call تلفن : 1603613-0990

اگر می خواهید جهت خرید ماشین ظرفشویی اقدام کنید، باید پیش از خرید نکات مهمی را در نظر بگیرید. همانطور که می دانید در قفسه های ماشین ظرفشویی، ظروف و لیوان ها چیده شده و سپس قفسه ها را درون مخزن ظرفشویی مجددا قرار می دهند و در نهایت شستشو آغاز می شود و سپس آبکشی آنها صورت می گیرد. شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی هم توسط پودر شوینده صورت می گیرد. خوشبختانه تنوع امکانات و قابلیت های ماشین ظرفشویی موجود در بانه در سالهای اخیر، توجه بسیاری از مشتریان ما را به خود جلب کرده است. از جمله داشتن تنوع نوع شستشو، داشتن دکمه لمسی، تعداد طبقات، نمایشگر، تنوع رنگ بدنه و غیره. اما در این میان، مسئله مهمی که این روزها ذهن بسیاری از خریداران را به خود مشغول کرده این است که چه نوع ماشین ظرفشویی را خریداری کنند بهتر است؟


ماشین ظرفشویی های موجود در بازار، از نظر ظرفیت معمولا به سه دسته تقسیم می شوند:

ماشین ظرفشویی رومیزی
ماشین ظرفشویی ایستاده
ماشین ظرفشویی توکار

هر یک از این دو نوع ماشین ظرفشویی، طرفداران خود را دارد و البته بسیاری از مشتریان هنگام خرید ماشین ظرفشویی از بانه یا سایر فروشگاه ها، به این مسئله توجه می کنند. در ضمن هر یک از دو نوع ماشین ظرفشویی کاربردها و مزایای خاص خود را دارند. از بین سه نوع ماشین ظرفشویی های نام برده، در این بخش می خواهیم دو نوع ماشین ظرفشویی رومیزی و ماشین ظرفشویی ایستاده را با یکدیگر مقایسه کنیم.

اگر بخواهیم مقایسه ظرفشویی رومیزی و ایستاده را انجام دهیم باید به چند نکته کلیدی توجه کنید تا هنگام خرید ماشین ظرفشویی از بانه، بتوانید به بهترین نحو ممکن، ماشین ظرفشویی مورد نظرتان را خریداری و استفاده کنید. این نکات و موارد مهم شامل طرز نصب و راه اندازی، تعداد اعضای خانواده و بلطبع تعداد ظروف، بشقاب ها و لیوان های مورد استفاده آنها، زمان شستشو و میزان مصرف انرژی ماشین ظرفشویی است.

در اینجا هر یک از موارد نام برده را تک تک بررسی می کنیم:


- مقایسه محل نصب ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده:

همانطور که از اسم این دو نوع ماشین ظرفشویی پیداست، هر یک از این دو نوع ماشین های ظرفشویی مناسب سلیقه افراد و خانواده ها هستند بطوری که نوع رومیزی فضای کوچکتری را اشغال می کنند و نصب آنها معمولا راحت تر است ولی نوع ایستاده بزرگ تر بوده و فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهند. البته در عوض یکی از مزایای نوع ایستاده این است که در هر گوشه ای از آشپزخانه که نزدیک لوله های آب و پریزهای برق باشد، می توان براحتی آنرا نصب و مورد استفاده قرار داد که این نکته را هم هنگام خرید ماشین ظرفشویی نباید از نظر دو نگه داشت.


ظرفشویی رومیزی روی کابینت آشپزخانه


- مقایسه ارتباط تعداد اعضای خانواده و انتخاب ماشین ظرفشویی رومیزی یا ایستاده:

یکی از نکات مهم دیگر در این مقایسه این است که تعداد اعضای خانواده چند نفر است. لطفا هنگام خرید ماشین ظرفشویی از بانه، به این نکته توجه داشته باشید که اغلب، هر یک از این دو مدل ماشین ظرفشویی برای یک نوع خانواده مناسب است. ماشین ظرفشویی ایستاده به دلیل داشتن گنجایش زیاد در مخزن و قفسه هایشان، برای خانواده های با جمعیت زیاد (بیش از 4 یا 5 نفر) مناسب است ولی برای خانواده های کم جمعیت و یا زوج های جوان، لباسشویی رومیزی مناسب تر است که برای خانواده های کمتر 3-4 نفر مناسب است. البته این نکته را هم جهت خرید ماشین ظرفشویی مورد نظرتان، به یاد داشته باشید که ماشین ظرفشویی های ایستاده بزرگ و با ظرفیت 12 نفر و یا بیشتر، برای استفاده کسانی که در منزل زیاد مهمانی برگزار می کنند می تواند گزینه ای مناسب و پرکاربرد باشد.


چیدن ظروف در ظرفشویی


- مدت زمان شستشوی ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده:

مدت زمان شستشوی ماشین ظرفشویی های ایستاده در اغلب مدلها به دلیل اینکه فضای مخزن آنها بزرگ تر است، بیشتر از نوع رومیزی است و از این لحاظ شاید خرید ماشین ظرفشویی رومیزی برای جوانان و کسانی که معمولا دچار کمبود وقت هستند، مناسب تر باشد.


- میزان مصرف انرژی ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی:

باز هم به دلیل بزرگ تر بودن مخزن و فضای داخلی دستگاه ظرفشویی ایستاده، میزان مصرف برق و آب آنها بیشتر از نوع رومیزی است. (البته در عوض برای شستن قابلمه و یا ظروف بزرگ، ماشین ظرفشویی های ایستاده، معمولا نسبت به ماشین ظرفشویی رومیزی برتری دارند)


- مقایسه قیمت ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی:

طبق یک قاعده کلی قیمت ماشین ظرفشویی ایستاده عموما بیشتر از قیمت ظرفشویی های رو میزی است و این به دلیل گنجایش بیشتر و امکانات کامل تری است که این گونه ظرفشویی ها دارند. 


ظرفشویی رومیزی


نتیجه گیری :

انتخاب بین ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی می تواند گاهی بسیار مشکل شود برای همین منظور می توانید طبق دستور زیر این انتخاب را انجام دهید:

اگر فضای آشپزخانه نسبتا بزرگی دارید، جمعیت خانواده بیش شما بیش از 3 نفر است یا معمولا میهمان های زیادی دارید ، گزینه مناسب برای شما خرید ظرفشویی های ایستاده است.

اما اگر در آشپزخانه فضای کمی دارید، جمعیت خانواده شما کمتر از 3 نفر است و امکان اینکه ظروف و قابلمه های بزرگ را خودتان بشویید دارید خرید، ظرف شویی های رو میزی بسیار مقرون به صرفه و مناسب تر است.

با این توضیحات، امیدواریم هنگام خرید ماشین ظرفشویی از بانه بتوانید بهترین انتخاب را جهت مصرف خانواده را انجام داده و به خیال آسوده اقدام به خرید کنید.