call تلفن : 1603613-0990

حتما شما هم پیش از خرید جاروبرقی از بانه به این فکر افتاده اید که بهترین جاروبرقی موجود بازار کدام است؟ چگونه می توان از میان تعداد زیادی از جارو برقی های جدید موجود در بازار، دست به انتخاب زد و کدامیک بیشتر جهت استفاده در منزل و یا محل کار مفید است؟

در این بخش سعی می کنیم پاسخ این موارد را یک به یک بدهیم و تا حد امکان، شما را در زمینه انتخاب و خرید جارو برقی راهنمایی کنیم. در ابتدا باید دید که چه معیارهایی از دید خریداران جاروبرقی اهمیت دارد تا در نهایت پس از مطالعه موارد زیر بتوانید با بررسی شرایط کلی، به یک جمع بندی نهایی مناسب در این زمینه برسید.


کاربرد های جاروبرقی:

با ورود محصولات جدید شرکتهای بزرگ بین المللی، حقیقتا انتخاب از میان طیف انبوهی از محصولات رنگارنگ و متنوع دشوار است. به خصوص جهت خرید محصولات خانگی مانند جارو برقی. به همین جهت ضمن مطالعه راهنمای خرید جاروبرقی باید با توجه به شرایط مورد نظر خودتان، محیطی که قرار است در آن از جارو برقی استفاده شود و قابلیت های جاروبرقی و ویژگی های فنی آن دست به انتخاب و در نهایت خرید بزنید. 
در ابتدا به منظور انتخاب بهترین جاروبرقی جهت خرید، باید در نظر بگیرید که مکانی که قرار است جارو برقی در آن استفاده شود، کجاست. بطوری که باید دید که آیا:

قصد خرید جاروبرقی خانگی را دارید.
قصد خرید جاروبرقی صنعتی دارید.

نوع اول یعنی جارو برقی هایی که بطور معمول از قدیم در منازل و محل سکونت مورد استفاده قرار می گرفته است ولی نوع دوم یعنی جارو برقی های صنعتی که جهت زدودن گرد و خاک در فروشگاه ها، هتل ها، واحدهای تولیدی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و خود به چند دسته تقسیم بندی می شوند. 

امروزه از هر دو نوع بطور گسترده ای در سراسر جهان استفاده می شود. اما ما در این مقاله فرض را بر این می گیریم که شما قصد خرید جاروبرقی خانگی از بانه را دارید. به همین جهت در ادامه خصوصیات و ویژگی های مهم جهت انتخاب بهترین جارو برقی های جدید را به شما معرفی می کنیم: 


بهترین جاروبرقی


معیارهای انتخاب بهترین جاروبرقی:

امروزه بسیاری از طرفداران محصولات خانگی جدید، چند نکته را جهت خرید بهترین جاروبرقی و حتی سایر لوازم خانگی مد نظر خود قرار می دهند، از جمله: 

قیمت جاروبرقی
میزان مصرف انرژی جاروبرقی
توانایی مکش و قدرت پاک کنندگی جارو برقی
سایز و ابعاد
توان موتور
درازای سیم
قابلیت ها و امکانات مناسب
میزان لرزش و تولید صدای جاروبرقی
حجم کیسه زباله جارو برقی
فرم طراحی بدنه
برندهای جاروبرقی

و موارد دیگری که هر کدام برای انتخاب بهترین جارو برقی خانگی از دید مردم مهم هستند. البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که ممکن است برای برخی افراد همه این معیارها، ملاک ارزیابی جهت این انتخاب نباشد. برای مثال برای برخی از افراد طول سیم جارو برقی و یا داشتن امکاناتی مانند صفحه نمایش دیجیتال و برخی موارد دیگر چندان نداشته باشد. ولی برعکس قیمت دستگاه و برند سازنده اهمیت زیادی داشته باشد. 


بهترین جارو برقی ها


ویژگی های بهترین جاروبرقی:

همانطور که گفتیم معیار خرید جارو برقی از دید افراد ممکن است در مواردی متفاوت باشد. معمولا نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر جهان، دو معیار اصلی خرید قیمت و مارک جاروبرقی است. از جمله برندهای معتبر و معروفی مانند شرکت بوش (Bosch)، آ ای گ (AEG)، الکترولوکس (Electrolux)، دلمونتی (Delmonti) و برندهای دیگر که هر کدام نامشان در دنیای محصولات خانگی مترادف است با کیفیت و نوآوری. 

اما به شما توصیه می کنیم که جهت خرید، معیارهای دیگر انتخاب جاروبرقی را نیز در نظر بگیرید. در نگاه اول سایز و اندازه بدنه و فرم آیرودینامیک آن و قابلیت کشیده شدن آسان آن بر روی زمین، حتما به چشم می آید. اما موارد دیگری مانند مصرف انرژی برق، قابلیت شارژ با باتری، توان موتور دستگاه و همچنین صدای جاروبرقی را نیز حتما پیش از خرید جارو برقی جدید در نظر بگیرید. البته خوشبختانه در طول دهه های اخیر و به ویژه چند سال گذشته، شرکتهای سازنده این محصول تلاش کرده اند که تا حد امکان علاوه بر افزایش توان موتور جارو برقی، از میزان صدا و لرزش آنها کم کنند. (در صورتی که در دوران قدیم جاروبرقی ها بسیار پر سر و صدا بودند، بطوری که نه تنها برای اعضای خانواده و گاهی حتی برای همسایگان نیز صدای آن گوش خراش و آزار دهنده بود)

علاوه بر اینها از دیگر مزایای جارو برقی های جدید داشتن سیم بلند، مخزن آشغال با حجم مناسب، داشتن صفحه نمایش دیجیتال، فیلترهای مناسب، لوله خرطومی بلند و ... است. یعنی امکانات جاروبرقی. هر چه امکانات و قابلیت های یک جاروبرقی بیشتر و بهتر باشد، طبیعتا در نظر خریدار می تواند به عنوان بهترین جاروبرقی موجود جلوه کند. به همین دلیل نیز کمپانی های بزرگ سازنده نیز تلاش زیادی می کنند تا با تنوع محصولات جدید خود و افزایش کارایی، کاهش مصرف انرژی، کاهش صدا و یا نویز، تنوع رنگ و طراحی بدنه و موارد دیگر هر کدام گوی سبقت را از رقبای خود بربایند. 

بسیاری از افراد جارو برقی بوش را به عنوان بهترین جارو برقی در بازار محصولات خانگی می دانند اما در حقیقت انتخاب کمی سخت است و شرکتهای دیگر رقیب نیز محصولات بسیار باکیفیت و مناسبی تولید می کنند که گاهی انتخاب را کمی دشوار می سازد.