call تلفن : 1603613-0990

کاربرد سیستم عامل Web OS در تلویزیون ال جی

تا به حال واژه سیستم عامل به گوش تان خورده؟ از کاربردهای های سیستم عامل تلویزیون اطلاع دارید؟ اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید، با ما در این مقاله همراه باشید تا از کاربرد سیستم عامل اطلاعات بیشتری کسب نمایید. علاوه بر این در این مقاله به بررسی کاربرد های سیستم عامل Web OS که مختص تلویزیون ال جی طراحی شده است خواهیم پرداخت.


ما امروزه در دنیای هوش مصنوعی و دستگاه های هوشمند صوتی و تصویری (مانند تلویزیون ، گوشی ، کامپیوتر و...) با عنوان نرم افزار رو به رو هستیم. اما این نرم افزارها چه کارایی دارند و چه امکاناتی دارند؟ زمانی بود که نرم افزار فقط مختص کامپیوتر و سری از گوشی های مدل بالا بود. اما در حال حاضر نرم افزار ها بسیار پیشرفت کرده و در بسیاری از دستگاه های اطراف خود می توان شاهد آن ها بود. در هنگام خرید تلویزیون ال جی از بانه و یا سایر برند ها هم شاهد انواع سیستم عامل ها و نرم افزارهایی در آن ها هستیم که با توجه به اینکه هر برند معروفی سیستم عاملی مختص به خود را دارد، دارای مشخصات متفاوتی هستند.


امروزه تنوع نرم افزارها در بازار زیاد و هر کمپانی سازنده دستگاه های صوتی و تصویری، سیستم عامل مختص خود را دارد که از لحاظ کارایی با یکدیگر متفاوت است.


سیستم عامل چیست؟

سیستم عامل یا پلت فرم (نرم افزاری) هوشمند و سازماندهی شده است که بر اساس سری داده و اطلاعات عمل می کند. در اوایل گوشی های همراه دارای نرم افزاری ساده بودند، اما به مرور عملکرد آن ها پیشرفت کرده و از الگوهای پیچیده تری پیروی کردند.
کمپانی های سازنده لوازم صوتی و تصویری بعد از گوشی بر روی تلویزیون سیستم عامل ها را راه اندازی کردند و هر برندی سیستم مخصوص خود را به بازار عرضه نمود. چنانچه با خرید تلویزیون ال جی از بانه شاهد سیستم عامل Web OS و یا با خرید تلویزیون سامسونگ از بانه شاهد سیستم عاملی با نام Tizen هستیم.


با کمک سیستم عامل شما به هر برنامه و محتوایی می توانید دسترسی پیدا کرده و آن ها را نصب کنید. قابلیت دسترسی به اینترنت را به شما داده و کنترل از راه دور را برای شما راحت می کند. همچنین اتصال گوشی به تلویزیون را امکان پذیر کرده و تماشای آنلاین برنامه ها را برای شما ممکن می کند.

انواع سیستم عامل های تلویزیون


معرفی انواع سیستم عامل در تلویزیون

با توجه به اینکه در هنگام خرید تلویزیون از بانه با برندهای مختلفی مواجه هستیم، هر کمپانی سیستم عامل مختص خود را بر روی تلویزیون خود به کار می گیرد که از نظر کارایی دارای تفاوت می باشد. از جمله سیستم عامل هایی که امروزه در بازار موجود می باشند، سیستم عامل Web os، سیستم عامل Tizen، سیستم عامل Android و... که این سه سیستم عامل جز معتبرترین و بهترین سیستم عامل های موجود در بازار می باشند.


با خرید تلویزیون ال جی از بانه شاهد سیستم عامل Web OS هستیم که مختص برند ال جی می باشد. همچنین در صورتی که قصد خرید تلویزیون سامسوگ از بانه را داشته باشید، سیستم عامل به کار رفته در تمامی محصولات این برند تایزن می باشد. برخی دیگر از برند های تلویزیون نیز از سیستم عامل اندرویدبهره می گیرند. به طور مثال اگر قصد خرید تلویزیون سونی از بانه را داشته باشید، می توانید شاهد سیستم عامل اندروید بر روی این تلویزیون ها باشیم.


سیستم عامل های دیگری هم مانند روکو (roku) هستند اما به دلیل پایین بودن امنیت و کارایی استفاده کمتری در تلویزیون ها از آن می شود.


