call تلفن : 1603613-0990

لازمه افزایش طول عمر لوازم برقی به خصوص لوازم برقی خانگی ، نگهداری صحیح از آن ها می باشد. ماشین لباسشویی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای بالا بردن طول عمر آن و جلوگیری از خراب شدن آن می بایست راهکارهایی را مد نظر قرار داد.با توجه به قیمت زیادی که لوازم خانگی امروزه پیدا کرده اند ، نیاز به مراقبت از آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.اگر قصد خرید لباسشویی از بانه را دارید پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله اقدامات لازم جهت نگهداری صحیح از آن را فرا گرفته تا طول عمر دستگاه افزایش بیابد تا از هزینه های اضافی جلوگیری شود.


خرید ماشین لباسشویی با هر برندی نیاز به نگهداری صحیح دارد.بنابراین تفاوتی ندارد که چه برندی و با چه قیمتی را خریداری می کنید. گران ترین ماشین لباسشویی نیز در صورت عدم استفاده درست دچار مشکل خواهد شد.در ادامه مهم ترین راهکارهای نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی جهت افزایش طول عمر آن را معرفی خواهیم نمود.


تمیز کردن دوره ای دستگاه

برخی از قسمت های ماشین لباسشویی به صورت دوره ای می بایست پاکسازی شود. یکی از مهم ترین این قسمت ها واشر یا لاستیک دور درب لباسشویی می باشد. تمیز نکردن این بخش از دستگاه سبب عدم شست و شوی صحیح البسه داخل خواهد شد و بوی نا مطبوع ایجاد شده بر روی لباس ها تاثیر خواهد گذاشت.


لاستیک دور درب ماشین لباسشویی به دلیل رسوبات ایجاد شده توسط آب که ممکن است در هر شهری به دلیل تفاوت سختی آب ایجاد گردد و همچنین باقی ماندن مواد شوینده و یا ذرات گرد و خاک و کثیفی موجود در لباس ها بر روی آن سبب ایجاد بوی بد و جرم بستن می شود.بنابراین بعد از چند بار کار کردن دستگاه نیاز به تمیز کردن آن می باشد.این کار را می توان با یک دستمال مرطوب پس از چند بار استفاده از ماشین لباسشویی انجام داد.


نکته دیگری که درباره تمیز کردن ماشین لباسشویی باید مد نظر قرار داد تمیز کردن ماشین لباسشویی با استفاده از جرم گیر های مخصوص این دستگاه می باشد. رسوب و جرم ایجاد شده از آب و همچنین باقی ماندن مواد شوینده سبب ایجاد بوی بد و در نتیجه عدم شست و شوی صحیح لباس ها می شود. بنابراین پس از خرید ماشین لباسشویی از بانه و طی چند بار استفاده نیاز به شستن درام داخلی دستگاه با استفاده از جرم گیر های مخصوص ماشین لباسشوی می باشد.به منظور تمیز کردن دوره ای محیط داخلی ماشین لباسشویی می توان از قرص های مخصوصی که برای این کار ساخته شده اند استفاده کرد. این قرص های شوینده را می توان در داخل دستگاه قرار داد و لباسشویی را روشن نمود تا محیط داخل دیگر را تمیز نماید.این کار را می توان با سرکه (2 پیمانه) ، جوش شیرین( 1.4 پیمانه) و کمی آب میسر ساخت.

نگهداری از ماشین لباسشویی


تمیز کردن سطح بیرونی ماشین لباسشویی هم می تواند سبب حفظ جلوه دستگاه شود. همانطور که سایر لوازم خانه نیاز به تمیز کردن و غبار روبی دارند ف برای تمیز باقی ماندن سطح دستگاه و عدم ایجاد جلوه بد آن می بایست هر از چند گاهی با استفاده از یک دستمال مرطوب سطح بیرونی ماشین لباسشویی را تمیز نمود.


