call تلفن : 1603613-0990

تمیز کردن لباسشویی یکی از نکات مهمی است که باید مورد توجه خریداران قرار بگیرد. در واقع توصیه می کنیم که پس از خرید لباسشویی از بانه به نکات مهم در زمینه نگهداری و نحوه استفاده صحیح از دستگاه لباسشویی نیز توجه داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل در درازمدت از آن استفاده کنید. 

توضیحاتی که در دفترچه های راهنمای خرید ماشین لباسشویی و حتی هنگام برگزاری نمایشگاه های مختلف این محصولات در داخل و یا خارج از کشورمان ارائه می شود، ممکن است کافی نباشد و علاقه مندان به خرید لباسشویی های جدید، توجه کافی به این نکته نداشته باشند. اما این مسئله اهمیت زیادی دارد چرا که پس از چند سال در صورتی که به درستی در زمینه مواظبت و نگهداری اصولی از این دستگاه ها، به ویژه در زمینه پاکیزه نگه داشتن و تمیز کردن ماشین لباسشویی، دقت نکنید ممکن است نیاز به سرویس و تعمیراتی - هر چند مختصر - بوجود آید. 

به همین جهت در این بخش نکاتی را جهت تمیز نگه داشتن دستگاه لباسشویی به شما آموزش می دهیم تا با بکارگیری و رعایت آنها براحتی بتوانید سالهای سال به آسانی از شستشوی لباس های خود توسط این دستگاه آسوده خاطر باشید. خوشبختانه هنگام خرید ماشین لباسشویی های جدید از بانه و یا هر یک از فروشگاه های معتبر، می توانید از این مسئله اطمینان خاطر داشته باشید که دستگاه خریداری شده بصورت اتوماتیک بسیاری از کارها را برای ما انجام می دهد. از شستشو و آبکشی لباس های قرار داده شده در آن گرفته تا حتی اطلاع رسانی از پایان کار دستگاه از طریق تولید صدای آژیر مانند آن و خاموشی موتور دستگاه. در واقع ماشین لباسشویی بطور خودکار بیشتر کارها را براحتی انجام می دهد و حتی لازم نیست نگران مسائلی مانند زمان بندی شستشو در ماشین لباسشویی باشید. کافی است که صرفا درجه تنظیمات شستشوی دستگاه را با توجه به نوع البسه و یا پارچه هایی که در آن قرار می دهید، درست تنظیم کنید (در این زمینه آشنایی با اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی تا حدودی ضروری است)

اما از طرف دیگر صرفا اطلاع از نکاتی درباره نحوه عملکرد لباسشویی، میزان مصرف آب و برق و همچنین برچسب انرژی ماشین لباسشویی، استفاده صحیح از پودرهای شوینده و یا مایع نرم کننده حوله و لباس برای این دستگاه ها و ... کافی نیست بلکه نگهداری و تمیز کردن ماشین لباسشویی نیز نکته ایست که باید هر فردی به آن توجه کند. در صورت عدم توجه و رعایت مسائل بهداشتی پس از مدتی ممکن است مشکلات زیر بوجود بیاید:

ماشین لباسشویی بوی بدی بدهد. 
لاستیک های دور لباسشویی کپک بزنند و یا کثیف بشوند. 
دستگاه عملکرد مناسب خود را به مرور زمان از دست بدهد. 

شما به عنوان کسی که اقدام به خرید لباسشویی از بانه کرده اید، می توانید با رعایت چند نکته بسیار ساده و البته کلیدی، دچار مشکلات فوق نشوید و به این ترتیب سالها از عملکرد دستگاه خود راضی بوده و براحتی ناظر عملکرد صحیح و عالی آن باشید. 

پاک کردن لباسشویی

به همین جهت به شما توصیه می کنیم که اقدامات زیر را جهت تمیز کردن دستگاه لباسشویی خود انجام بدهید:

تمیز کردن بدنه لباسشویی:

اولین نکته ای که به آسانی شاید به ذهن هر کسی خطور کند، این است که پس از خرید ماشین لباسشویی آنرا تمیز کند و حداقل ظاهر آنرا تمیز نگه دارد. این کار مزایای زیادی دارد و امروزه به دلیل وجود گرد و غبار در محیط شهری لازم است که هر چند وقت یکبار - برای مثال ماهی یک بار - با استفاده از یک حوله و کمی آب گرم بدنه دستگاه لکه گیری و تمیز شود. 

