call تلفن : 1603613-0990

تنوع فناوری های به کار رفته در تلویزیون های جدید امروزی سبب شده است برخی افراد جهت خرید تلویزیون از بانه را دچار سردرگمی نماید. بهترین و جدید ترین فناوری در تلویزیون های ال جی و سامسونگ که ممکن است نام آن ها را زیاد شنیده باشید دو فناوری نانوسل و کیولد می باشد که در این مقاله قصد مقایسه این دو فناوری و بررسی تفاوت ها و شباهت های آن ها را داریم. بنابراین اگر قد خرید تلویزیون سامسونگ و یا تلویزیون ال جی را داشته باشید پیشنهاد می کنیم با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بهترین انتخاب را انجام دهید.


تلویزیون نانوسل Nanocell ال جی

فناوری نانوسل جز جدیدترین تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون های ال جی می باشد که عملکرد آن در بالا بردن کیفیت تصویر به کار برده می باشد. این تکنولوژی به صورت انحصاری در اختیار شرکت ال جی قرار دارد و تلویزیون های بالا رده خود را با این ویژگی عرضه می نماید.


نحوه عملکرد این ویژگی بدین گونه است که این تلویزیون ها در پنل خود از ذرات نانومتری بهره می برد که پس از برخورد نور با آن ها به نوعی نور وارده را فیلتر کرده و از ایجاد طول موج های ناخواسته جلوگیری به عمل آورد. این کار سبب افزایش غلظت رنگ هایی همچون سبز و قرمز می شود و رنگ هایی با دقت بالا تر را ایجاد می نماید. یکی از مهم ترین ویژگی های تلویزیون ال جی با فناوری نانوسل ایجاد رنگ های واضح و دقیق در تمامی زوایای دید می باشد. بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون ال جی از بانه را دارید ، تلویزیون ال جی با فناوری نانوسل یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که کیفیت تصویر برای آن ها یکی از مهم ترین ویژگی ها محسوب می شود.

خرید تلویزیون ال جی از بانه


تلویزیون کیولد QLED سامسونگ

برند سامسونگ نیز به منظور رقابت با سایر برند های مطرح اقدام به تولید تلویزیون سامسونگ با فناوری QLED نموده است که جز بهترین انتخاب ها برای خرید تلویزیون سامسونگ محسوب می شود. این فناوری برای اولین بار در سال 2016 توسط شرکت سامسونگ معرفی و روانه بازار شد.


همانند فناوری نانوسل به کار رفته در تلویزیون ال جی ، فناوری کیولد شامل پنل نازکی بر روی صفحه نمایش است که از ذرات کوانتومی در آن استفاده شده است. این فناوری به گونه ای عمل می کند که پس از برخورد نور با آن ذرات کوانتومی شروع به ایجاد نور بیشتر و تصویری با رنگ های دقیق و طبیعی می نماید. این نقاط از جنس کوانتوم موادی در ابعاد نانو و از جنس نیمه رسانا می باشد توانایی ایجاد میلیون ها رنگ با جنب و جوش بالا را دارا می باشند. لازم به ذکر است که این ذرات با تغییر ابعاد خود قادر به ایجاد رنگ و نور با دقت بالا را دارا می باشند. هرچه ابعاد این ذرات بزرگتر شود سبب ایجاد رنگ قرمز بیشتر و هرچه کوچکتر شوند توانایی ایجاد رنگ آبی بیشتری را دارا می باشند.


اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ از بانه را داشته باشید این سری از تلویزیون های سامسونگ می تواند بهترین انتخاب برای علاقمندان به این برند باشد. استفاده از این فناوری در برخی دیگر از تلویزیون ها تاکنون به ثبت رسیده است اما برند سامسونگ به عنوان بزرگترین و بهترین تولید کننده تلویزیون QLED در جهان به شمار می رود. این سری از تلویزیون سامسونگ با حرف اختصاری  Q نامگذاری می شود که مخفف حرف اول کوانتوم می باشد.


مقایسه فناوری نانوسل و QLED

به جهت انجام مقایسه این دو فناوری تلویزیون ال جی و تلویزیون سامسونگ قصد داریم دو مدل از تلویزیون های تولید شده توسط این برند یعنی تلویزیون Q70T سامسونگ و تلویزیون NANO86 ال جی را با یکدیگر مقایسه نماییم تا درباره شباهت ها و تفاوت های آن ها بیشتر آگاه شوید.


پنل های به کار رفته در تلویزیون سامسونگ Q70T از فناوری کیولد VA می باشد که این پنل توانایی بالایی در ارائه رنگ های سیاه عمیق دارد. میزان روشنایی در این تلویزیون بسیار بالا و ایده آل می باشد اما نکته ای که در این تلویزیون ها مطرح است ایجاد محدودیت در زاویه دید تلویزیون می باشد. این بدین معنی است که در برخی زوایا رنگ ها دچار کاهش درخشندگی شده که البته این میزان شدید نمی باشد و خرید تلویزیون سامسونگ با فناوری QLED رنگ های اشباع و بی نظیری را در زاویه دید مناسب ارائه خواهد داد.


در تلویزیون ال جی مدل NANO86 فناوری نانوسل به گونه ای دیگر عمل می نماید. استفاده از پنل های IPS در این تلویزیون ها جز تفاوت های مهمی است که با تلویزیون های سامسونگ می باشد. این پنل ها قادر به ایجاد زاویه دید بسیار بیشتر از تلویزیون سامسونگ می شوند اما بر عکس تلویزیون سامسونگ میزان اشباع رنگ مشکی کمتر می باشد. بنابراین استفاده از این تلویزیون به خصوص در محیط تاریک رنگ مشکی را به صورت خاکستری ارائه می دهد. یکی از ویژگی های پنل های IPS کنترل بازتاب نور بر روی صفحه نمایش است که در این مدل از تلویزیون ال جی قابل رویت می باشد. بنابراین این سری از تلویزیون های ال جی و استفاده از فناوری نانوسل در کنار فناوری Full Array Local Dimming سبب افزایش کنتراست در صفحه نمایش می شود که می تواند برای استفاده تلویزیون جهت کنسول بازی و... انتخاب مناسبی باشد.

خرید تلویزیون سامسونگ از بانه


در تلویزیون Q70T سامسونگ عملکرد بازتاب نور به اندازه تلویزیون ال جی مطلوب نبوده و این موضوع سبب می شود که استفاده از این مدل تلویزیون سامسونگ برای فضاهایی با نور زیاد انتخاب مناسبی نباشد اما به دلیل ایجاد رنگ مشکی اشباع بهترین گزینه برای فضاهای کم نور و تاریک می باشد.


با توجه به تفاوت های موجود در این دو مدل تلویزیون می تواند نتیجه گرفت هر یک از آن ها دارای مزایا و معایبی هستند که در هنگام خرید تلویزیون از بانه می بایست با توجه به نیاز اقدام به خرید تلویزیون مورد نظر خود نمود. محل قرارگیری پیش از خرید تلویزیون یکی از مهم ترین عواملی است که می بایست برای انتخاب این دو فناوری به آن دقت نمود ( از نظر روشنایی محیط و...)


دو برند ال جی و سامسونگ جز بهترین برند های تلویزیون در جهان می باشند که همواره پیشگام فناوری های جدید هستند. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را داشته باشید می توانید جدیدترین و بهترین مدل های این دو برند را از فروشگاه اینترنتی بانه نیاز به قیمت های استثنایی و تضمین اصالت کالا خریداری نمایید.