call تلفن : 1603613-0990

امروزه بسیاری از یخچال فریزرهای جدید دارای آبسردکن و همچنین یخساز هستند. این امر مزایای زیادی برای اهالی خانه دارد و می توانند از این طریق، از آب تصفیه شده و سالم استفاده کنند. همانطور که می دانید جهت تصفیه آب در یخچال نیاز به فیلتر است و اگر یخچال فریزر شما آبسردکن دارد، به احتمال زیاد دارای فیلتر می باشد. وجود این فیلترها مزیت بزرگی از لحاظ بهداشت و سلامت افراد محسوب می شود و از این رو باید به زمان تعویض فیلتر یخچال نیز توجه کرد. 


وظایف فیلتر یخچال: 

وجود فیلتر آب در یخچال فریزر مزایای متعددی دارد و عملکرد مفید آن موجب افزایش کاربری یخچال می شود. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

تصفیه آب
شفاف شدن کریستال های یخ
تصفیه کلر و مواد محلول در آب (در برخی از فیلترها: قابلیت باکتری زدایی)
حفظ سیستم یخچال در برابر رسوبات
قابلیت تعویض آسان (در بیشتر یخچال های جدید)

به همین جهت حتی بسیاری از افراد به کسانی که مایل به خرید یخچال فریزر از بانه هستند، توصیه می کنند که یخچال فریزرهای دارای آبسردکن و یخساز را جهت خرید و استفاده در منزل، انتخاب کنند. خبر خوش اینکه یکی از بهترین امکانات یخچال فریزرهای فروشگاه بانه نیاز، وجود فیلترهای تصفیه در سیستم آبسردکن و یخساز آنها است. 
اما از طرف دیگر همانطور که بارها اشاره کرده ایم، باید به نکات استفاده از یخچال توجه داشت. از جمله این نکات، زمان تعویض فیلتر یخچال است. 


زمان تعویض فیلتر یخچال فریزر


انواع فیلتر یخچال:

به این نکته توجه داشته باشید که فیلترهای یخچال ها دو نوع هستند:

فیلترهای داخلی
فیلترهای خارجی

ممکن است بعضی از یخچال ها این امکان را به کاربر بدهند که از هر دو فیلتر استفاده کند. در این صورت توجه داشته باشید که معمولا زمان تعویض فیلتر خارجی حدود یک سوم زمان تعویض فیلتر داخلی است. 


زمان تعویض فیلتر یخچال:

هر فیلتر یخچال پس از مدتی باید تعویض شود چرا که در غیر اینصورت به مرور زمان کارایی خود را از دست داده و دیگر قادر به تصفیه آب و زدودن باکتری ها نخواهد بود و حتی رسوبات نیز ممکن است در آن جمع شود. به همین جهت اگر می خواهید در زمان درست اقدام به عوض کردن فیلتر یخچال کنید، بهتر است هنگام خرید یخچال از بانه و یا بازارهای کشورمان، در این مورد به توضیحات فروشندگان توجه کنید و یا در نهایت به کاتالوگ ها و دفترچه های راهنمای یخچال فریزر توجه کنید. در بیشتر دفترچه های راهنما این مسئله عنوان شده است که چه زمانی باید اقدام به تعویض فیلتر آب یخچال فریزر کنید. 
البته راه دیگر توجه به توضیحات نوشته شده روی بدنه فیلتر است. در مجموع تعویض فیلتر یخچال بر اساس دو عامل سنجیده می شود:

مدت زمانی که فیلتر کار می کند. 
میزان آبی که فیلتر تصفیه کرده است.

در واقع هر دو عامل مهم و تاثیرگذار هستند اما متاسفانه بسیاری از مردم به مسئله دوم یعنی حجم آبی که فیلتر تصفیه کرده، توجه نمی کنند و تصور می کنند که صرفا توجه به مدت زمانی که فیلتر یخچال کار کرده، جهت تعویض آن اهمیت دارد! ممکن است برای مثال، بر روی فیلتر یک یخچال نوشته شده باشد که پس از یک سال و یا پس از تصفیه 1500 لیتر آب نیاز به تعویض آن باشد. لذا حتی اگر زمان بندی اعلام شده به پایان نرسیده باشد، در صورتی که حجم آب نوشته شده توسط فیلتر شما تصفیه شده باشد باز هم این مسئله به معنای آن است که زمان تعویض فیلتر فرا رسیده و باید به خرید و نصب بهترین فیلتر آب برای یخچال خود باشید. 
مگر آنکه شما در منزل از سیستم های تصفیه آب استفاده کنید که معمولا کیفیت آب این سیستم های تصفیه بالاتر از آب تصفیه شده توسط یخچال است. 


دکمه هشدار فیلتر:

از آنجایی که بصورت میانگین عمر مفید فیلترهای یخچال فریزرهای جدید حدود 6 ماه است، جهت هشدار دادن به کاربران چراغی تعبیه شده که در صورت قرمز شدن به شما این پیام رسانده می شود که عمر مفید فیلتر به پایان رسیده و باید تعویض شود. البته شما می توانید با نگه داشتن دکمه خاموش کردن این چراغ به مدت چند ثانیه، آنرا را خاموش کنید اما در کنار این مسئله توصیه می شود که حتما به این هشدارها توجه کنید و در زمان لازم فیلترها را عوض کنید. 


زمان تعویض کردن فیلتر یخچال


نکات مهم تعویض فیلتر یخچال:

توصیه می کنیم که به نکات زیر توجه کنید:

بهتر است جهت عوض کردن فیلترهای یخچال به همان شرکت یا فروشگاهی که یخچال را خریداری کردید، مراجعه کنید.
اگر پس از تعویض فیلتر، برای مدت چند روز رنگ آب تصفیه شده کمرنگ و یا در آن حباب دیدید، نگران نباشید. آنها اکسیژن محلول در آب هستند و پس از مدتی این مسئله برطرف می شود. 
اگر برای مدتی - مثلا یک یا دوماه - از فیلتر استفاده نکردید، ممکن است پس از استفاده مجدد کمی از رسوبات و یا جلبک یا قارچ وارد آب شوند. جهت برطرف کردن این مسئله چند بار مخزن را تخلیه و مجددا با آب پر کنید. 
یخچال فریزرهای ساید بای ساید جدید ممکن است فقط دارای یک فیلتر و یا دو فیلتر (داخلی و خارجی) باشند. 
سعی کنید حتی در صورتی که از آب یخچال استفاده نمی کنید، روزانه چند لیوان آب آنرا برداشت کنید. 
فیلتر داخلی یخچال نباید بیشتر از 3 سال کار کند. 
در صورت استفاده از فیلتر بیرونی یخچال می توانید فیلتر داخلی را جدا کنید. 
برخی از فیلترها از نوع کربنی (یا فیلتر زغالی) هستند. 
ممکن است در صورت عدم تعویض در زمان مناسب، یخساز نتواند یخ بسازد. 

جهت خرید یخچال فریزرهای جدید ساید بای ساید و یا دوقلو بصورت آنلاین از طریق فروشگاه آنلاین بانه نیاز اقدام کنید.