پس از خاموش شدن دستگاه ، درب محفظه را باز بگذارید

یکی از مهم ترین و آسان ترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی باز نگه داشتن درب دستگاه پس از استفاده می باشد.باز کردن 15 تا 30 دقیقه ای این درب سبب از بین رفتن رطوبت داخل و جلوگیری از ایجاد کپک و تجمع باکتری در محیط درام ماشین لباسشویی می شود. در صورت عدم رعایت این موضوع پس از مدتی شاهد ایجاد بوی بد در داخل دستگاه و عدم شست و شوی صحیح البسه خواهیم بود.از دیگر نکاتی که با انجام این کار شاهد آن هستیم ، عدم آسیب به قطعات داخلی دستگاه به دلیل باقی ماندن رطوبت می باشد.می توان پس از پایان کار دستگاه با یک حوله تمیز محیط داخل درام را تمیز و خشک نمود.


محفظه پورد و مایع لباسشویی را تمیز کنید

امکان باقی ماندن مقادیری از پودر یا مایع لباسشویی پس از اتمام کار دستگاه در محفظه مخصوص آن وجود دارد.پس از برخورد این مواد با آب و باقی ماندن آن ها طی مرحله بعد شست و شو احتمال زیاد شاهد عدم شست و شوی مناسب دستگاه خواهیم بود. علاوه بر این این مواد در صورت عدم پاکسازی به مرور زمان سبب تجمع میکروب ها و باکتری ها خواهد شد که پس از شست و شوی مجدد به لباس ها منتقل می شوند. بنابراین پس از هر بار استفاده از دستگاه این محفظه را می توان به آب گرم و مواد شوینده تمیز نمود.

محفظه پودر ماشین لباسشویی


بررسی لوله های ورودی و خروجی ماشین لباسشویی

میزان مصرف آب در ماشین لباسشویی می بایست به صورت دائمی بررسی شود.مجاری ورودی و خروجی آب یکی از مهم ترین بخش های ماشین لباسشویی می باشد. هر دستگاهی دارای دو ورودی آب گرم و سرد و یک خروجی مجزا می باشد که از اتصال درست آن ها به بدنه می بایست مطمئن شد.این موضوع علاوه بر عدم اصراف آب موجب کارکرد صحیح دستگاه شده و در صورت هرگونه پارگی در شلنگ های ورودی و خروجی احتمال عدم کارکرد اصولی و ایجاد صدمه به دستگاه وجود دارد. پس از خرید ماشین لباسشویی از بانه ، اقدامات لازم جهت نصب اصولی آن توسط تکنسین های نصب صورت گیرد و هر از گاهی مسیر های آب بررسی شود.


تمیز کردن دوره ای فیلتر ماشین لباسشویی

برخی از ماشین لباسشویی ها دارای فیلتر مخصوصی جهت گرفتن ذرات ریز و پرز لباس ها دارند که طی فرآیند شست و شو از لباس ها جدا می شوند. این فیلتر برای کارکرد صحیح نیاز به تمیز شدن این موارد دارند تا کارکرد دستگاه دچار مشکل نشود.در صورت عدم تمیز شدن به موقع فیلتر ، طول عمر دستگاه کاهش یافته و روند شست و شو دچار مشکل می شود.


حجم بیش از حد لباس ها به دستگاه صدمه می زند

ماشین لباسشویی ها بر اساس میزان حجم دیگ دارای مدل های مختلفی هستند که در هنگام خرید لباسشویی از بانه می بایست به این موضوع دقت شود. اگر جز خانواده های پر جمعیت هستید می بایست برای خرید ماشین لباسشویی ظرفیت بزرگتر آن را انتخاب نمایید.در صورت پر کردن بیش از اندازه علاوه بر عدم شست و شوی درست لباس ها ، فشار بیش از حدی به دستگاه و موتور آن خواهد آمد که این موضوع آسیب جدی به دستگاه وارد می کند.بنابراین در هنگام خرید ماشین لباسشویی به ظرفیت آن می بایست توجه کرد.

خرید ماشین لباسشویی از بانه


استفاده از شوینده های مخصوص لباسشویی

برای شست و شوی لباس ها در ماشین لباسشویی نیاز به مواد شوینده مخصوص این دستگاه می باشد که به صورت پودر و مایع قابل خریداری است.انتخاب درست این شوینده ها امری مهم در افزایش طول عمر لباسشویی می باشد.شوینده های مذکور می بایست از نظر مواد تشکیل دهنده دارای سختی کم بوده و میزان قلیایی بودن و زبری کمی داشته باشند.


رعایت نکات گفته شده پس از خرید ماشین لباسشویی از بانه می تواند طول عمر دستگاه خریداری شده شما را تا چندین برابر افزایش دهد.