call تلفن : 1603613-0990

همانطور که در بخش های مختلف و مقالات پیشین نوشته ایم، شرکت ال جی (LG) کره جنوبی، در حال حاضر یکی از بهترین و موفق ترین تولید کنندگان ماشین لباسشویی در جهان است. بطوری که نه تنها در ایران بسیاری از کسانی که قصد خرید ماشین لباسشویی از بانه را دارند، این برند را جزو اولین انتخاب های خود هنگام خرید این محصول خانگی در نظر می گیرند، بلکه در سطح جهان نیز لباسشویی های ال جی محبوبیت بسیار زیادی دارند. 

در واقع امروزه ال جی یکی از بهترین برندهای خرید ماشین لباسشویی از بانه است و این شرکت با فروش بالای محصولاتش در جهان و همچنین پشتیبانی گسترده از محصولات خود توانسته تبدیل به نامی بسیار معتبر در این عرصه تبدیل شود. این مسئله در سالهای اخیر با افزایش کیفیت تولیدات شرکت ال جی از جمله ماشین های لباسشویی این شرکت همراه بوده که موجب افزایش رضایت مردم و فروشندگان در سراسر جهان شده است. 

به همین جهت و با توجه به محبوبیت این محصولات در این بخش تلاش می کنیم تا بطور فشرده و مختصر تنظیمات ماشین لباسشویی های ال جی (LG washing machine settings) را به شما آموزش دهیم. البته خوشبختانه این تنظیمات نسبتا ساده هستند و با توجه به دفترچه های راهنمای خرید ماشین لباسشویی های ال جی براحتی می توان طرز کار و تنظیمات مربوطه را به آسانی یاد گرفت. 

البته در این زمینه توجه به اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی نیز اهمیت دارد چرا که آشنایی با این اصطلاحات می تواند کمک ارزنده ای به استفاده بهینه از ماشین لباسشویی های ال جی کند. از جمله مسائل مهمی مانند زمان بندی شستشو در ماشین لباسشویی ال جی، نوع لباس های قابل شستشو در هر برنامه، میزان پودر و یا مایع مورد نیاز، جلوگیری از بروز هرگونه عیب و یا اختلال در عملکرد دستگاه، مصرف آب در ماشین لباسشویی و ...


تنظیمات لباسشویی ال جی:

در حالت کلی می توان برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی های ال جی را به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

1) شستن حالت نرمال و لباس های پنبه ای (Cotton or Normal) :

این حالت که به گفته کارشناسان کمپانی ال جی، در واقع حالت پیش فرض و پراستفاده ترین برنامه شستشوی دشتگاه های لباسشویی این شرکت است، جهت شستن انواع لباس ها و حتی پارچه ها مانند پیراهن، تی شرت، حوله، لباس های جین و غیره بکار می رود. 
این حالت معمولا بصورت پیش فرض - در بیشتر مدلهای لباسشویی - بر روی حالت TurboWash تنظیم شده مگر آنکه این حالت را بخواهید تغییر بدهید. بطور میانگین زمان این برنامه 43 دقیقه است. 


2) حالت آلرژی زدایی و گردگیری (Allergiene) :

این برنامه جهت زدودن گرد و خاک و ذرات ریز حساسیت زا و آلرژی زا مانند موی حیوانات و یا ذرات روی ملحفه و بالش مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که دچار هرگونه آلرژی هستند، می توانند از این برنامه به بهترین نحو استفاده کنند. 


3) شستشوی بهداشتی (Sanitary) :

این برنامه معمولا حداکثر تغییرات دمای آب هنگام شستشو را به همراه دارد. به طوری که از گرم ترین دمای ممکن در طول چرخه شستشو در نهایت به سردترین دمای ممکن می رسد و به این ترتیب بیش از 99% باکتری های لباس ها و پوشاک شما را به آسانی از بین می برد. 
میانگین مدت زمان عملکرد این برنامه حدود 105 دقیقه است. 


تنظیمات ماشین لباسشویی LG


4) شستن لباس های سفید (Bright Whites) :

این برنامه همانطور که از عنوانش پیداست، جهت شستشوی لباس ها و پارچه های سفید رنگ و حساس بکار می رود. میانگین دمای این برنامه 48 درجه سانتی گراد و میانگین مدت زمان اجرای آن 92 دقیقه است. 


5) شستشوی سریع (SpeedWash) :

این برنامه جهت شستشوی سریع لباس و یا پارچه هایی است که کمی کثیف شده اند و یا ابعاد نسبتا کوچکی دارند و با شستن سریع می توان آنها را به سرعت پاک کرد. 


6) شستشوی لباس های حساس (Handwash, wool or delicate) :

این برنامه جهت شستشوی لباس ها و پارچه های حساس مورد استفاده قرار می گیرد. مخصوصا لباس هایی که از جنس موادی مانند ابریشم هستند و یا لباس های پشمی. 


7) برنامه شستشوی بهداشتی (Tube Clean) :

این برنامه در تنظیمات ماشین لباسشویی های ال جی، امکان کپک زدایی و از میان بردن قارچ ها و آلودگی هایی این چنین را به شما می دهد. این برنامه برای بسیاری از خانواده ها و کسانی که به بهداشت و سلامتی خود اهمیت می دهند، بسیار مفید است. 


8) شستن لوازم رخت خواب (Bulky/Bedding) :

این برنامه بطور اختصاصی جهت شستشوی لحاف، پتو، روبالشی و موارد مشابه کاربرد دارد. بطور میانگین در بیشتر لباسشویی های جدید ال جی، این برنامه حدود 47 دقیقه زمان می برد. 


9) برنامه آبکشی (Power Cleans) :

این برنامه جهت آبکشی با حداکثر قدرت دستگاه جهت شستشوی نهایی لباس های جین، پارچه ای، حوله ها و سایر موارد است. 


به این ترتیب می توانید تنظیمات ماشین لباسشویی های جدید ال جی را مطابق با نیاز خود و خانواده تنظیم کرده و از برنامه های مختلف شستشوی آن بهترین استفاده را ببرید.