call تلفن : 1603613-0990

اگر قصد خرید بهترین تلویزیون های 4k سال 2018 را دارید، این مقاله برای شماست. امروزه با توجه به تنوع برندها، قیمت ها و مدلهای جدید در بازارهای جهانی، خرید تلویزیون از بانه برای بسیاری از مشتریان کاری وقت گیر و زمان بر باشد. به خصوص افرادی که سئوالاتی در زمینه خرید تلویزیون های 4k در ذهن خود دارند از جمله اینکه تلویزیون 4k بخریم یا نه؟ و یا در صورتی که پاسخ مثبت است، کدام مدل تلویزیون 4k و ساخت کدام برند را خریداری کنیم؟

خرید تلویزیون های 4k و تماشای برنامه های تلویزیونی و یا فیلم های سینمایی با استفاده از آنها امروزه در میان مصرف کنندگان بسیار رواج پیدا کرده است. خوشبختانه استفاده و نگهداری از تلویزیون های 4k نیز مانند بسیاری از مدل های جدیدی که در سالهای اخیر تولید شده و در بازارهای جهان به فروش رسیده اند، چندان سخت نیست و فقط کافی است برخی نکات کلیدی را رعایت کرده و انجام دهید که معمولا برخی از این نکات در راهنمای خرید تلویزیون ها و کاتالوگ های راهنما آمده است. 

البته معیارهایی از دید خریداران جهت خرید بهترین تلویزیون 4k وجود دارند که در فروش آنها بی تاثیر نیست. عواملی از جمله:

قیمت 
شفافیت تصویر و صدا
ابعاد 
امکانات جانبی 
سیستم ها و تکنولوژی های بکار رفته 
فرمت تصویر 
نیاز و یا عدم نیاز به عینک های سه بعدی 
قابلیت استفاده به عنوان یک تلویزیون گیمینگ

و مسائل دیگری که در این زمینه موثر است. به همین جهت بسیاری از خریداران به دنبال شناسایی و خرید بهترین تلویزیون های جدید هستند تا با انتخاب درست سالهای سال بتوانند از تماشای برنامه های مختلف لذت ببرند. ما هم از این رو تلاش می کنیم تا تعدادی از بهترین تلویزیون های 4k که در سال 2018 عرضه شده اند و در بانه نیاز موجودند را بر حسب برند سازنده آنها دسته بندی و به شما معرفی کنیم: 

بهترین تلویزیون های 4k سال 2018

تلویزیون های 4k سامسونگ سال 2018 :

همانطور که می دانید شرکت سامسونگ (Samsung) یکی از بهترین برندها و شرکتهای سازنده تلویزیون های جدید از جمله تلویزیون های 4k است. این شرکت در سال 2018 نیز اقدام به ساخت تعدادی از بهترین تلویزیون های 4k با کیفیت بسیار بالایی کرده که موجب افزایش خرید این محصولات در بازارهای جهانی شده است و نام این شرکت را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخته. 

نوع صفحه بسیاری از تلویزیون های 4k ساخت این شرکت کره ای از نوع UHD و یا QLED هستند که البته دارای تکنولوژی صفحه تصویر جدیدتر و پیشرفته تری هستند و در حال حاضر صفحه تصویر این دستگاه ها جزو بهترین و قدرتمندترین صفحات نمایش تصویری در جهان از لحاظ کیفیت تصویر هستند. بطوری که بسیاری از کارشناسان و یا فروشندگان به خریدارانی که قصد خرید تلویزیون 4k جدید را دارند توصیه می کنند تلویزیون های QLED سامسونگ را انتخاب کنند. البته در مقابل این تلویزیون ها گرانتر از انواع دیگر محصولات این شرکت و حتی برخی از محصولات شرکتهای رقیب دیگر هستند. 

کیفیت تصویر آنقدر بالاست که حتی در صورت پخش محتوایی با کیفیت و وضوح پایین، باز هم در نهایت تصاویر را با کیفیت بسیار مناسبی پخش می کند. 
وجود فناوری های پیشرفته و سیستمهای جدیدی مانند موتور Q Engine، پردازشگرQLED  و سیستم PERFECT COLOR، سیستم ultra luminance (در زمینه کیفیت درخشندگی نور صفحه نمایش)، قابلیت صرفه جویی در انرژی و ... در تلویزیون های 4k سامسونگ در کنار قابلیت اتصال گجت ها و ابزار جانبی مختلف و نمایش عکس، فیلم، انیمیشن و یا پخش موسیقی این گجت ها با استفاده از این تلویزیون ها با کیفیت عالی موجب محبوبیت روز افزون آنها در بازارهای جهانی شده است. جالب اینجاست که این تلویزیون ها از هر دو نوع تلویزیون تخت و منحنی هستند که خریداران می توانند بر حسب سلیقه و میل خود هر کدام را انتخاب کنند. 

