخش کوچک تری بوده و شکل آنها بیشتر چهار پر یا سه پر است. بنابراین جنس تیغه و کارکرد آن در دستگاه بسیار مهم است.

·         طوقه چرخ گوشت: طوقه قطعه ای است که در قسمت جلویی دستگاه بر روی شبکه و تیغه قرار گرفته تا قطعات محکم در جای خود قرار گیرند و کار کنند.

·         سینی: سینی چرخ گوشت در قسمت بالایی قرار گرفته و معمولا از جنس پلاستیک است ، که مواد روی آن قرار گرفته و از آنجا به تیغه فرستاده می شود.

کدام-چرخ-گوشت-برای-خرید-مناسب-است

نکات مهم در خرید چرخ گوشت

برای خرید چرخ گوشتی مناسب و با کیفیت باید به سری از ویژگی ها دقت نمود و در مورد آن اطلاعاتی داشت. نکاتی همچون :

·         قدرت موتور: برای یک دستگاه قدرت  توان موتور از اهمیت زیادی برخوردار بوده و کیفیت و کاراییدستگاه را تعیین می کند.

·         جنس تیغه: جنس تیغه برای خورد کردن مواد مهم بوده و معمولا باید از جنس فولاد و استیل ضد زنگ باشند ، چراکه مقاومت آنها بیشتر است.

·         قابلیت چرخش معکوس: این قابلیت برای زمانی که موادی به دور تیغه و یا قطعات دستگاه می چسبد ، به راحتی بتوان آن را جدا کرد.

·         پایه های ضد لغزش: وقتی که با دستگاه کار می کنید باید پایه های چرخ گوشت به قدری محکم باشند که با تکان و لرزش دستگاه تکان نخورند.

·         ظرفیت دستگاه: اندازه و ظرفیت دستگاه در خرید آن موثر بوده و معمولا بر اساس پر جمعیت یا کم بودن اعضای خانواده دستگاه را انتخاب می کنند.

·         طول عمر دستگاه: جنس بدنه و قطعات به کار رفته در آن ، طول عمر دستگاه را مشخص کرده و سبب ماندگاری و دوام می شود.

قیمت چرخ گوشت

چرخ گوشت های حاضری در بازار به دلیل کیفیت و جنس خوبی که دارند، از قیمت نسبتا بالایی برخوردارند. کارایی و امکانات این دستگاه بالا بوده و دوام و ماندگاری آنها بالا است. قیمت آنها به نسبت مدل و کارایی که دارند تعیین شده و هرچه دستگاهی از کیفیت خوبی برخوردار باشد، قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

اما جنس محصولاتی که در بازار موجود است همگی دارای قیمت مناسبی بوده و بسیار بالا نیستند. خرید هرگونه از برندهای موجود پشیمانی در پی نخواهد داشت و با کمترین هزینه می توان دستگاهی عالی را خریداری نمود.