call تلفن : 1603613-0990

کیفیت 8K در تلویزیون

کیفیت 8K در تلویزیون نشان دهنده وجود پیکسل های بی شمار بر روی مانیتور بوده که در سال 2020 نمونه های زیادی با این کیفیت وارد بازار شدند. کمپانی های سازنده زمانی که سایز یک تلویزیون را افزایش می دهند باید همواره به فکر وضوح تصویر آن نیز باشند، از همین رو برای مدل های با اینچ بالاتر، تعداد پیکسل ها افزایش داده می شوند که وضوح فوق العاده را حتی برای مدل های 85 اینچ نیز فراهم می کنند.

  این تلویزیون ها 4 برابر بیشتر از مدل های 4K  وضوح تصویر دارند و طبق گفته ی تحقیقات شبکه جهانی، وضوح صحنه به قدری بالاست که تشخیص تصاویر از واقعیت با مشکل روبرو می شود. قبلا ایجاد چنین وضوحی بر روی مانیتور ها غیر ممکن بود اما رفته رفته و با پیشرفت کمپانی های سازنده ی لوازم صوتی و تصویری این امر نیز به واقعیت تبدیل شد. اما یک شرکت ژاپنی در سال 2016 برخی از مسابقات المپیک ریو را با وضوح 8k  از ویژگی های بارز تلویزیون 8 کی می توان مشکی عمیق تر، رنگ و روشنایی استثنایی و کنتراست بالاتر را نام برد. به زبان ساده تر، هر پیکسل موجود در تلویزیون فورکی به 4 پیکسل ریزتر تقسیم شده است که در کنار هم قرار می گیرند و وضوحی عالی را می آفرینند.

رزولوشن تلویزیون 8 کی چقدر است؟

بر روی مانیتور تلویزیون های 8 کی 33 میلیون پیکسل جاساز شده است که 4 برابر بیشتر از مدل های فورکی است و کیفیتی خارق العاده را می آفریند. تعداد پیکسل های عمودی روی مانیتور 4320 و پیکسل های افقی 7680 می باشند که با در کنار هم قرار گرفتن این نقاط ریز، صحنه های فوق العاده ای ایجاد خواهند شد، این کیفیت به اختصار 4320p نیز نوشته می شود که همان وضوح 8k می باشد. فراوانی پیکسل ها بر روی مانیتور و چینش مرتب آن ها در کنار هم، صحنه های واقعی خلق می کند که برای نمایش فیلم و سریال یا مسابقات ورزشی بسیار عالی خواهد بود و لذت تماشا را چند برابر می کند. به دلیل ریز بودن اندازه ی پیکسل های روی مانیتور، شاهد جزئیات فراوانی خواهید بود زیرا نقطه به نقطه ی هر محتوا را به تصویر می کشد.

اگر دو تلویزیون با اندازه ی یکسان داشته باشیم اما کیفیت یکی 8k و دیگری 4k باشد، به طور قطع وضوح 8 کی بیشتر خواهد بود زیرا پیکسل ها با تراکم بیشتری در کنار هم چیده شده اند و هنگام بزرگنمایی تصاویر، قادر است از جزئیات بیشتری رونمایی کند. پس در نهایت حس غوطه ور شدن در تصاویر را به شما القا می کند.

کیفیت 8K در تلویزیون

تراکم پیکسلی چیست؟

به تعداد معینی پیکسل، که در محدوده ای مشخص جمع شده اند تراکم پیکسلی می گویند و با PPI که مخفف عبارت Pixels Per Inch است نمایش داده می شود. در حالت معمولی اگر بخواهید از یک محتوای ویدئویی لذت ببرید باید نسبت تراکم پیکسل حداقل برابر با 50ppi باشد تا وضوح نسبتا خوبی را ارائه دهد. برای مثال در یک تلویزیون 75 اینچ، تعداد تراکم 117PPI است و همین اندازه برای یک تلویزیون 4K برابر با 59PPI است که قطعا عدد بالاتر نشان دهنده ی نمایش جزئیات بیشتر است.

تراکم پیکسلی 8K

ترکیب OLED و 8K

دو فناوری خاص بکار رفته در تلویزیون که تاکنون تنها LG قادر به ترکیب آن ها بوده OLED و 8K هستند. با به هم پیوستن این دو شما شاهد تصاویر درخشان، رنگ های طبیعی و کنتراست واضح خواهید بود. همان طور که گفته شد تعداد پیکسل های موجود در صفحه به 33 میلیون عدد می رسد، حال اگر پشت هر کدام از این پیکسل ها، لامپ های خود نورده قرار گرفته باشند به طرز شگفت آوری روح تازه ای را به هر صحنه می بخشد. در نتیجه زنده بودن هر محتوا را به لطف لامپ های oled حس خواهید کرد.

8K TVS

تاثیر تراشه بر کیفیت

در تلویزیون 8 کی حتی سطح پردازنده های هوشمند را نیز بالاتر برده اند تا محتویات 4k و FHD به هنگام نمایش روی میلیون ها پیکسل موجود به خوبی بتوانند ایفای نقش کنند و بدون نویز اضافی آن ها را در قالب 8K نمایش دهند.

در برخی از مدل های سامسونگ که با فناوری QLED به بازار عرضه شده اند، MINI LED های کوانتومی بر روی صفحه به صورت متمرکز در کنار هم قرار می گیرند که مناطق کم نور تر را به خوبی تنظیم می کنند و حتی رنگ های مشکی را به صورت برجسته تر نمایش می دهند که تا قبل از این در مدل های OLED بیشتر به چشم می خورد.

تلویزیون های ال جی مدل 8K قادر هستند تصاویر با وضوح پایین را به کمک پردازنده ارتقا دهند و آن ها را در قالب وضوح 8K به اجرا درآورند. پس هرچه تراشه بکار رفته در تلویزیون قوی تر باشد جزئیات بیشتری را نمایان می کند و با ایجاد کنتراست عمیق به سیاهی مطلق می رسد تا تمامی نور ها بتوانند بر روی نمایشگر خودنمایی کنند. پس سیستم تقویت کننده ی Al Upscaling حتی موضوعاتی را نیز که با دوربین 8k فیلم برداری نشده باشند را هنگام پخش، با جزئیات کامل ارتقا می دهد.

کیفیت تلویزیون 8K

انواع تلویزیون های 8K ال جی و سامسونگ کدام اند؟

ما چند نمونه ی برتر از تلویزیون های 8K را در این متن به شما معرفی خواهیم کرد که جزو پرچم داران بوده و با بالاترین سطح کیفیت ساخته شده اند.

·         تلویزیون 8K ال جی مدل NANO99

·         تلویزیون 8K ال جی مدل NANO97

·         تلویزیون 8K ال جی مدل QNED99

·         تلویزیون سامسونگ مدل QN900A NEO QLED

سخن پایانی

حال می توانید با جستجو بین مدل های 8K موجود در سایت، بهترین تلویزیون را انخاب نموده و برای ثبت سفارش اقدام کنید. همچنین قبل از پیشنهاد می دهیم صفحات مربوط به تلویزیون چند اینچ بخریم؟ و راهنمای خرید تلویزیون را نیز مطالعه بفرمایید تا انتخاب به جا و دقیق تری داشته باشید.