call تلفن : 1603613-0990

پیدا کردن و خرید بهترین تلویزیون برای گیمینگ (جهت اجرای بازی کنسولهایی مانند Xbox مایکروسافت، PS4 سونی و همچنین کنسول های نینتندو) این روزها یکی از علایق و درواقع دغدغه های فکری بسیاری از نوجوانان و جوانان در سراسر جهان است. اکنون بیش از چهار دهه از آغاز ورود کنسولهای بازی به خانه ها می گذرد و تاکنون میلیون ها نفر تجربه بازی با این کنسولها و وصل کردن آنها به تلویزیون را داشته اند. 

در دهه های اولیه ورود این کنسولها (1970 ، 1980 و 1990) این کنسولها به تلویزیون های آنالوگ متصل می شدند اما با ورود تلویزیون های دیجیتالی به بازار و از طرف دیگر پیشرفت دنیای سخت افزار و کامپیوتر، نسل های جدیدتر این کنسولها به بازار آمدند و شرکتهای زیادی اقدام به تولید این دستگاه ها کردند. در حال حاضر کنسولهای بازی (از قبیل: Xbox360 ، Xbox one ، PS3 ، PS4 و Wii) با اتصال به تلویزیونهای جدید، کاربردهایی چندگانه پیدا می کنند بطوری که می توان از آنها علاوه بر اجرای بازی های آنها (که معمولا بر روی دیسک های بلوری و یا DVD عرضه می شوند) می توان از اجرای بازی های آنلاین تحت شبکه های این کنسولها و همچنین پخش موسیقی و یا تماشای فیلم هم لذت برد. 

تلویزیون برای کنسول های بازی

امروزه بسیاری از جوانانی که می خواهند اقدام به خرید تلویزیون از بانه کنند، به فکر خرید تلویزیون گیمینگ ارزان و یا بهترین تلویزیون برای گیمینگ هستند. البته این دو نکته تفاوت هایی با هم نیز دارند که در ادامه با بررسی خواهیم کرد. نکات ریز و مهمی که هنگام خرید تلویزیون برای اجرای بازی های کنسولها می تواند برای شما مفید باشد. 

البته نکته مهم دیگر در این میان این است که اگر شما هم به دنبال بهترین تلویزیون برای PS4 یا Xbox و یا کنسولهای بازی شرکت نینتندو هستید، لازم نیست چندان نگران باشید چرا که با پیشرفت تکنولوژی و رشد فناوری های بکار رفته در تلویزیون های جدید، شرکت ها و برندهای تولید کننده آنها نیز این مسئله را در نظر می گیرند و تلاش می کنند تا ضمن کمک به مشتریان جهت آشنایی با امکانات جانبی هنگام خرید تلویزیون و ویژگی های آنها، بتوانند تلویزیون هایی را به بازار عرضه کنند که از لحاظ قدرت و شفافیت تصویر، صدا، امکانات شبکه و قابلیت های دیگر بیشترین امکانات را در اختیار خریداران قرار دهد تا پس از خرید تلویزیون بتوانند براحتی کنسول بازی خود را به آن وصل کرده و از اجرای بازی ها با کمک آنها، حداکثر لذت را ببرند.

کافی است فقط نگاهی به راهنمای خرید تلویزیون و کاتالوگ های شرکت ها و برندهای برتر جهان بیندازید. در بسیاری از این راهنماها به خوبی می توانید اهمیت این موضوع را بفهمید و توضیحاتی که شرکتهای سازنده در این دفترچه های راهنما جهت راهنمایی مشتریان جوان خود داده اند به خوبی نشان دهنده اهمیت این موضوع برای شرکت هایی مانند سونی (Sony)، سامسونگ (Samsung) و الی جی (LG) است. به ویژه شرکت سونی که بر حسب اتفاق هم از تولید کنندگان تلویزیون از دهه ها قبل بوده و هم از تولید کنندگان کنسول بازی (پلی استیشن).

بهترین تلویزیون مناسب گیمینگ

اما با این حال جهت اطلاع هر چه بیشتر شما هموطنان گرامی پیش از خرید تلویزیون جهت اجرای بازی ها، موارد مهم و فاکتورهایی که بهتر است در این زمینه مد نظر قرار گیرند را به شما معرفی می کنیم:

- قیمت تلویزیون های گیمینگ:

قیمت یک تلویزیون برای بازی های کنسول ها بر خلاف تصور بسیاری از جوانان، معمولا چندان بالا نیست و لازم نیست جهت اجرای بازی های Xbox و یا PS4 pro هزینه زیادی بپردازید. خوشبختانه با استفاده از تلویزیون های جدیدی که در یک یا دو سال گذشته توسط شرکتها عرضه شده اند، براحتی می توانید اقدام به خریداری یک تلویزیون با کیفیت 4k و یا OLED  کنید. (در این خصوص در مقاله تلویزیون 4k بخریم یا نه؟ پیشتر توضیحاتی را داده ایم) این تلویزیون ها کیفیت تصویر بیشتر و بهتری نسبت به تلویزیون های LED و یا LCD دارند و طبیعتا قیمت آنها نیز کمی گرانتر است اما به معنای واقعی کلمه ارزش پرداخت هزنیه بیشتر را دارند. زمانی که پس از خرید تلویزیون 4k و یا OLED و متصل کردن کنسول بازی به آن، کیفیت تصاویر و صدای بازی را مشاهده کردید، آنوقت حقیقتا لذت بیشتری از اجرای بازی خواهید برد. 

