call تلفن : 1603613-0990

یکی از مواردی که جهت استفاده صحیح تلویزیون می بایست رعایت گردد نصب تلویزیون در زاویه مناسب آن می باشد.بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید می بایست پیش از اقدام به خرید نسبت به انتخاب محل مناسب نصب یا قرارگیری تلویزیون مورد نظر خود اطمینان حاصل نمایید.


به منظور استفاده و تماشای بهترین کیفیت تلویزیون خود زاویه و ارتفاع محل قرارگیری تلویزیون می بایست به درستی انتخاب گردد. ممکن است چنانچه در هنگام خرید تلویزیون درباره محل نصب و قرارگیری آن از چندین نفر سوال بپرسید هریک از آن ها موارد گوناگونی را مطرح نمایند اما قواعدی که برای نصب تلویزیون در زاویه و ارتفاع مناسب می بایست رعایت گردد برای تمامی افراد یکسان می باشد.


روش ها و نکات سریع نصب تلویزیون

نصب تلویزیون بر روی دیوار به وسیله اتصال مستقیم و یا واسطه و همچنین با استفاده از پایه و قرارگیری آن بر روی میز میسر می باشد که این کار را می توان به صورت دلخواه و بر اساس فضای مورد نظر انجام داد.اما هریک از این روش ها نیازمند رعایت دستورالعمل هایی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.


اگر صفحه نمایش تلویزیون را به سه قسمت تقسیم نماییم ، قسمت یک سوم میانی آن مهم ترین قسمت از نظر چشم بیننده می باشد و عموما ایجاد تمرکز در این قسمت از تلویزیون توسط بیننده صورت می گیرد. به همین دلیل هم ترازی آن با سطح چشم بیننده از جمله مهم ترین نکات به منظور نصب تلویزیون می باشد.


نکته دیگری که در هنگام نصب تلویزیون بر روی دیوار می بایست رعایت گردد محل قرارگیری هولدر یا براکت هایی است که به وسیله آن ها تلویزیون به دیوار متصل و یا از طریق آن ها آویزان می شود. پس از آن که موقعیت محل نصب تلویزیون انتخاب گردید محل اتصال پشت تلویزیون با دیوار می بایست به وسیله یک مداد علامت گذاری شود تا بوسیله این علامت ها بتوان نقاط مورد نظر جهت ایجاد سوراخ در دیوار انتخاب گردد. نصب تلویزیون بر روی دیوار می بایست بر اساس وزن تلویزیون انجام شود و پیش از انجام این کار از نوع دیوار و میزان تحمل بار بر روی آن اطمینان حاصل گردد. علاوه بر این به منظور نصب تلویزیون بر روی دیوار می بایست بر اساس وزن تلویزیون پیچ های مناسب انتخاب گردد تا بتواند وزن تلویزیون را تحمل نماید.

راهنمای نصب تلویزیون


ارتفاع مناسب نصب تلویزیون

پس از انتخاب محل قرارگیری تلویزیون خود در فضای مورد نظر می بایست نسبت به ارتفاع قرارگیری آن نکاتی را رعایت نمود. انتخاب این موضوع ممکن است بر اساس ارتفاع سقف ، فاصله تلویزیون از بیننده و... متفاوت باشد. اما به طور کلی بر اساس نکته ی هم ترازی چشم با قسمت 3/1 میانی تلویزیون ارتفاع مناسب انتخاب می گردد. البته نکات دیگری همانند ارتفاع صندلی هایی که فرد به منظور تماشای تلویزیون از آن استفاده می نماید ،  قد بیننده و فاصله صندلی ها از تلویزیون نیز بر روی محل نصب تلویزیون از نظر ارتفاع تاثیر خواهد داشت.


برای مثال چنانچه قصد خرید تلویزیون از بانه با ابعاد 30 اینچی را داشته باشید ، بهترین ارتفاع قرارگیری تلویزیون از سطح زمین در حدود 25 اینچ می باشد.با محاسبه ارتفاع تلویزیون ارتفاعی بین 35 تا 45 اینچ به وجود می آید که این ارتفاع در مرکز صفحه هم راستای چشم بیننده قرار خواهد گرفت. الته باید گفت در کنار محاسبات و اندازه گیری ها در نهایت آزمون و خطا کردن محل قرارگیری تلویزیون راهکاری است که می تواند بهترین محل قرارگیری را به بیننده ارائه دهد.


انتخاب زاویه دید مناسب تلویزیون

انجام فرآیند نصب پس از خرید تلویزیون را با کمک چند فرد دیگر انجام دهید تا بتوان با استفاده از کمک دیگران اقدام به انتخاب بهترین محل و زاویه ایده آل جهت نصب تلویزیون نمود.این کار را می توان بدین صورت انجام داد که 2 نفر با حرکت تلویزیون در راستای عمودی و افقی و در مقابل شما که در روبروی تلویزیون قرار گرفته اید انجام دهند. شما می توانید در زوایای مختلف چشم با تلویزیون قرار گرفته و بهترین زاویه مورد نظر را انتخاب نمایید و پس از آن اقدام به علامت گذاری بر روی دیوار نمایید. برخی افراد اقدام به نصب تلویزیون بر روی شومینه می نمایند که از نظر زاویه دید این کار اشتباه می باشد.


نصب تلویزیون در بالای شومینه های گاز سوز و یا طبیعی علاوه بر این که احتمال ایجاد مشکلات در قطعات به دلیل تولید گرما و دود ناشی از اشتعال را بالا می برد سبب ایجاد زاویه دید نا مطلوب نسبت به چشم می نماید. یکی از مثال های ملموس در این باره نشستن در ردیف اول سینما و تماشای فیلم می باشد. همانطور که ممکن است تاکنون این اتفاق برای شما افتاده باشد ، زاویه دید در این حالت سبب مشکلاتی همچون گردن درد و یا اسپاسم در نواحی گردن و سر می شود.


در پایان می بایست به این نکته اشاره نمود که پس از خرید تلویزیون از بانه از یک نصاب مطمئن جهت انجام مراحل نصب و راه اندازی تلویزیون بهره گرفته تا انجام این کار به صورت کاملا اصولی و بدون هرگونه خطر انجام گیرد. نکته ای که درباره محل نصب تلویزیون مطرح می باشد این است که انجام این کار تابع فرمول و قواعد خاص نمی باشد و بهترین محل نصب هم سطح بودن چشم با مرکز تلویزیون می باشد. بنابراین جهت انجام این کار با آزمون و خطا می توان بهترین محل نصب تلویزیون را انتخاب نمود. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه و در مدل های کرو و منحنی را داشته باشید باید این نکته را در نظر بگیرید که بهترین زاویه دید در این تلویزیون ها دید مستقیم می باشد. بنابراین چیدمان و انتخاب محل قرارگیری تلویزیون خود را بر اساس این نکته انجام دهید.