سیستم عامل Web OS ال جی یکی از پرطرفدار ترین و پیشرفته ترین سیستم عامل ها می باشد که مردم آشنایی زیادی با آن دارند. ال جی از معتبرترین و با کیفیت ترین برندها در دنیا بوده که محصولات آن از امکانات هوشمند زیادی برخوردار می باشد. نرم افزار Web OS هم از نمونه ویژگی های هوشمند این برند می باشد. اگر به دنبال خرید تلویزیون از بانه باشید، برند ال جی می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد که با خرید تلویزیون ال جی از بانه می توانید از این سیستم عامل قدرتمند استفاده نمایید. در ادامه در خصوص کاربرد های این سیستم عامل توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.


کاربرد سیستم عامل Web OS در تلویزیون ال جی

Web OS پلت فرمی سازماندهی شده است که بر اساس سری اطلاعات و داده عمل می کند. اما قصد داریم با نگاهی کلی تر به کاربرد آن در تلویزیون های ال جی بپردازیم تا در صورت خرید تلویزیون ال جی از بانه، آشنایی بیشتری در خصوص این سیستم عامل بدست بیاوریم.


سیستم عامل Web OS بر پایه نرم افزار لینوکس ساخته شده و با قرار دادن و ارتقای آن دسترسی به برنامه ها را مهیا و امکان اتصال میان دستگاه ها را ایجاد می کند. زمانی که می گوییم webos یعنی نرم افزاری تحت وب است که سری امکانات خاص را داشته و میزان دسترسی شما را تعیین می کند.


این سیستم عامل بر اساس وب مخصوص یا پایه طراحی نرم افزار عمل کرده که مختص کمپانی ال جی می باشد. زمانی که شما بخواهید به برنامه و نمایش های روز دنیا دسترسی پیدا کنید، از طریق وب مخصوص ال جی وارد می شوید. امنیت این نرم افزار بالا و برای استفاده از آن مشکلی نخواهید داشت. بنابراین با خرید تلویزیون ال جی از بانه در مدل های هوشمند آن می تواند دسترسی کاملی به قابلیت های متنوع داشته باشید.

سیستم عامل Web OS


قابلیت های webos در تلویزیون ال جی چیست؟

شما از طریق سیستم عامل Web OS می توانید برنامه های مختلفی را بر روی تلویزیون خود نصب و دانلود کنید و از تماشای جدیدترین و به روزترین محتواها لذت ببرید. هر محتوا و مطلبی را دوست دارید جستجو و با دیگر دستگاه ها ارتباط برقرار کنید و به آن ها متصل شوید.


با خرید تلویزیون ال جی از بانه از طریق سیستم عامل Web OS به برنامه هایی همچونNetflix ،youtube ، آمازون و... با بالاترین کیفیت و سرعت دسترسی پیدا کنید. همچنین نوع کارکرد سیستم عامل بر کیفیت صدا و تصویر هم تاثیر گذاشته و آن ها را ارتقا می دهد. البته دستگاه های مجهز به Web OS به محض روشن شدن به صورت خودکار سری از برنامه ها را پیش فرض و پیشنهادی به شما معرفی و می توانید از آن ها استفاده کنید.


درست مانند تلفن همراه خود می توانید برنامه های کاربردی همچون اینستاگرام ، تلگرام ، واتساپ و... را بر روی تلویزیون نصب و از آن ها استفاده نمایید. حتی می توانید کارهای اداری خود را به خانه بیاورید و در استراحت کامل آن ها را به انجام برسانید.


نتیجه گیری نهایی

با توجه به مبحث هایی که در مقاله کاربرد سیستم عامل Web OS با خرید تلویزیون ال جی از بانه داشتیم، حال می دانیم که کاربرد نرم افزار در دستگاه ها چیست و چگونه عمل می کند. کمپانی هایی همچون ال جی و سامسونگ و... هر روزه با ارتقای ویژگی های خود در دستگاه ها، کیفیت و کارایی آن ها را ارتقا داده و امکانات جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.


در زمان خرید تلویزیون از بانه به نوع سیستم عامل دستگاه خود دقت کنید. در حال حاضر بهترین نرم افزارهای موجود در بازار متعلق به کمپانی ال جی و سامسونگ یعنی Web OS و تایزن می باشد که البته ناگفته نماند در این میان اندروید هم جایگاه ویژه ای را برای خود دارد.