call تلفن : 1603613-0990

تفاوت فر توکار با مایکروفر در چیست؟

در این مطلب قصد داریم با توضیح تفاوت فر توکار با مایکروفر ، شما را بیشتر با کارایی این دستگاه ها آشنا کنیم تا بدانید هر کدام از دستگاه های موجود چگونه عمل کرده و فرق میان آن ها در چیست.

همانطور که می دانید امروزه دستگاه هایی همچون فر توکار، مایکروفر، مایکروویو ، سولاردم در بازار موجود بوده و هر کدام از آن ها کیفیت و کارایی متفاوتی دارند. که برای خرید هر کدام از دستگاه ها باید معیارهایی داشته و بسته به نوع کار خود آن را انتخاب نمایید.

در رابطه با فرها باید بدانید که دو نوع توکار و رو کار داریم و با بیان تفاوت این دو ، تفاوت فرها را هم با مایکروفر توضیح خواهیم داد. تا برای کارهای خود و انتظاراتی که از دستگاه دارید، بخترین گزینه را انتخاب کرده و دچار سردرگمی نشوید.

تفاوت مایکروفر و فر در چیست؟

فر توکار چیست؟

امروزه فرهای گازی توکار در میان مردم محبوبیت و طرفدار زیادی پیدا کرده اند و اکثرا از مدل توکار برای خانه خود استفاده می کنند. فرهای توکار هم مانند بقیه مزایا و معایبی دارند که می توان آن ها را بررسی کرد و بعدا اقدام به خرید آن کرد.

اصولا فرها دستگاهی هستند که غذا را در دمای بسته و چیزی حدود به 50 تا 300 درجه حرارت دارد ، که باعث می شود غذا به سرعت زیادی گرم یا پخته شود. فرهای توکار با استفاده از المنت های حرارتی در اکثر مواقع به کمک مردم آمده و غذا ها را سریعتر گرم کرده و کارها زودتر به پیش میبرد.

مخصوصا برای زمانی که شما مهمانی دارید و برای آماده کردن غذا عجله زیادی دارید می توانید از فر گازی کمک گرفته و کارهای خود را با سرعت زیادی تمام کنید. البته این را هم باید بگوییم که فرهای توکار انواع مختلفی دارند که شامل

1.      فر تنها: این نوع فر به صورت مستقل و تنها در میان کابینت ها جای گرفته و کار می کند.

2.      فر دابل: برای خانم هایی که دوست دارند فر آن ها در قسمت بالا قرار گرفته و دیگر خم نشوند و کار با آن آسان باشد.

3.      فر دابل روی هم: این نوع فرهای دابل روی هم قرار گرفته و نوع جدیدی از فرها می باشد که طرفدار زیادی دارند.

4.      فرهای مجزا: برای نوع فرهای مجزا به راحتی می توانید دو نوع فر را کنار هم قرار داده و از آن استفاده کنید. که امروزه شیوه بسیار رایجی در میان مردم است.

این فرها از لحاظ نصب با هم دیگر فرق داشته و بسته به نظر افراد انتخاب آن ها فرق می کند. البته فرهای رو کار هم کارایی مشابه تو کار ها دارند با این تفاوت که آن ها در بیرون قرار گرفته و از محفظه ای قدرتمند تر برخوردارند.

تفاوت مایکروفر با فرتوکار در چیست؟

همانطور که می دانید مایکروفر با استفاده از المنت برقی به غذاها حرارت بخشیده و آن ها را گرم می کند. به طور کلی مایکروفر یک کارایی را دارد اما فرچندین کارایی و قابلیت داشته و مختصرا دستگاهی است که تمامی ویژگی های توستر، مایکروفر و... را شامل شده و امکانات زیادی برای طبخ و پخت غذا دارد.