تمیز کردن واشر پلاستیکی و محفظه پودر شوینده:

اگر پس از خرید ماشین لباسشویی های جدید از بانه، به درستی به ساختار این دستگاه ها دقت کنید متوجه خواهید شد که یک لایه پلاستیکی بین درب این دستگاه ها و همچنین محفظه شستشوی آن قرار دارد که بصورت دایره ای دور تا دور درب را می پوشاند. این لایه پلاستیکی به این منظور قرار داده می شود که هنگامی که ماشین لباسشویی مشغول شستشوی لباس، پارچه، حوله و ... است، از بیرون آمدن آب و کف به بیرون از محفظه آن جلوگیری شود. اما باید دقت کنید که در فضای خالی بین لایه های آن ممکن است پس از مدتی آب و جرم جمع شوند و پس از مدتی موجب تشکیل کپک و حتی بوی بد دستگاه شوند. 
از این رو لازم است که هر بار پس از پایان استفاده از لباسشویی و بیرون آوردن کلیه پارچه ها و یا لباس ها از آن، درب ماشین لباسشویی باز گذاشته شود تا هوا به درون محفظه آن جریان پیدا کند و سپس با استفاده از یک حوله خشک و نرم، با یک دست واشر پلاستیکی دور درب دستگاه را به سمت خودتان بکشید و با دست دیگر براحتی با استفاده از حوله یا دستمال تمیز و خشک، هر گونه آب یا رطوبت را از لایه های درونی آن پاک کنید. این امر اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه کرد. 

نکته مهم دیگری که متاسفانه بسیاری از خریداران ماشین لباسشویی به آن توجه نمی کنند، محفظه پلاستیکی پودرهای شوینده است. معمولا این محفظه های کوچک مستطیلی شکل در قسمت بالای دستگاه قرار دارند و البته براحتی قابل جدا کردن هستند. توصیه ما این است که هر بار پس از اتمام کار دستگاه لباسشویی، این محفظه را از جا در آورده و آنرا به دقت بشویید تا هر گونه آثار مایع لباسشویی و یا پودرهای شوینده بطور کامل از آن برطرف شده و در نهایت بگذارید تا کامل خشک شود. سپس آنرا به آرامی در سر جای خود قرار دهید. 

تمیز کردن ماشین لباسشویی

شستشوی محفظه و دیگ دستگاه:

محفظه اصلی دستگاه لباسشویی ممکن است پس از مدتی دچار جرم و رسوبات شود. اما جهت اجتناب از این مسئله می توانید با چند راهکار ساده براحتی محفظه دستگاه را نیز پاکسازی و تمیز کنید. از جمله استفاده از جوش شیرین و سرکه. 
هر کدام از این دو ماده طبیعی خاصیتی دارند از جمله اینکه جوش شیرین به از بین بردن بوی بد دستگاه کمک می کند و سرکه نیز به پاک کردن جرم ها و رسوبات جمع شده در آن. به این منظور می توانید جوش شیرین و سرکه را در محفظه مستطیلی شکل بریزید و دستگاه را حتی بدون انداختن یک تکه پارچه یا لباس، روشن کنید. حتی می توانید بجای این کار از ترکیب اسید سیتریک و جوش شیرین استفاده کنید. در هر حالت بهتر است درجه تنظیمات دستگاه را بر روی بیشترین زمان و دمای ممکن قرار دهید تا دستگاه به مدت کافی و با دمای مناسب، بتواند پاکسازی و تمیز شود. 

در پایان کار دستگاه فراموش نکنید که حتما درب آن باز نگه دارید تا درون آن خشک شود. البته دریچه ای نیز در پایین بدنه ماشین لباسشویی های جدید وجود دارد که می توانید با باز کردن درب آن پس از به پایان رسیدن شستشوی دستگاه، بخشی از آب های آلوده را از طریق آن به بیرون انتقال بدهید. این مسئله نیز کمکی هر چند کم به عملکرد مناسب دستگاه می کند.