call تلفن : 1603613-0990

زمان شستشوی لباس در لباسشویی یکی از نکات کلیدی و مهمی است که باید کاربران و مصرف کنندگان پس از خرید ماشین لباسشویی آنرا رعایت کنند. در واقع نحوه استفاده صحیح و بررسی این زمان بندی و همچنین آشنایی با اصطلاحات نوشته شده روی ماشین های لباسشویی اهمیت زیادی دارد و به شستشوی هر چه بهتر و همچنین نتیجه مناسب کمک می کند. 

خوشبختانه امروزه در وب سایت ها و یا نمایشگاه ها می توانید با بررسی و مطالعه راهنمای خرید ماشین لباسشویی و یا کاتالوگ های راهنما به نحوه عملکرد  آنها و نوع و حجم لباس هایی که در هر برنامه شستشو می توانید در دستگاه قرار دهید، آشنا شوید. این مسئله اهمیت زیادی دارد چرا که در صورت قرار دادن لباس ها بطور اشتباه در برنامه های زمان بندی شستشو، ممکن است لباس ها بطور کامل و دقیق شسته نشوند و یا نتیجه مورد نظر بدست نیاید. 

به همین جهت پس از خرید دستگاه لباسشویی از بانه و یا هر یک از مراکز فروش لباسشویی های جدید، سعی کنید در ابتدا با این موارد به خوبی آشنا شده و از طرز کار دستگاه و همچنین موارد دیگری مانند موارد زیر بطور کامل مطلع شوید:

برچسب انرژی ماشین لباسشویی
زمان بندی برنامه های شستشو و نوع البسه ای که در هر حالت می توان در آن شست.
مقدار پودر و یا مایع شوینده مورد نیاز
دمای حرارت مورد نیاز (حداقل و حداکثر دمای مورد نیاز)
نوع و جنس لباس ها و پوشاکی که می توان در مخزن دستگاه جهت شستشو قرار داد.

هر یک از این نکات اهمیت خاص خود را دارند. اما زمان شستشوی ماشین لباسشویی از این جهت پس از خرید و شروع به استفاده از این دستگاه ها اهمیت دوچندانی دارد که با توجه به نکات نوشته در دفترچه های راهنما باید هر نوع لباس را در زمان بندی و با استفاده از برنامه شستشوی مخصوص آن شست. برای مثال معمولا در راهنمای دستگاه های لباسشویی برنامه های خاصی جهت شستشوی لباس های جین، لباس های پارچه ای با رنگ های سفید و ساده، شستشوی لباس های رنگی و موارد دیگری نوشته و درج شده که باید حتما مطابق با همان جدول زمان بندی برنامه ها عمل کنید. طبیعتا زمان شستشوی لباس در ماشین لباسشویی مطابق با هر یک از این برنامه ها متفاوت است. ممکن است یک برنامه جهت شستن لباس ها 50 دقیقه به طول بینجامد و برنامه دیگری یک ساعت و نیم. لذا بسته به اینکه چه نوع لباس و با چه درجه حرارتی قرار است شسته شوند، این زمان بندی ها با یکدیگر متفاوت است. 

زمان شستشوی ماشین لباسشویی

از مهمترین حالت ها و برنامه هایی که دستگاه های لباسشویی جدید موجود در بازار در حال حاضر موجود هستند و می توان از آنها استفاده کرد، عبارتند از:

شستشوی لباس های پنبه ای و یا پارچه ای
برنامه شستشوی لباس های ظریف و پشمی
برنامه شستشوی لباس های زیر و یا حساس
برنامه شستشوی ملحفه، روبالشی و یا روتختی
برنامه مخصوص شستشوی لباس های جین
برنامه ضد آلرژی
برنامه مخصوص لباس های ورزشی
برنامه حالت اقتصادی (eco) 
حالت شستشوی سریع

البته موارد ذکر شده در حالت کلی هستند و گاهی حتی با مقایسه ای کلی بین بهترین برندهای ماشین لباسشویی متوجه خواهید شد که برخی از برنامه های ذکر شده ممکن است کمی با یکدیگر متفاوت باشند. 
معمولا زمان بندی برنامه های مختلف ماشین های لباسشویی جدید جهت شستشو و یا آبگیری و خشک کردن، دارای مدت زمان نیم ساعت، 40 دقیقه، 50 دقیقه، یک ساعت، یک ساعت و بیست دقیقه و یا یک ساعت و نیم است. طبیعتا جهت انجام هر برنامه باید به دقت البسه و یا پارچه هایی که در آن حالت می توانید در مخزن دستگاه قرار دهید، تا شستشو و سپس خشک کردن و مرحله آبگیری به خوبی انجام شود.