call تلفن : 1603613-0990

مصرف آب ماشین ظرفشویی یکی از مهم ترین نکاتی است که این روزها مورد توجه شرکت های تولید کننده و همچنین خریداران قرار گرفته. بسیاری از کسانی که قصد خرید ماشین ظرفشویی از بانه را دارند از جمله همین مشتریان هستند که میزان مصرف ماشین ظرفشویی برای آنها مهم است. 
از آنجا که گرمایش جهانی و افزایش دمای کره زمین و به دنبال آن هشدارهای مکرر درباره کمبود آب در آینده و خشکسالی در سالهای گذشته بسیاری از دانشمندان و مردم جهان را نگران کرده، امروزه بسیاری از افراد از هر طریقی سعی می کنند که تا حد امکان در مصرف آب صرفه جویی کنند. 
از این رو در بسیاری از لوازم خانگی که مستقیما با مصرف آب سروکار دارند از جمله ماشین ظرفشویی، میزان مصرف آب اهمیت زیادی دارد. بطوری که برخی از کسانی که قصد خرید ظرفشویی از بانه را دارند، حتی پیش از آگاهی و جستجو درباره قیمت ماشین ظرفشویی، به این مسئله توجه می کنند. از آنجایی که امروزه بسیاری از شهرها و کشورهای جهان با کمبود آب مواجه هستند، برندهای تولید کننده ماشین ظرفشویی نیز در این میان تلاش می کنند که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز، تا حد امکان میزان مصرف آب ظرفشویی های تولید شده را پایین بیاورند. 

تخمین زده می شود که هر خانواده چهار نفره بطور میانگین 1500 لیتر آب در روز مصرف می کند. بخش قابل توجهی از این میزان هر روز در آشپزخانه و به ویژه جهت شستشوی ظروف مصرف می شود. اما بر خلاف تصور بسیاری از مردم، میزان آب مصرفی توسط ماشین ظرفشویی کمتر از میزان مصرف آب هنگام شستشوی دستی ظروف است. 
تحقیقات و مطالعات جدید نشان می دهد که برای شستن ظروف یک سرویس 12 نفره با دست حدود 100 لیتر آب بطور میانگین مصرف می شود در صورتی که برای شستن همان ظروف با استفاده از ماشین ظرفشویی های جدید، فقط 15 لیتر آب مصرف می شود که این آمار خود نشان دهنده برتری ماشین ظرفشویی از لحاظ میزان مصرف آب است. از این جهت خرید ماشین ظرفشویی برای مصرف کنندگان و خانواده ها بسیار مقرون به صرفه بوده و موجب صرفه جویی در آب می شود. 

مقایسه مصرف آب ماشین ظرفشویی

البته این نکته را هم در زمینه خرید ظرفشویی از بانه در نظر داشته باشید که میزان مصرف آب این دستگاه ها، تا حد زیادی هم بستگی به برنامه انتخابی شستشوی دستگاه و همچنین مدل ماشین ظرفشویی نیز دارد. اما در هر صورت و تحت هر شرایطی باز هم اگر به فکر صرفه جویی در مصرف آب منزل هستید، یکی از راه های مناسب خرید ظرفشویی است. 
آمارها در این رابطه نشان می دهد که میزان مصرف آب ماشین ظرفشویی در حالت شستشوی سریع دستگاه، حدود یک دهم مصرف آب در شستشوی همان ظروف با دست بوده است که رقم قابل توجهی است. البته در حالت های شستشوی نرمال و شستشوی قوی (که میزان آب بیشتری نسبت به دو حالت دیگر دستگاه مصرف می شود) دستگاه ظرفشویی نیز باز هم میزان مصرف آب بسیار کمتری نسبت به شستشو با دست دارد.

از طرف دیگر انرژی مصرف شده و همچنین زمان را هم باید در این میان در نظر گرفت. در این مورد نیز ماشین ظرفشویی برتری دارد و اگر به فکر این هستید که در انرژی مصرفی و همچنین وقت خودتان هم صرفه جویی کنید، با خرید ماشین ظرفشویی از بانه می توانید به این هدف برسید. این روزها به دلیل گرفتاری افراد، دیگر مانند قدیم امکان گذراندن وقت در خانه و به خصوص در آشپزخانه وجود ندارد.

البته برخی ممکن است با توجه به قیمت ماشین ظرفشویی این نکته را عنوان کنند که جهت خرید این دستگاه باید هزینه کنند و شاید از این لحاظ مقرون به صرفه نباشد، اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که حتی اگر برای خرید گران ترین مدل هم هزینه کنید، باز هم در دراز مدت هم در مصرف آب، مصرف انرژی و هم در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد. البته ما در بانه نیاز تلاش می کنیم محصولات تولید شده توسط بهترین برندهای ظرفشویی در جهان را با ارزان ترین قیمت در اختیار شما قرار بدهیم. 
با این تفاصیل دیگر امروزه هیچ دلیلی برای شستشوی ظرفها با دست وجود ندارد. مطمئن باشید که خرید ماشین ظرفشویی به نفع شماست.