call تلفن : 1603613-0990

یکی از نکاتی که پس از خرید ماشین ظرفشویی از بانه می بایست به آن توجه کرد نگهداری صحیح و روش های اصولی آن می باشد. ماشین ظرفشویی همانند سایر لوازم برقی نیاز به نگهداری و انجام برخی کارها جهت حفظ سلامت می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه شست و شوی فیلتر ظرفشویی بپردازیم تا با شست و شوی به موقع و صحیح آن طول عمر دستگاه را بالا ببریم.


عدم تخلیه مناسب آب در ماشین ظرفشویی

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن رو به رو شده باشید عدم تخلیه آی دستگاه پش از شست و شوی ظروف می باشد.کثیفی فیلتر دستگاه یکی از اصلی ترین دلایل عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی می باشد که پس از به وجود آمدن این اتفاق می بایست آن را مورد بازبینی قرار دهید.البته اگر اقدام به خرید ماشین ظرفشویی با مدل های جدید کرده باشید احتمالا برنامه نمایش کدهای خطا را دارا بوده و با استفاده از شماره کد می توانید دلیل این مشکل را پیدا کنید. اما اگر مشکل از فیلتر دستگاه باشد می بایست اقدام به باز کردن آن و تمیز کردن فیلتر نمایید.


باز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

فیلتر بیشتر مدل های ماشین ظرفشویی در قسمت کف دستگاه قرار گرفته اند که عموما در داخل دستگاه کار گذاشته شده اند. دلیل این کار پمپ تخلیه تعبیه شده در این قسمت می باشد که آب به راحتی از دستگاه خارج گردد.ماشین ظرفشویی عموما دارای 3 فیلتر می باشد که وظیفه آن ها خارج کردن باقی مانده مواد غذایی از آب می باشد.در صورتی که ذرات بزرگ در فیلتر گیر کنند امکان گرفتگی آن و عدم خروج آب به طور صحیح وجود دارد کی می بایست اقدام به تمیز کردن آن نمایید. البته بهتر از در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی مواد غذایی بزرگ باقی مانده روی ظروف را جدا و سپس آن ها را در دستگاه قرار دهید.

خرید ماشین ظرفشویی از بانه


سه فیلتر ماشین ظرفشویی با نام های فیلتر درشت ، فیلتر اصلی و فیلتر ریز شناخته می شوند که هر یک از آن وظیفه خاصی را بر عهده دارند. فیلتر درشت وظیفه جلوگیری از ورود مواد غذایی با اندازه های بزرگ را دارند.برای پاک و تمیز کردن آن می بایست زبانه ای که در قسمت بالای آن تعبیه شده است را به آرامی فشار داده و آن را از دستگاه جدا سازید سپس اقدام به شست و شوی آن نمایید.فیلتر بعدی یا فیلتر اصلی مواد غذایی و ذرات خاک را می گیرد و به وسیله جت مخصوص تعبیه شده بر روی قسمت بازوی آب پاش قادر به ریز کردن ذرات و پودر کردن آن ها را دارد.


فیلتر بعدی که فیلتر ریز نام دارد وظیفه نگهداری از موادی که از فیلتر قبلی گذشته اند و پودر شده اند را دارد و با جمع کردن آن ها مانع ورود مجدد به مخزن شست و شوی ظروف می شود.در این ناحیه که "سانپ" نام دارد ممکن است طی مدت زمانی پر شود و مانع از ورود آب شود که می بایست نسبت به تمیز کردن و خالی کردن آن اقدام نمود.


برای انجام مراحل باز کردن و شست و شوی فیلتر ها از دستکش استفاده نمایید و به قرارگیری درست هریک از فیلتر ها توجه نمایید.البته ممکن است در هر یک از مدل های ماشین ظرفشویی این فیلتر ها با طراحی های مختلفی تعبیه شده باشند که می بایست راهنما یا کاتولوگ دستگاه را پس از خرید ماشین ظرفشویی از بانه مطالعه نمایید. ماشین ظرفشویی بوش ، ظرفشویی دوو و همچنین ظرفشویی سامسونگ دارای فیلتر های مشابه یکدیگر می باشند که باز کردن و شست و شوی آن ها مشابه یکدیگر است.


شست و شوی فیلتر ماشین ظرفشویی

به منظور بازکردن فیلتر ها ابتدا فیلتر بزرگ را در جهت معکوس عقربه های ساعت چرخانده و پس از جدا شدن از دستگاه آن را به آرامی به سمت بالا بلند نمایید. در مرحله بعد می بایست هریک از این فیلتر ها را از یکدیگر جدا و فیلتر درشت و خوب را در زیر آب با استفاده از یک برس نرم کاملا تمیز نمایید.این کار را تا زمانی که کلیه ذرات از روی فیلتر جدا شدند انجام داده و سپس مراحل قرارگیری مجدد آن را در دستگاه انجام دهید.


توجه نمایید انجام شست و شوی فیلتر دستگاه می بایست به آرامی انجام گیرد تا از هرگونه آسیب به فیلتر جلوگیری به عمل آید.همچنین پس از شست و شوی فیلتر آن را در دستگاه قرار داده و پس از اطمینان از نصب صحیح اقدام به استفاده از ماشین ظرفشویی نمایید.

خرید ماشین ظرفشویی


در صورتی که پس از شست وشوی فیلتر مجددا با عدم تخلیه آب از دستگاه مواجه شد اید می بایست به بررسی مسیر خروجی و لوله های زیر سینک ظرفشویی بپردازید زیرا ممکن است لوله های این قسمت دچار گرفتگی شده باشند.ممکن است شلنگ تخلیه در محلی فشرده یا گره خورده باشد و این موضوع مانع از خروج آب از دستگاه شده باشد.


کد هایی که عموما پس از خرید ماشین ظرفشویی از بانه به دلیل عدم تخلیه آب بر روی دستگاه ها ظاهر می شوند عبارتند از: SE ، SC ، 5E و 5C. در صورت مشاهده چنین کد هایی می بایست موارد گفته شده را جهت رفع عیب انجام دهید.البته لازم به ذکر است که در صورت خرید ظرفشویی با نمایشگر دیجیتال شاهد این کد ها بر روی صفحه نمایش خواهیم بود.


سخن پایانی

نگهداری از ماشین ظرفشویی موضوع بسیار مهمی است که پس از خرید ظرفشویی از بانه می بایست به آن توجه نمود.در صورت هرگونه عیب یا ایراد در ماشین ظرفشویی خود بهتر از با تعمیر کاران وارد به ماشین ظرفشویی تماس گرفته تا این افراد بدون هرگونه آسیب به دستگاه اقدام به تعمیر آن نمایند. اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی از بانه را دارید می توانید بهترین و جدیدترین مدل های این دستگاه را با برند های معتبر و تضمین اصالت کالا از فروشگاه اینترنتی بانه نیاز خریداری نمایید.