در مقایسه با فرها دستگاه های دیگر همچون مایکروویو و... یک قابلیت و برنامه را دارند ، اما فرها تمامی این قابلیت ها را در خود جای داده و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

اما از جمله تفاوت های بارز در میان فرتوکار و مایکروفر می توان به موارد زیر اشاره کرد، که حالت مقایسه ای داشته و کیفیت و کارایی آن ها را بیان می کند.

·         کیفیت غذایی  مطلوب تر در فر به نسبت مایکروفر

·         کارایی و امکانات بیشتر فر از مایکروفر

·         فر دستگاهی مناسب تر برای درست کردن انواع غذاها

·         قیمت مایکروفر مناسب تر از فر بوده

·         اما در قبال هم کیفیت و پخت غذاها در مایکروفر کیفیت کمی داشته

·         فر با برق و مایکروفر با اشعه کار کرده

·         از لحاظ زمانی مایکروفر سریعتر بوده

·         در مقایسه جابه جایی دستگاه ها مایکروفر راحت تر بوده

تفاوت مایکروفر و فر چیه؟

تفاوت میان فر گازی با برقی چیست؟

فرهای گازی با برقی ها تفاوت آنچنانی ندارند ، تنها در نوع کارکردشان کمی تفاوت دارند که آن هم می توان به مواردی در زیر اشاره کرد.

1.      حرارت فر برقی از گازی بیشتر بوده

2.      از لحاظ تمیز کردن فر برقی آسانتر بوده

3.      فر برقی بیشتر برای خشک کردن و پخت و پز مناسب بوده

4.      تنظیم درجه حرارت و دما در برقی راحت است

5.      اما در قبال فر های گازی سریعتر گرم و سرد می شوند

6.      رطوبت موجود در فرهای گازی سبب لطیفی و خوش طعمی غذا می شود

7.      با توجه به اینکه مصرف انرژی گازی از برقی کمتر بوده

8.      فرهای گازی با دوام تر از نوع برقی بوده و تعمیرات آن ها کمتر است

9.      ثابت نگه داشتن فرهای گازی کمی مشکل بوده

10.  انرژی فرهای گازی به واسطعه شعله بوده

همانطور که دانستید فرهای گازی و برقی در سری از چیزها تفاوت دارند و مزایا و معایبی دارند، اما با توجه به کارایی که از دستگاه انتظار دارید باید در انتخاب آن دقت زیادی نمود.

نکات مهم در خرید فرتوکار یا روکار

·         ابعاد و تناسب دستگاه مناسب با کابینت و تعداد دفعات استفاده از آن

·         مصرف انرژی و برق دستگاه برقی گرانتر از گازی بوده و متناسب با انتظارات خود باید انتخاب کنید

·         گارانتی معتبر برای فرها لازم بوده

·         جنس بدنه در پخت غذا مهم بوده

·         کیفیت درب فرها

·         برچسب انرژی برای اطلاع از مستهلک شدن

·         عایق بندی برای کاهش انرژی

·         مقاومت شیشه برای تحمل گرما

در هنگام خرید فرهای برقی و گازی چه توکار یا روکار باید به سری از نکات دقت کنید و بر اساس نیاز و انتظارات خود دستگاه مناسبی را خریداری و انتخاب نمایید. قیمت و سری از ویژگی هایی که در توضیحات بالا بیان کردیم برای خرید مهم بوده و باید آن ها را رعایت کنید.

برندهای معروف فر کدامند؟

از جمله برندهای معروف که در بازار موجود بوده و طرفداران زیادی دارند. همچنین محصولات با کیفیتی را عرضه کرده اند. از سری مدلهای محبوب می توان به : 

بوش Bosch 

میله Miele 

آاگ AEG 

سامسونگ Samsung

ال جی LG 

و... همگی از سری مدل فرهای برقی و گازی پر طرفدار هستند که محصولات با کیفیتی را دارند و می توانید با بهترین قیمت دستگاهی پر کاربرد و با کیفیت را خریداری نمایید.