call تلفن : 1603613-0990

انواع ساندویچ ساز

درست کردن ساندویچ وقت زیادی می برد و گاها حوصله آن را ندارید، ما با انواع ساندویچ ساز در این مطلب قصد داریم شما را با انواع دستگاه ها و کارایی آنها آشنا کنیم.

ساندویچ سازها یا Sandwich maker دستگاهی هستند که در مدت زمان بسیار کمی، لذیذ ترین و خوشمزه ترین ساندویچ را در اختیار شما قرار می دهند. البته ممکن است فکر کنید که این یک دستگاه اضافی بوده و به کارتان نمی آید، اما در مواقعی که نیاز دارید تا غذای خود را زود آماده کنید ساندویچ ساز می تواند به شما کمک کند.

کارایی ساندویچ سازها تنها محدود به درست کردن ساندویچ نمی شود و شما می توانید خیلی از کارهای دیگر را با آن انجام دهید. ساندویچ سازها با نام دیگر اسنک ساز هم شناخته می شوند که برای کسانی که علاقه به شام یا صبحانه مختصر و ساده ای دارند، عالی است.

قیمت دستگاه های ساندویچ ساز مناسب بوده و می توانید با کیفیت ترین آن را با هر هزینه ای خریداری کنید. این دستگاه ها در انواع برند، مدل، جنس، رنگ، اندازه و کیفیت در بازار موجود است و می توانید برترین را با توجه به سلیقه خود برگزینید.

انواع-ساندویچ-ساز

معرفی انواع ساندویچ ساز

به طور کلی ساندویچ ساز ها به دو نوع (خانگی و صنعتی) تقسیم شده و شما می توانید آن ها راتهیه نمایید.

· ساندویچ ساز صنعتی:

مدل صنعتی ساندویچ ساز ها همان ساندویچ های موجود در بازار رستوران و کافه... هستند که آن را سفارش می دهید. دستگاه های صنعتی هم بیشتر با مدل پنینی پرس شناخته می شوند.

· ساندویچ ساز خانگی:

مدل ساندویچ های خانگی که امروزه بیشتر مردم طرفدار آن هستند، با استفاده از دستگاه های خانگی تهیه شده و می توانید آن را به انواع مدل و طعم آماده کرد. ساندویچ سازهای خانگی خود به چند نوع تقسیم می شوند که شامل:

1. گریل:

با دستگاه ساندویچ ساز گریل به راحتی می توان هر نوع ساندویچی را آماده کرده و غذای شما را گرم می کند. با این دستگاه انواع غذا مانند همبرگر، پنکیک، کباب و... را آماده کرد. دستگاه های گریل به دلیل استفاده بسیار کم از حجم روغن بیشتر رژیمی بوده و غذاهای آن سالم است.

2. وافل:

دستگاه های ساندویچ وافل از دو صفحه چدن ، تفلون و یا آلومنیوم ساخته شده و سطح آن به شکل پنجره است. از نوع وافل بیشتر مردم برای تهیه صبحانه ای ساده و خوشمزه استفاده می کنند.

3. ساندویچ ساز:

با ساندویچ ساز های مثلثی که رایج ترین نوع آن در میان مردم است ، در کمترین زمان ساندویچ هایی مثلثی شک و زیبا درست کرده و برای مهمانان خود بگذارید تا میل کنند.

ساندویچ-ساز-چند-کاره

نکات مهم خرید ساندویچ ساز

· نوع دستگاه:

بسته به اینکه دستگاه های ساندویچ ساز انواع مختلفی را دارند، باید دقت کنید که کدام مورد را انتخاب می کنید. البته بیشتر مردم نوع ساندویچ ساز عادی را انتخاب می کنند که از صفحات مثلثی برخوردار می باشد.

· توان مصرفی:

دستگاه های ساندویچ ساز معمولا مرص برقی آنها از 640 وات به بالا تا 1400 وات بوده و برای صرفه جویی در برق پیشنهاد ما به شما دستگاه های با توان 750 وات است. البته نوع دستگاه ارتباط زیادی با مصرف انرژی آن دارد.

