call تلفن : 1603613-0990

امروزه تلویزیون های هوشمند به دلیل قابلیت های فراوانی که در اختیار کاربر قرار می دهد مورد استقبال قرار گرفته اند و اکثر برند ها اقدام به تولید تلویزیون های هوشمند با سیستم عامل های متفاوت می نمایند. اما سیستم عامل های به کار رفته در هریک از این برند ها دارای چه ویژگی ها و تفاوت هایی هستند و کدام سیستم عامل کاربری بهتری را برای فرد به ارمغان می آورد؟اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید پیشنهاد می کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا مقایسه اجمالی از سیستم عامل های مختلف تلویزیون ها انجام داده و بر اساس آن تلویزیون هوشمند مورد نظر خود را خریداری نمایید.


سیستم عامل های تلویزیون

برند های معتبر تراز اول دنیا امروزه تلویزیون های خود را همراه با سیستم عامل هایی روانه بازار می کنند که هریک از آن ها دارای ویژگی های خاصی می باشد. سیستم عامل های تلویزیون با نام هایی همچون Tizen ، Roku ، Android TV ، Web OS و... که هریک از آن ها مختص تلویزیون های خاصی طراحی شده اند در تلویزیون های هوشمند امروزه مورد استفاده قرار می گیرند.این سیستم عامل ها به منظور دسترسی به انواع برنامه ها و محتواهای آنلاین بر روی تلویزیون قرار گرفته اند که در واقع با استفاده از آن ها می توان بسیاری از کارهای مورد نیاز به اینترنت را انجام داد.بنابراین در هنگام خرید تلویزیون از بانه دقت به نوع سیستم عامل به کار رفته در آن ها و همچنین رابط کاربری و ویژگی های آن می بایست در اولویت قرار گیرد.


با توجه به اینکه امروزه تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی به عنوان دو قطب اصلی تولید کنندگان تلویزیون محصولاتی با کیفیت بالا تولید می کنند ، از جمله بهترین تلویزیون های هوشمند بازار هستند. هریک از این برند ها تلویزیون های خود را با سیستم عامل های مخصوص خود یعنی سامسونگ: Web OS وال جی: Tizen روانه بازار می نمایند که از نظر کاربری تفاوت هایی با یکدیگر دارند.هر یک از این سیستم عامل ها مجهز به برنامه های مختلفی است که کاربر بر اساس نیاز خود می توان اقدام به انتخاب آن ها نماید.


برند های دیگری همچون تلویزیون سونی ، محصولات خود را با سیستم عامل اندروید روانه بازار می کنند که این سیستم عامل همچون تلفن های همراه دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. سیستم عامل های دیگری همچون Roku که مختص تلویزیون هایی با همین برند است وجود دارد که به دلیل عدم استفاده آن ها در کشور ایران از آن ها صرفه نظر می نماییم.بنابراین در این مقاله به معرفی و مقایسه سه سیستم عامل اصلی تلویزیون یعنی Android TV ، Web OS و Tizen می پردازیم.

خرید تلویزیون ال جی از بانه


سیستم عامل Web OS

این سیستم عامل مخصوص تلویزیون های ال جی در سال 2014 طراحی و تولید شده است و بر اساس مدل های جدید تلویزیون ال جی آخرین تغییرات بر روی آن اعمال می شود.سیستم عامل Web OS دارای سرعت بالا و دسترسی راحت می باشد و کار با آن ساده است.استفاده از دستیار های صوتی Alexa و Google Assistant یکی دیگر از ویژگی های این سیستم عامل است که می توان فرامین مختلفی را به صورت صوتی به تلویزیون داد.در سال 2021 شرکت ال جی با ایجاد تغییرات گسترده بر روی سیستم عامل Web OS و به کار گیری نسل ششم آن بر روی تلویزیون های خود ، کیفیت آن را بالاتر برد و ویژگی های جدید همچون نوار داشبورد به جای نوار سنتی قدیمی ، ویژگی های بصری به روز شده ، دسترسی های سریع تر به برنامه ها و بسیاری دیگر از موارد را در آخرین ورژن سیستم عامل خود قرار داد.