- کیفیت تصویر و رزولوشن برای بازی ها:

یک مسئله مهم برای کسانی که گیمر (gamer) حرفه ای هستند و می خواهند از تلویزیونی که خریداری کرده اند، حداکثر استفاده و لذت را جهت اجرای بازی ها ببرند، مسئله کیفیت تصویر و صدا است. رزولوشن تصویر بازی ها هر چه بیشتر و بهتر باشد و سیستم های نوردهی و کیفیت تصاویر هوشمندتر، مسلما براحتی می توان انتظار اجرای هر چه طبیعی تر و بهتر بازی های کنسولها را داشت. 

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم، در گذشته در طول دهه ها پیشرفت سیستم نمایش و سخت افزارهای تلویزیون ها، کنسول های بازی ساخته شده توسط برندها و شرکت های بزرگ جهان نیز مطابق با آنها تکنولوژی های بکار رفته در آنها را به روز رسانی کرده اند. برای مثال در حال حاضر جدیدترین کنسول های بازی شرکتهای مایکروسافت و سونی از رزولوشن تصویر 4k پشتیبانی می کنند. مسئله مهم این است که افکت های تصاویر بازی ها (برای مثال صحنه های انفجار، آتش، موج دریا) را با یک تلویزیون 4k راحت تر و طبیعی تر می توان دید و این مسئله یکی از فاکتورهای مهم در کیفیت نمایش صحنه های بازی است. معمولا از دیسک های "بلوری" (Blue ray) و یا دی وی دی جهت اجرای بازی ها با این کیفیت تصویر استفاده می شود. 

بهترین تلویزیون های گیمینگ

- تخت یا منحنی بودن تلویزیون:

مسئله دیگر برای خرید تلویزیون گیمینگ (بازی کنسول ها) مسئله تخت یا منحنی بودن آن است. برخی از جوانان علاقه مند این روزها این سئوال در ذهن شان مطرح می شود که آیا تلویزیون تخت برای بازی ها باید بخرند یا منحنی؟ کدام یک ما را به دنیای هیجان انگیز و جذاب بازی های سونی، مایکروسافت و یا نینتندو می برند؟
اگر شما هم در این زمینه مردد هستید می توانید به مقاله مقایسه تلویزیون تخت و منحنی نگاهی بیندازید ولی بطور خلاصه و در رابطه با این بحث باید بگوییم که خرید تلویزیون های منحنی با سایز کوچک یا متوسط جهت اجرای بازی های چندان مناسب نیست و بهتر است برای لذت بردن هر چه بیشتر از بازی های جدید تلویزیون تخت خریداری کنید. 
مگر اینکه علاقه مند به اجرای بازی ها بر روی صفحات با سایز بسیار بزرگ باشید. در آن صورت تلویزیون های منحنی نه تنها مناسب هستند بلکه می توانند فضای شگفت انگیزی ایجاد کنند که شما را به درون دنیای بازی ها ببرند و مسلما برای نخستین که بازی ها را اجرا می کنید از کیفیت عالی و نحوه نمایش تصاویر شگفت زده خواهید شد. در واقع شما با این کار سینمای خانگی را تبدیل به یک کنسول خانگی پیشرفته و عظیم (از هر لحاظ) کرده اید. 

- تجهیزات جانبی:

خوشبختانه امروزه نیازی به تجهیزات جانبی هنگام خرید تلویزیون جهت بازی کردن نیست. بطوری که کابل های HDMI و سایر امکانات در بسته خود کنسول بازی قرار داده می شود و نیازی به خرید تجهیزات اضافی نیست. در واقع تنها کاری که باید انجام دهید، خرید تلویزیون است. 
البته داشتن پورت شبکه نیز جهت اجرای هر چه بهتر بازی های تحت شبکه (که این روزها تعدادشان کم هم نیست) کمک بزرگی می کند. شرکتهای مایکروسافت و سونی در سالهای گذشته امکان اجرای آنلاین بازی های کنسول هایشان را برای کاربران فراهم کرده اند، بطوری که بسیاری از کاربران با پرداخت هزینه ای ماهیانه و یا سالیانه می توانند به آسانی از تعداد زیادی از بازی ها بهره مند شوند. به این ترتیب هم در هزینه و هم در نگهداری دیسک های بلوری صرفه جویی می شود.

امیدواریم با این توضیحات اگر شما هم قصد خرید تلویزیون گیمینگ یا خرید تلویزیون جهت اجرای بازی کنسولهای بازی را دارید بتوانید یک خرید مناسب را با توجه به مشخصات فنی تلویزیون های بانه نیاز در پیش داشته باشید.