· صفحات دستگاه:

صفحاتی که با ساندویچ ساز هستند باید از جنس و کیفیت خوبی برخوردار بوده و غذا به آنها نچسبد. اگر این صفحات متحرک هم باشند چه بهتر چون شستشوی آنها برای شما آسانتر خواهد بود.

· ظرفیت:

برای انتخاب یک دستگاه ساندویچ ساز توجه به ظرفیت آن بسیار مهم است. دستگاه های بازار هم معمولا ظرفیت 2 تا 4 ساندویچ را دارند و این برای خانواده های پر جمعیت ممکن است مناسب نباشد و در جهت جندین مرتبه استفاده کردن انرژی زیادی مصرف شود.

· عایق حرارتی:

همه دستگاه ها اکثرا عایق حرارتی دارند ، اما توجه به آنها و محدود نبودن این عایق تنها به دسته ها در انتخاب دستگاه مفید است. دستگاهی را انتخاب کنید که تمامی بدنه آن دارای عایق حرارتی بوده و از لحاظ سوختگی خیالتان آسوده شود.

· قابلیت تنظیم حرارت:

این ویژگی برای دستگاه مفید بوده و می توانید این قابلیت را فعال کنید که ساندویچ تان گرم، سرد و یا ترد باشد. وجود چراغ های هشدار در دستگاه برای حرارت به شما کمک می کند تا از شروع و اتمام ساندویچ های خود با خبر شوید.

قیمت-ساندویچ-ساز-چند-کاره

برندهای معتبر ساندویچ ساز

برندهای معتبری در بازار وجود دارند که دستگاه های ساندویچ ساز را تولید کرده و از کیفیت و کارکرد عالی برخوردارند. از جمله برند کمپانی هایی همچون: 

تفال Tefal ، همیلتون Hamilton ، فلر Fler ، مولینکس Molinks ، بوش Bosch ، گوسونیک Gosonic ، فکیر fakir ، کنوود Kenwood ، دلمونتی Delmonty ، برویل Breville  و... را می توان نام برد.

این کمپانی ها همگی در زمره معروف ترین تولید کننده های دستگاه های کوچک خانه قرار گرفته اند و محصولات با کیفیتی را به بازار فرش عرضه کرده اند. همچنین قیمت این دستگاه ها هم مناسب بوده و به راحتی می توانید آن ها را خریداری نمایید.

نکات نحوه استفاده از ساندویچ ساز

در مورد دستگاه ساندویچ سازها باید به شما بگویم که نحوه استفاده از آن بدین صورت بوده ، که اول دستگاه را روشن کرده مواد،  را آماده می کنید و بر روی صفحه کمی اسپری یا روغن میزنید تا مواد به دستگاه نچسپد، پس از گرم شدن ، ساندویچ های آماده را داخل دستگاه گذاشته و تایمر شروع را می زنید.

باید در نوع خرید پنیر و نان توجه کرده ، تا موادی با کیفیت را در ساندویچ خود استفاده کنید. برای جلوگیری از هر نوع سوختگی دستگاه ها خود دارای امپی می اپباشند که پس از اتمام ساندویچ ها هشدار چراغ سبز داده و شما می توانید غذای خود را خارج کنید.

دستگاه ساندویچ سازها گزینه ای عالی برای انتخاب بوده و زمانی که شما فرصت کافی برای درست کردن غذا ندارید می تواند بسیار کمک کننده باشد. البته نوع نگه داری و کار با دستگاه هم می تواند بر روی کیفیت و ماندگاری آن تاثیر بگذارد.

راهنمای-خرید-استفاده-ساندویچ-ساز

قیمت ساندویچ سازها

دستگاه های ساندویچ ساز موجود در بازار بسیار مناسب بوده و به علاوه آن هم از کیفیتی عالی برخوردار می باشند. کیفیت سادویچ سازها بسته به نوع کارایی آنها است. جنس قطعات به کار رفته در آنها و نوع عملکرد ، کیفیت یک دستگاه را تعیین می کند.

کیفیت بالا ارتباط مستقیمی با قیمت داشته و هرچه کیفیت و جنس یک دستگاه بالا باشد قیمت آن هم افزایش می یابد.