call تلفن : 1603613-0990

ورود تلویزیون های هوشمند به بازار خرید تلویزیون از بانه سبب شده است که بسیاری از افراد علاقه بیشتری به خرید این تلویزیون ها داشته باشند.تلویزیون های هوشمند با توجه به امکاناتی که به کاربران ارائه می دهند توانسته اند جایگاه مهمی در بازار خرید تلویزیون به دست آورند. با توجه به این موضوع بسیاری از افراد ممکن است در هنگام خرید تلویزیون دچار سردرگمی میان خرید تلویزیون هوشمند و یا معمولی شوند.به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی تفاوت های این دو خواهیم پرداخت تا با اطلاعات کاملی خرید مورد نظر خود را انجام دهید.


تلویزیون هوشمند چیست؟

مهم ترین چیزی که تفاوت تلویزیون های هوشمند با تلویزیون های معمولی را مشخص می نماید ، اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت می باشد.با اتصال تلویزیون به اینترنت می توان به نوعی از بسیاری از قابلیت ها برخوردار بود که تلویزیون های معمولی قادر به انجام آن ها نمی باشند.اما آیا این تفاوت ارزش تفاوت قیمت بالای این دو مدل تلویزیون را دارند؟


برای آن که یک تلویزیون به اینترنت متصل شود و بتوان با استفاده از آن دسترسی به بسیاری از امکانات را داشت ، نیاز به یک سیستم عامل می باشد.امروزه برند های مختلف جهت تولید تلویزیون هوشمند خود اقدام به طراحی سیستم عامل خاص و یا بهره گیری از سیستم عامل های طراحی شده توسط شرکت های دیگر همچون اندروید می نمایند. با استفاده از این سیستم عامل ها می توان انواع مختلفی از برنامه ها را بر روی تلویزیون نصب و از امکانات آن ها استفاده کرد. این بدین معناست که تلویزیون هوشمند همچون یک تلفن همراه و یا تبلت قابلیت های گوناگونی را به کاربر ارائه می دهد.

خرید تلویزیون از بانه


سیستم عامل تلویزیون هوشمند

همانطور که گفته شد شرکت های تولید کننده تلویزیون هر یک از سیستم عامل های مختلفی برای تلویزیون های خود استفاده می کنند که دارای طراحی و امکانات مختلفی است. به طور مثال اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ از بانه را داشته باشید ، در تلویزیون های هوشمند این برند از سیستم عامل تایزن ، در تلویزیون های ال جی از سیستم عامل Web OS ،و در سایر برند ها از سیستم عامل اندروید و... استفاده می شود.این سیستم عامل ها هریک دارای انواع مختلفی از امکانات است که در کنار اپلیکیشن های مختلف می توان از آن ها استفاده کرد.برای بررسی کامل تفاوت های این سیستم عامل ها به مقاله مقایسه سیستم عامل های تلویزیون هوشمند مراجعه نمایید.


مهم ترین ویژگی های تلویزیون هوشمند چیست؟

برای خرید تلویزیون از بانه می بایست به این نکته توجه داشت که نیاز شما از یک تلویزیون چه چیزهایی می باشد.تلویزیون هوشمند ویژگی های متنوعی را به کاربر ارائه می دهد که در تلویزیون های معمولی شاهد آن ها نخواهیم بود. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ نصب برنامه و اپلیکیشن بر روی تلویزیون

✔ تماشای محتوای تصویری به صورت آنلاین و از طریق اینترنت

✔ وبگردی و جست و سو در صفحات وب و یا شبکه های اجتماعی

✔ نصب بازی های مختلف و اجرای آن ها

✔ اتصال تلویزیون هوشمند به کانال های اینترنتی

✔ بهره گیری از قابلیت هایی نظیر Time Shifting

✔ پشتیبانی از استاندارد DLNA

✔ بهره گیری از فرامین صوتی با استفاده از کنترل جادویی

✔ تماس های تصویری با استفاده از اپلیکیشن هایی نظیر Skype

✔ اتصال تلفن هوشمند به تلویزیون

✔و...


