call تلفن : 1603613-0990

اتو بخار چیست؟

حتما با واژه اتو آشنا هستید، ولی اینکه چه کارایی دارد و چگونه عمل می کند زیاد از آن اطلاعی ندارید. ما در مقاله اتو بخار چیست؟ تمامی کارایی و عملکرد آن ها را برای شما بیان کرده و اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار خواهیم داد.

امروزه دستگاه اتو به یکی از وسایل ضروری و پر کاربرد برای خانه ها به شمار رفته و همه از آن استفاده می کنند. اتو ها از قدیم تا اکنون پیشرفت و تغییرات زیادی داشته اندف به طوری که کار را برای مردم آسان کرده و در کمترین زمان کار شما را انجام می دهد.

به طور کلی ما انواع مدل اتو داریم که در انواع برند و طرح موجود می باشند. ولی انتخاب و خرید آن با توجه به سلیقه و نوع کارایی که از آن انتظار دارید متفاوت بوده و باید دقت زیادی در انتخاب خود بکنید.

اتو ها برای صاف کردن و از بین بردن چروک لباس ها و دادن نمایی خاص به لباس ها طراحی شدند که کارایی زیادی داشته و در مواقع ضروری به شما کمک زیادی می کند.

انواع مدل های اتو بخار:

اتو بخار دستی:

 اتو بخار های دستی وزن کمی دارند و با بخار خود چین و چروک وسایل را از بین می برند. همچنین قدرت آن ها 1800 تا 2600 وات بوده و جنس کف آن ها از استیل یا سرامیک می باشد. همچنین طول سیم های اتو بخار معمولا 2.5 متر بوده و اتصالی خیلی کم پیدا می کند.

اتو پرس:

اتو پرس ها به نسبت اتو بخار های عادی قوی تر عمل کرده و لباس ها را در مدت زمان کمتری صاف و مرتب تحویل شما خواهد داد. همچنین اتو پرس ها را برای پارچه های نازک و جنس مخصوصی کمتر استفاده شده و برای لباس های دکمه دار ممکن است کار با اتو پرس سخت باشد.

 اتو با مخزن بخار مجزا:

اتو های با مخزن مجزا مانند اتو های مدل معمولی هستند ولی با این تفاوت یک مخزن جداگانه همراه اتو بوده که روی آن قرار می گیرد. اتو مخزن دار ها با کمک بخار زیاد لباس ها را صاف کرده و برای تمیز ماندن و دوام دستگاه باید چند وقت یکبار مخزن را تمیز کرد.

اتو بخار ایستاده:

نوع دیگر از اتو ها ، اتو بخار ایستاده هستند که به راحتی چین و چروک لباس ، پرده ، پارچه را گرفته و حتی بوی لباس ها را هم از بین می برد. اتو بخار های ایستاده قدرتمند عمل کرده و میکروب های لباس را از بین برده و آسیبی هم به الیاف آنها وارد نمی کند.

اتو های ایستاده این مزیت را هم دارند که دیگر نیازی نیست پرده خود را پایین بیاورید به راحتی با حالت ایستاده پارچه ها را اتو می کند.

انواع-اتو-بخار

نکات مهم در خرید اتو

1. دکمه های تنظیم دما: در خرید اتو توجه به دکمه برای تنظیم حرارت و دما مهم بوده تا باس ها را نسوزانید و با دمایی مناسب اتو کنید.

2. کفی اتو: کفی اتو ها مهم بوده و گاهی پیش می آید بعضی از آن ها زنگ زدگی پیدا می کنند و باعث سوختگی لباس می شوند. بنابراین سعی کنید بیشتر از نوع سرامیکی استفاده کنید چون از جنس خوبی برخوردار است.

3. توان مصرفی: قدرت و توان مصرفی برای دستگاه های برقی مسئله مهمی بوده و میزان کارایی آن ها را نشان می دهد. اگر دستگاهی از قدرت بالایی برخوردار نباشد، کارکردی عالی هم نخواهد داشت و انرژی و برق زیادی مصرف می کند.

4. اندازه سیم: برای دستگاه اتو بخار های معمولی که دستی هستند ، طول سیم مهم بوده و برای دوری از اتصالی یا خراب شدن اندازه آن ها زیاد باشد. حد استاندارد برای طول سیم ها 2.5 متر می باشد.

5. دکمه مجزا برای آب: همه اتو ها باید دارای یک دکمه ای مخصوص برای آب پاشی باشند، تا در مواقعی بتوان به قسمتی از لباس ها کمی آب پاشید و بعد اتو را روی لباس کشید.

6. سیستم ضد رسوب: همه اتو ها باید به سیستم ضد رسوب مجهز باشند تا مواد و رسوبات  آب را به خود نگرفته و هر چند وقت یکبار دستگاه را بتوان تمیز کرد، تا به خوبی عمل کند.

7. خاموش شدن اتوماتیک: گاهی کاری برایمان پیش می آید و دستگاه را در حالت روشنی جا می گذاریم. در مواقعی که کاری دیگر به دستگاه اتو نداریم باید به طور اتوماتیک خاموش شده تا از اتصال و سوختگی جلوگیری شود.

خرید-انواع-اتو-بخار

برندهای معروف اتو بخار

با توجه به اینکه کمپانی های تولید کننده لوازم خانگی امروزه افزایش پیدا کرده اند ، تنوع مدل و برند ها نیز زیاد شده و می توان شاهد مدل های مختلفی بود. اما هر کدام از برند و مدل ها کیفیت و کارایی داشته و انتخاب دستگاه مناسب به اطلاعات و آگاهی زیادی نیاز دارد.

برندهای مختلفی همچون فیلیپس ، پاناسونیک ، بوش ، فلر، تفال ، ژانومه ، دلمونتی و... در بازار  موجود هستند که دارای محصولات با کیفیتی بوده و تنوع زیادی در مدل های خود دارند. 

از برندهای موجود که نام بردیم همگی دارای کیفیت و کارایی عالی بوده و رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب کرده اند. همچنین قیمت این دستگاه ها هم مناسب بوده و به راحتی می توان بهترین نوع و مدل آن را خریداری نمود.