از بهترین تلویزیونهای 4k  شرکت سامسونگ در سال 2018 می توان موارد زیر را نام برد:

تلویزیون 65 اینچ QLED مدل QA65Q7CAM
تلویزیون QLED منحنی 55 اینچ مدل QA55Q7CAM
تلویزیون 55 اینچ مدل 55KU7000

بهترین تلویزیون های 4k در سال 2018

تلویزیون های 4k ال جی سال 2018:

شرکت ال جی (LG) هم که از دیرباز یکی از رقبای شرکت سامسونگ به شمار می رفته، امروزه یکی از بهترین تولید کنندگان و برندهای تلویزیون های 4k در کره جنوبی و بلکه جهان است. تلویزیون های 4k ال جی دارای کیفیت تصویر و صدای بسیار بالایی هستند و از این جهت این شرکت بسیار عالی عمل کرده است. 
بطوری که در بسیاری از تلویزیون های جدید 4k ال جی امکان نمایش بیش از یک میلیارد رنگ، وجود سیستم Nano Cell Disply، سیستم های هوش مصنوعی بسیار پیشرفته، تکنولوژی نور کم (جهت نمایش هر چه بهتر و دقیق تر نقاط تاریک و سیاه رنگ تصویر)، فناوری TMVision Dolby، 4k upscaler (نوعی سیستم ارتقاء دهنده کیفیت تصویر) موجب شده تا شاهد بیشترین کیفیت از این تلویزیون ها باشیم. 

حتی تکنولوژی هایی مانند IPS به این تلویزیون ها کمک می کند تا عملا صفحه نمایش آنها تبدیل به نوعی مانیتور شود. قابلیت اتصال به اینترنت و بروز شدن نسخه نرم افزار آنها و از طرف دیگر بهره مندی از سیستم عامل های پیشرفته و جدید در کنار پردازشگر (cpu) چهار هسته ای موجب شده تا با استفاده از قابلیت هایی مانند زوم فوکوس و زوم زنده به راحتی بتوان محتوای برخی سایتهای اینترنتی پخش برنامه ها، برنامه های تلویزیونی و حتی اجرای بسیاری از بازی های کنسولهای ویدئویی طبیعی تر و زنده تر انجام شود و تصاویر بسیار زیبا و واقعی بنظر بیایند. 

جالب اینجاست که برخی از فناوری ها و تکنولوژی های پیشرفته تلوزیون های 4k ال جی آنقدر پیشرفته هستند که حتی در بسیاری از استودیوهای معروف فیلم سازی و یا انیمیشن سازی از چنین تکنیک ها و سیستم هایی جهت تولید و یا تست تصاویر زنده و مهیج با کیفیت بالا، استفاده می کنند. یک نکته مهم و در واقع امتیازی مثبت برای شرکت ال جی و محصولاتش. 

از بهترین تلویزیونهای 4k  شرکت ال جی در سال 2018 می توان موارد زیر را نام برد:

تلویزیون 77 اینچ مدل OLED77W7T
تلویزیون 65 اینچ مدل OLED65W7T
تلویزیون 65 اینچ مدل 65SK9500PUA
تلویزیون 86 اینچ مدل 86sj95700gi

بهترین تلویزیون های 4k سونی 2018

تلویزیون های 4k سونی سال 2018:

شرکت سونی (Sony) از گذشته به عنوان یکی از موفق ترین تولید کنندگان لوازم و محصولات الکترونیک خانگی و غیر خانگی در جهان معروف بوده است. از جمله ساخت و تولید تلویزیون های جدید به ویژه تلویزیون های 4k سونی که این شرکت براحتی توانسته در کنار رقبای دیگر هموطن خود و یا رقبای کره ای در بازارهای جهان بدرخشد و محصولات خود را با کیفیت بسیار بالا، امکانات مناسب و قابلیت های مختلف عرضه کند. 