به طور کلی شما می توانید بسیاری از کارهایی که با تلفن های هوشمند و یا تبلت ها انجام می دهید را با خرید تلویزیون هوشمند میسر سازید.


آیا تلویزیون هوشمند ارزش خرید دارد؟

این که خرید تلویزیون از بانه در مدل های هوشمند آن ارزش خرید دارند یا خیر کاملا به نیاز کاربر برمی گردد.اگر جز آن دسته افراد هستید که نیازمند استفاده از ویژگی های اشاره شده هستید ، تلویزیون هوشمند گزینه ایده آلی محسوب می شود. علاوه بر این با توجه به اینکه محتوای پخش شده بر روی صفحه تلویزیون نیازمند سرعت اینترنت مناسبی می باشد ، می بایست قبل از خرید تلویزیون از بانه به این موضوع توجه نمایید. تلویزیون هوشمند شما قطعا دارای کیفیت صفحه نمایش بسیار بالایی است که یکی از دلایل اصلی خرید شما همین موضوع می باشد.به همین دلیل پخش محتوای ارائه شده بر روی آن می بایست دارای کیفیت بالا باشد و این موضوع کاملا نیازمند سرعت بالای اینترنت می باشد. پس پیش از خرید تلویزیون هوشمند حتما می بایست به این موضوعات توجه کرد.

خرید تلویزیون هوشمند


چنانچه هیچ یک از موارد اشاره شده جز نیاز های شما نمی باشد ، خرید این تلویزیون از نظر قیمتی معقول به نظر نمی رسد.


تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند

بسیاری از افرادی که در گذشته اقدام به خرید تلویزیون های معمولی نموده اند و یا به هر دلیلی از آن ها استفاده می نمایند و نیازمند امکانات تلویزیون هوشمند هستند ، با خرید دستگاه های ست آپ باکس می توانند تلویزیون معمولی خود را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنند. پر طرفدار ترین ست آپ باکس های موجود که برند های گوناگونی اقدام به تولید آن می نمایند ، اندروید باکس می باشد که با استفاده از کابل HDMI به تلویزیون متصل و می توان از کلیه امکانات آن بر روی تلویزیون همچون تلویزیون هوشمند بهره برد.


تلویزیون هوشمند بخریم یا تلویزیون معمولی؟

مهم ترین دلیل صرفه نظر کردن افراد از خرید تلویزیون هوشمند ، قیمت بالاتر آن ها نسبت به تلویزیون های معمولی می باشد.پس اگر از این نظر مشکلی نداشته باشید می توانید با خیال راحت اقدام به خرید تلویزیون هوشمند مورد نظر خود نمایید.شایان به ذکر است که بسیاری از برنامه های ارائه شده در تلویزیون های هوشمند همچون آمازون ، نتفلیکس و... که محتواهای گوناگون ارائه می دهند ، در ایران شامل تحریم ها و یا نیازمند خرید اکانت های مخصوص می باشد که ممکن است برخی افراد با آن مشکل داشته باشند.


اما شما می توانید با خرید تلویزیون از بانه بدون ویژگی های هوشمند ، در صورت نیاز به چنین قابلیت هایی در آینده از اندروید باکس ها استفاده نمایید و تلویزیون معمولی خود را با قیمت بسیار کمتری به یک تلویزیون هوشمند مبدل سازید.برای مثال شما می توانید با خرید تلویزیون سامسونگ بدون امکانات هوشمند در کنار یک اندروید باکس ، تلویزیون معمولی خود را به یک تلویزیون هوشمند مبدل سازید.


در پایان اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید می توانید جدیدترین مدل ها از بهترین برند های دنیا را با قیمت بسیار مناسب و تضمین اصالت کالا از فروشگاه اینترنی بانه نیاز خریداری نمایید.