call تلفن : 1603613-0990

یکی از مواردی که بسیاری از افراد در هنگام خرید تلویزیون از بانه به آن توجه زیادی می کنند ، استفاده از تلویزیون برای گیمینگ و بازی می باشد. امروزه کنسول های بازی با ارائه امکانات فوق العاده و کیفیت بالایی که دارند نیازمند تلویزیونی مناسب جهت استفاده از آن ها می باشد. ما در این مقاله به بررسی بهترین تلویزیون های سال 2022 برای گیمینگ خواهیم پرداخت تا چنانچه قصد خرید تلویزیون از بانه بر مبنای این امر را داشته باشید ، ایده آل ترین خرید خود را از بانه انجام دهید.


برند های مختلف تولید تلویزیون با توجه به افزایش کاربرهای گیمر امروزه اقدام به تولید تلویزیون هایی مخصوص گیمینگ می نمایند و این موضوع به دلیل افزایش رشد صنعت سرگرمی و بازی به وجود آمده است.اما این تلویزیون های دارای چه خصوصیاتی هستند؟


میزان روشنایی تلویزیون های گیمینگ

از جمله مهم ترین نکات در هنگام خرید تلویزیون از بانه چه برای بازی و یا استفاده معمولی روشنایی تلویزیون می باشد.با توجه به لزون نیاز به دقت به دیتیل تصاویر در هنگام بازی کردن ، نیاز به روشنایی مناسب تصویر می باشد که امروزه در اکثر برند های نام آشنا ، هنگام خرید تلویزیون از بانه شاهد کیفیت بالای روشنایی صفحه نمایش هستیم.


میزان رزولوشن تلویزیون های گیمینگ

از دیگر نکات مهم در تلویزیون های مخصوص بازی کیفیت تصویر و رزولوشن آن می باشد.این موضوع در تمام تلویزیون های امروزی دیده می شود که مدل های جدید دارای رزولوشن های بالای 4K و حتی 8K می باشد. اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ از بانه را داشته باشید می توانید تلویزیون های 8K سامسونگ را خریداری نمایید. البته ناگفته نماند که ابعاد این تلویزیون ها بسیار بزرگ می باشد و قیمت بالایی دارند.

خرید تلویزیون از بانه


نرخ تازه سازی تصاویر

شاید هنگام خرید تلویزیون از بانه با این نام بسیار برخورده باشید. نرخ تازه سازی و تغییر تصاویر مهم ترین موضوع برای افرادی است که قصد خرید تلویزیون گیمینگ از بانه را دارند.سرعت تغییر رنگ پیکسل ها و تغییر تصاویر در هنگام بازی مقوله بسیار مهمی است که در افزایش دقت بازی تاثیر مستقیم دارند. تلویزیون های گیمینگ عموما 120 هرتز به بالا می باشند.روان تر شدن تغییر تصاویر در هنگام بازی برای افزایش دقت انجام این کار بسیار مهم می باشد.


میزان غلظت رنگ و حجم آن

هرچه میزان غلظت رنگ ها در تصاویر بیشتر باشد لذت تماشای تلویزیون به خصوص هنگام بازی افزایش می یابد و این موضوع در هنگام خرید تلویزیون از بانه برای گیمینگ تاثیر زیادی دارد.شایان ذکر است عمق رنگ مشکی هرچه در چنین تلویزیون هایی بیشتر باشد کیفیت تصاویر بهتری را به خصوص در محیط های تاریک خواهیم داشت.


در کنار موارد اشاره شده می توان به درگاه های ارتباطی که کنسول های بازی به واسطه آن ها به تلویزیون متصل می شوند ، میزان زاویه دید بالای تلویزیون برای انجام بازی در تمامی جهات ، وجود آپشن هایی برای تغییر حالت های مختلف در هنگام بازی ، تاخیر کم ورودی تلویزیون (30 میلی ثانیه) برای خرید تلویزیون مخصوص گیمینگ اشاره کرد.