به همین جهت شرکت سونی در  حال حاضر جزو بهترین تولید کنندگان تلویزیون های 4k در جهان است و هنگامی که بحث خرید تلویزیون 4k پیش میاید، یکی از گزینه های بسیار مناسب خریداران (به خصوص علاقه مندان به برنامه های مهیج ورزشی و یا اجرای بازی های ویدئویی) خرید تلویزیونهای 4k سونی است. 

این تلویزیونها در واقع با بهره مندی از سیستم ها و نوآوری هایی مانند قابلیتCLEAR AUDIO+ ، قابلیت اتصال به انواع گجت ها و امکانات جانبی (حتی موبایل)، تکنولوژی  Motionflow XR(که با خلق فریم های اضافه موجب ایجاد تصاویر دقیق تر و بهتری می شود)، دوباره سازی جزئیات به کمک سیستم X-REALITY PRO، پشتیبانی از فرمتها و حالت های مختلف تصویر، حالت سینمایی S-Force Front Surround، تکنولوژی رنگ زنده live color، سیستم نمایش رنگ برجسته TRILUMINOS (به منظور نمایش هر چه بهتر رنگ های تصاویر و درخشندگی آنها)، حالات تصویر Cinema Pro ، Standard، Custom،Vivid و... که هر کدام نقش بسیار پررنگی در ارائه تصاویر هرچه بهتر به بیننده را می دهند. 

حتی وجود سیستم هایی مانند super bit mapping 4k HDR موجب می شود که طیف بسیاری از رنگ ها را گسترش داده و بالاتر می برد و به 14 بیت می رساند و موجب می شود که حالتی با 64 برابر بیشتر از سطوح رنگ عادی به نمایش درآید و تصاویری مانند غروب آفتاب، سایه ها، جزئیات چهره افراد (حتی کاراکترهای بازی های ویدئویی) راحت تر و طبیعی تر به نمایش دربیایند. نکته ای که علاقه مندان به خرید تلویزیون های 4k سونی را به وجد می آورد. مخصوصا با توجه به اینکه این شرکت از دهه 1990 میلادی با ساخت و تولید کنسول های بازی پلی استیشن نقش مهمی در بازی های ویدئویی داشته و تلویزیون های این شرکت نیز با پشتیبانی کامل از این کنسولها گزینه مناسبی جهت علاقه مندان به خرید تلویزیون 4k جدید و مناسب به شمار می آیند. 

از طرف دیگر بلندگوهای این تلویزیون ها (Speaker) نیز بسیار حرفه ای و مطابق استانداردهای روز جهان طراحی و ساخته شده اند. بطوری که خروجی صدای بی نظیری را از آنها دریافت خواهید کرد و از تمام یا بیشتر فرمتهای صوتی جهان پشتیبانی می کنند. به همین جهت می توانید براحتی با استفاده از انواع گجت ها و یا لوازم الکترونیک و کامپیوتری دیگر (مانند لپ تاپ و تبلت) بهترین خروجی را از آنها دریافت کنید. 
همچنین قابلیت تماشای بسیاری از برنامه های شبکه هایی معروفی مانند "نت فلیکس" (Netflix) و پشتیبانی شرکت سونی از آنها هم از دلایل محبوبیت و کارایی بالای محصولات این شرکت است. 

حتی طراحی و شکل ظاهری محصولات جدید سونی از جمله این تلویزیون ها هم بسیار جالب و درخور ستایش است. طراحی مناسب بدنه و وجود قاب های زیبا و نازک آلومینیومی دور صفحه نمایش تلویزیون های 4k سونی موجب محبوبیت هر چه بیشتر آنها نزد علاقه مندان و طرفداران خرید تلویزیون های 4k شده است. 

از بهترین تلویزیونهای 4k  سونی در سال 2018 می توان موارد زیر را نام برد:

• تلویزیون اندروید 65 اینچ مدل  kd-65x8500e
• تلویزیون 65 اینچ مدل 65X7000E
• تلویزیون اندروید 55 اینچ مدل 55X8500E
• تلویزیون 55 اینچ مدل KD-55X8000E


امیدواریم پس از مطالعه توضیحات فوق بهتر بتوانید جهت خرید تلویزیون  4k از بانه اقدام کنید. منتظر مقالات بیشتر ما در آینده باشید. بانه نیاز در خدمت شماست.