call تلفن : 1603613-0990

امروزه مدل های بسیار زیادی از تلویزیون ها در بازار موجود می باشند که با توجه به نام هایی که بر روی آن ها گذاشته شده است ممکن است افرادی که قصد خرید تلویزیون را دارند دچار سردرگمی نماید. علاوه بر این برند های زیادی در بازار امروزه اقدام به تولید تلویزیون های با کیفیت می نمایند که ممکن است انتخاب در میان آن ها کمی دشوار به نظر برسد. در این مقاله قصد داریم به تفاوت 4 مدل از جدیدترین تلویزیون های بازار یعنی تلویزیون های Nanocell ، ULED ، QLED و OLED اشاره نماییم. هریک از فناوری ها و اسامی که در بالا ذکر شد مرتبط با یک برند می باشد که با استفاده از آن ها در رقابت با یکدیگر می باشند. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید با ما همراه باشید.


تلویزیون ال جی نانوسل Nanocell

چند سالی از ورود تلویزیون های نانوسل در بازار می گذرد و تقریبا می توان گفت این دسته از تلویزیون ها امتحان خود را پس داده اند. استفاده از فناوری Nanocell به صورت انحصاری در دست شرکت ال جی می باشد و تنها این شرکت اقدام به تولید این مدل از تلویزیون ها نموده است. در تلویزیون های نانوسل از فناوری LED استفاده شده است اما تفاوت های با تلویزیون های LED دارند که به آن اشاره خواهیم نمود.


تلویزیون ال جی نانوسل صفحات بیشتری نسبت به تلویزیون های LED دارند که در فاصله میان نور و لامپ های ال ای دی قرار گرفته اند. این کار سبب غلظت بیشتر رنگ و ایجاد جهت بیشتر به نور منتشر شده می شود. علاوه بر این پردازنده ی به کار رفته در تلویزیون ال جی نانوسل از قدرت بیشتری نسبت به تلویزیون های LED برخوردار است که به سبب آن آزادی عمل بیشتر و امکانات متنوع تری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.


تلویزیون سامسونگ QLED

فناوری QLED نیز توسط برند سامسونگ به بازار معرفی شد که این مدل از تلویزیون همزمان با ورود تلویزیون های OLED به بازار آمد. تلویزیون کیولد سامسونگ شیوه انتقال نور را با استفاده از فناوری کوانتوم انجام می دهد. استفاده از این فناوری مانند نانوسل سبب ایجاد غلظت بیشتر در رنگ ها و افزایش میزان روشنایی نور در صفحه می شود. پردازنده به کار رفته در تلویزیون QLED سامسونگ از دیگر پردازنده ها همچون موتور UHD به مراتب قدرتمند تر است که به سبب آن ویژگی ها و امکانات پیشرفته تری در خود جای داده است.

مقایسه تلویزیون


تلویزیون هایسنس مدل ULED

برند هایسنس چند سالی است که به منظور رقابت با دیگر برند های بزرگ تولید تلویزیون از فناوری های جدید و پیشرفته ای در تلویزیون های خود استفاده می نماید که این موضوع سبب شده است این برند به یکی از شرکت های قدرتمند در زمینه تولید تلویزیون مبدل شود. از جمله برترین تلویزیون های این شرکت تلویزیون ULED می باشد که به نوعی یک گام از فناوری LED فراتر رفته و فناوری Ultra High Light Emmiting Diode را تولید نموده است. این فناوری سبب افزایش و بالا بردن میزان نوردهی می شود و به کمک آن توانسته است تلویزیون های خود را با کنتراست بالا ارائه دهد. دیگر ویژگی ها و امکانات به کار رفته در تلویزیون ULED هایسنس همانند دیگر مدل های تولید شده این شرکت می باشد.


برند هایسنس جز برند های تازه تاسیس و نوپا می باشد که امروزه توانسته است با استفاده از فناوری های جدید خود پا به عرصه رقابت با غول های صنعت تلویزیون بگذارد.


تلویزیون ال جی OLED

تولید نور و نورپردازی در تلویزیون OLED ال جی به صورت اورگانیکی می باشد و بر خلاف سایر تلویزیون های جدید از لامپ های ال ای دی در آن استفاده نشده است. صفحه به کار گرفته شده در این تلویزیون هنگامی که جریان برق از آن عبور می کند از خود نوری خارج می نماید که به رنگ آبی است. این نور آبی رنگ هنگامی که در معرض فیلتری مخصوص قرار می گیرد به 3 رنگ قرمز ، آبی و سبز تقسیم می شود که سه رنگ اصلی ایجاد تصویری است که ما آن را مشاهده می نماییم. تمامی تکنولوژی های بکار رفته در این تلویزیون جز بهترین فناوری هایی است که شرکت ال جی تا به امروز در سایر تلویزیون های جدید خود قرار داده است.


نتیجه گیری

با توجه به مشخصاتی که از این 4 مدل تلویزیون به آن اشاره کردیم می توان گفت امروزه رقابت بسیار تنگاتنگی در میان برند های تولید تلویزیون می باشد. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید می توانید با استفاده از مطالب ارائه شده و امکاناتی که از یک تلویزیون نیاز دارید اقدام به خرید تلویزیون مورد نظر خود نمایید.


فناوری بکار رفته در تلویزیون OLED ال جی نسبت به سایر فناوری ها متمایز تر و متفاوت می باشد که با توجه به عدم نور پس زمینه در آن می تواند تمایز خود را نسبت به سایر تلویزیون ها نشان دهد. بنابراین این تلویزیون از نظر کیفیت و کارایی در رده اول ،سپس تلویزیون Nanocell ال جی و پس از آن تلویزیون های QLED و ULED با اختلاف جزئی در کنار یکدیگر قرار خواهد گرفت.


فروشگاه اینترنتی بانه نیاز یکی از معتبرترین فروشگاه ها در زمینه خرید تلویزیون از بانه می باشد که در صورتی که قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا جدیدترین مدل ها را در سایت مشاهده و با یکدیگر مقایسه نمایید.