همچنین با استفاده از این سیستم عامل می توان دسترسی کامل به برنامه هایی همچون Netflix ، آمازون ، یوتیوب و... با بالاترین میزان کیفیت صدا و تصویر داشت که از دیگر ویژگی های این سیستم عامل به شمار می رود.بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون ال جی از بانه را دارید می توان گفت سیستم عامل تلویزیون هوشمند این برند در سال 2021 یکی بهترین سیستم عامل های موجود به شمار می رود.


سیستم عامل تایزن Tizen

این سیستم عامل مختص تلویزیون های سامسونگ طراحی شده است و در تمامی تلویزیون های هوشمند این برند شاهد سیستم عامل تایزن هستیم.کاربری آسان و ساده ، سرعت بالای اجرای فرامین ، نصب آسان و... از جمله ویژگی های این سیستم عامل است.هوش مصنوعی تعبیه شده در برخی از مدل های تلویزیون هوشمند سامسونگ در کنار این سیستم عامل قدرت بالایی به این سیستم عامل می دهد.این سیستم عامل یکی از روان ترین و ساده ترین سیستم عامل های تلویزیون است که هر کاربری می توان به راحتی از آن استفاده نماید.نوار افقی موجود در پایین صفحه شامل آیکون ها ، برنامه ها ، دسترسی سریع و دیگر موارد می باشد.


در برخی از مدل های جدید این برند همچون تلویزیون سامسونگ مدل Q80T نوار برنامه ها کوچکتر شده است که این کار سبب می شود به طور همزمان برنامه های بیشتری بر روی صفحه به نمایش در بیاید.همچنین بهره مندی از ویژگی جدیدی به نام Multi View Mobile این امکان را برای کاربر فراهم می کند که به طور همزمان صفحه موبایل خود را بر روی تلویزیون به نمایش درآورید و از محتوان آن بر روی تلویزیون استفاده کنید.مدل های بالاتر تلویزیون های این برند همراه با Bixby ارائه می شوند و در نهایت شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن Smart Things به کلیه لوازم هوشمند منزل خود با برند سامسونگ از طریق تلویزیون دسترسی داشته باشید.

خرید تلویزیون سامسونگ از بانه


سیستم عامل Android TV

سیستم عامل اندروید یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها در جهان است که بیشتر کاربران آن را با سیستم عامل های تلفن همراه می شناسند.در واقع Android TV نزدیک ترین سیستم عامل با کلیه استاندارد های مورد نیاز می باشد.این سیستم عامل بر روی هر یک از تلویزیون ها با برند های مختلف حالت شخصی سازی آن برند را دارد. برای مثال رابط کاربری اندروید تی وی مورد استفاده در تلویزیون سونی با تلویزیون فیلیپس ممکن است متفاوت باشد.امروزه تلویزیون سونی ، شیائومی ، فیلیپس ، شارپ و بسیاری دیگر از برند ها از این سیستم عامل بر روی تلویزیون های خود بهره می گیرند. شاید برترین ویژگی این سیستم عامل نسبت به بقیه در این است که می توان صدها برنامه و اپلیکیشن گوناگون را بر روی تلویزیون اجرا نمود و این بدین معناست که می توان از تلویزیون خود همانند یک تلفن هوشمند (بدون مکالمه) استفاده کرد. همچنین کاربران تلفن های همراه اپل همچون تلفن های اندرویدی می توانند با استفاده از  برنامه های گوناگون همچون AirBuddy به این تلویزیون متصل شوند.در واقع کلیه برنامه های گوگل که در Google Play موجود است را می توان بر روی این سیستم عامل نصب و استفاده نمود.قابلیت های شخصی سازی یکی دیگر از ویژگی های این سیستم عامل است.

خرید تلویزیون سونی از بانه


شاید افرادی که قصد خرید تلویزیون از بانه را داشته باشند ویژگی استفاده از سیستم عامل اندروید بر روی تلویزیون مورد نظر خود را در اولویت بسیاری دیگر از مسائل به خاطر ویژگی هایی که دارد قرار داده و اقدام به خرید تلویزیون هوشمند با این سیستم عامل نمایند.