call تلفن : 1603613-0990

شاید مهم ترین مسئله پس از قیمت و اصالت کالا در هنگام خرید تلویزیون از بانه ، امکانات آن ها بر اساس نیاز ما باشد.با توجه به تولید تلویزیون ها با جدیدترین امکانات همه ساله و بهره گیری از امکانات جدید برای افراد وسوسه انگیز به نظر آید اما نکته ای که باید در نظر گرفت این است که آیا این امکانات مورد نیاز ما می باشد و یا ارزش خرید تلویزیون با قیمتی بیشتر به خاطر آن امکانات را دارا است یا خیر؟


یکی از آشکار ترین مثال ها در این باره که امروزه سوال بسیاری از افراد می باشد تفاوت تلویزیون های 4K و 8k موجود در بازار می باشد. امروزه شاهد موج اولی از سری تلویزیون ها با کیفیت 8K در بازار هستیم که شاید بسیاری از افراد را در هنگام خرید تلویزیون از بانه جذب خود نماید. در این مقاله قصد بررسی و مقایسه تفاوت های تلویزیون های 4K با 8K را داریم تا افرادی که به دنبال خرید تلویزیون هستند آشنایی بیشتری در این باره پیدا کنند.


امروزه دو برند بزرگ سامسونگ و ال جی اقدام به تولید تلویزیون هایی با کیفیت 8K نموده اند که همواره بخش عظیمی از بازار تولید تلویزیون را در اختیار دارند. البته تلویزیون ال جی مدل متفاوت از آنچه که سامسونگ روانه بازار کرده است تولید نموده که بر اساس تعاریف این شرکت علاوه بر بیشتر شدن پیکسل ها تغییرات عمده ای در پنل تلویزیون به وجود آمده است.


عدم هماهنگی محتوای بومی با کیفیت 8K

یکی از نکاتی که می بایست به آن توجه کرد عدم هماهنگی اکثر محتواهای بومی همچون Youtube و سایر محتواها با ساپورت کردن کیفیت 8K می باشد و این برنامه ها همچنان با کیفیت 4K تطبیق دارند. بنابراین تا زمان بروز رسانی محتواها و پخش برنامه ها و فیلم ها با کیفیت 8K شاید زمان زیادی ببرد و عملا خرید تلویزیون با چنین کیفیتی بی نتیجه باشد.

خرید تلویزیون از بانه


قیمت بالای تلویزیون 8K

با توجه به چهار برابر بودن تعداد پیکسل های موجود در تلویزیون 8K نسبت به تلویزیون های 4K (با اندازه های یکسان تلویزیون) و استفاده از فناوری هایی همچون پردازنده کوانتومی و هوش مصنوعی به منظور تفکیک صحیح نور و رنگ در چنین تلویزیون هایی سبب افزایش قیمت تولید و در نتیجه بالا رفتن قیمت نهایی برای مصرف کننده می شود که میزان این افزایش شاید برای تلویزیونی که هنوز محتوای مناسبی برای نمایش آن وجود ندارد به صرفه نباشد.


تفاوت ها محسوس نیستند!

موضوع دیگری که مطرح است عدم تفاوت های بسیار آشکار میان این دو مدل تلویزیون ها می باشد. تلویزیون های 4K همچنان یکی از بهترین کیفیت ها را به مخاطب ارائه می دهند و شاید تفاوت چشمگیری نسبت با تلویزیون 8K نداشته باشند و با دقت زیاد بتوان تفاوت میان این دو مدل تلویزیون را متوجه شد. بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون 8K را داشته باشید باید به این موضوع دقت کنید که شاید دقت وضوح و جزییات در نمایش تصاویر بیشتر شده باشد اما میزان محسوس بودن آن بسیار کم است.


افزایش کیفیت تصویر در محتواهایی با وضوح کم

یکی از دلایل برتری تلویزیون 8K نسبت به نسل قبلی خود بالا رفتن میزان خوانایی متن و افزایش کیفیت نسبی تصاویر با توجه به افزایش تعداد پیکسل ها در محتواهایی با وضوح پایین می باشد. این موضوع شاید نکته ای مثبت برای افرادی که قصد خرید تلویزیون از بانه و با کیفیت 8K را دارند باشد.

خرید تلویزیون 8K


تفکیک بهتر رنگ و نور در تلویزیون 8K

وجود هوش مصنوعی و بهره گیری از آن در تلویزیون های 8K سبب شده است که بر اساس نوع تصاویری که در حال پخش است بهترین کیفیت نور و رنگ ره بیننده ارائه گردد. این موضوع در تلویزیون های 8K نیز به مراتب قوی تر از نسل قبلی خود شده است و با افزایش رزولوشن آن ها دقت تصاویر افزایش یافته است. برای مثال در تلویزیون سامسونگ مدل Q900R 8K شاهد انتقال رنگ بالا و کانتورینگ مناسبی نسبت به نسل قبلی هستیم. همچنین میزان اشباع رنگ ها در تلویزیون های 8K نسبت به نسل قبلی کمتر و رنگ ها واقعی تر به نظر می رسند.


خرید تلویزیون 8K؟ آیا تصمیم مناسبی است؟

افرادی که امروزه قصد خرید تلویزیون از بانه با آخرین ویژگی ها و امکانات را دارند و از نظر بودجه و هزینه مشکلی ندارند ، خرید تلویزیون 8K می تواند انتخاب مناسبی برای آن ها باشد. شاید از دید اول مهم ترین امکان آن کمتر مورد استفاده آن ها قرار گیرد اما به زودی شاهد تولید محتواهای بیشتری با کیفیت 8K هستیم که این موضوع طی ماه های آینده نکته مثبتی برای چنین افرادی می باشد. اما تلویزیون های 4K نیز همچون گذشته جایگاه ایده آل خود را دارند و با قیمت های مناسب تری نسبت به نسل جدید خود قابل خریداری هستند.


با توجه به نکات ارائه شده می بایست اینطور گفت که خرید تلویزیون های 8K به نوعی آینده نگری محسوب می شود و در صورتی که قدرت مالی برای خرید آن ها وجود داشته باشد تا سالیان زیادی می توانند نیاز مشتریان را با توجه به امکاناتی که دارا می باشند برطرف نمایند. شما می توانید برای خرید تلویزیون سامسونگ و یا سایر برند ها بر اساس ویژگی های مورد نیاز خود خریدی مطمئن و با قیمت مناسب را از فروشگاه اینترنتی بانه نیاز تجربه نمایید.