بهترین تلویزیون های گیمینگ سال 2022

از جدیدترین و بهترین تلویزیون هایی که در سال 2022 برند های معروف اقدام به تولید آن نموده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد:


1.تلویزیون سونی مدل A80J

یکی از بهترین برند های تولید تلویزیون از قدیم تا به امروز برند ژاپنی سونی می باشد.برای خرید تلویزیون سونی از بانه می بایست هزینه به نسبت بیشتری نسبت به سایر برند ها پرداخت.تلویزیون A80J سونی یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ بازار در سال 2022 می باشد که دارای امکانات و ویژگی هایی نظیر پنل OLED در کنار پنل WRGB و رزولوشن 4K ،میزان روشنایی و کنتراست بالا با استفاده از ویژگی HDR ، بهره گیری از پردازنده 4 هسته ای Cognitive XR ، کیفیت بالای صدا با استفاده از قابلیت Dolby Vision


2.تلویزیون سونی مدل A90J

از دیگر مدل های تلویزیون سونی که برای گیمینگ مناسب می باشد تلویزیون A90J می باشد.این مدل تلویزیون هم دارای صفحه نمایش OLED با رزولوشن 4K می باشد.علاوه بر این میزان عمق رنگ مشکی در این تلویزیون بسیار بالاست و کنتراست و روشنایی بالایی دارد(برخورداری از قابلیت HDR با روشنایی 700 تا 800 نیت) ، بهره گیری از سیستم عامل اندروید و قابلیت های صوتی و تصویری Dolby Atmos و Dolby Vision ، بهره گیری از قابلیت E arc ، دارای نرخ تازه سازی 120 هرتزی و امکاناتی نظیر پورت HDMI 2.1 ، تاخیر ورودی کم و... می باشد.

خرید تلویزیون گیمینگ


3.تلویزیون ال جی مدل G1

برای خرید تلویزیون از بانه یکی از بهترین برند های پیش رو ، برند ال جی می باشد. این برند تلویزیون هایی مناسب برای گیمینگ تولید می نماید که در سال 2022 یکی از بهترین مدل های گیمینگ این برند ، تلویزیون G1 ال جی می باشد.پنل تولیدی این نوع تلویزیون OLED می باشد و عمق رنگ مشکی در آن ها بسیار زیاد و با کیفیت است.همچنین در کنار این پنل فناوری OLED evo استفاده شده است که سبب افزایش کیفی صفحه نمایش می شود.


این تلویزیون دارای نرخ تازه سازی 120 هرتزی می باشد و از دیگر قابلیت های آن می توان به اتصالات HDMI 2.1 ، G-Sync/FreeSync ، تغییرات بهینه سازی برای انجام بازی ، تاخیر کم ورودی و تنطیم آن و... اشاره کرد.


4.تلویزیون ال جی مدل C1

این مدل از تلویزیون های ال جی نیز از پنل OLED بهره می گیرند که این پنل دارای عمق رنگ مشکی و کنتراست بالایی است. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه به منظور انجام گیمینگ حرفه ای داشته باشید ، این تلویزیون دارای ویژگی Game Optimiser است که با استفاده از آن می توان تغییرات زیادی را برای انجام بازی اعمال نمود.تلویزیون C1 ال جی دارای آخرین نسخه سیستم عامل WebOS می باشد و با بهره گیری از فناوری HDR کیفیت بالای تصاویر را به ارمغان می آورد.سیستم صوتی این تلویزیون دارای توان 40 واتی می باشد که کیفیت بالایی دارد و فناوری هایی نظیر Dolby Atmos ، Dolby Digital Plus ، AC4 و... همگی سبب شده است کیفیت صدای بسیار بالایی داشته باشد.


5.تلویزیون سامسونگ مدل QN90A

اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ از بانه سال 2022 برای گیمینگ را دارید ، مدل QN90A با پنل QLED بهترین انتخاب برای شما می باشد. این تلویزیون با توجه به فناوری HDR دارای کیفیت تصاویر و کنتراست بالایی می باشد و از نظر وضوح صدا و تصاویر از جمله بهترین تلویزیون های سال 2022 می باشد.با توجه به فناوری هایی نظیر MicroLED و یا Quantum Dot می توان شاهد بالاترین میزان کیفیت تصاویر در این تلویزیون بود.


در پایان باید به این نکته اشاره کرد که امروزه برند های مختلفی اقدام به تولید تلویزیون هایی برای گیمینگ ارائه می دهند که هریک از آن ها دارای مزایای خاص خود می باشد و شما بر اساس بودجه و امکانات مورد نیاز خود می توانید اقدام به خرید آن ها نمایید.اگر قصد خرید تلویزیون از بانه برای بازی و گیمینگ را داشته باشید می توانید خرید خود را به صورت مطمئن از فروشگاه اینترنتی بانه نیاز انجام دهید.