call تلفن : 1603613-0990

یکی از بهترین برند های تولید تلویزیون در طول ادوار تلویزیون سازی بی شک برند سونی می باشد. تلویزیون های ساخت این برند با بالاترین کیفیت ساخت بوده و همواره با استفاده از جدیدترین امکانات توانسته است بخشی از بازار تلویزیون را در دست داشته باشد.اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را داشته باشید برند سونی یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می باش.ناگفته نماند که قیمت تلویزیون سونی نسبت به سایر رقبا کمی بالاتر می باشد. در این مقاله به معرفی و بررسی یکی از بهترین مدل های این برند یعنی مدل X90J خواهیم پرداخت.


تلویزیون X90J سونی

اگر قصد خرید تلویزیون سونی از بانه را داشته باشید ، تلویزیون X90J که در سال 2021 وارد بازار شد جز محبوب ترین مدل های میان رده این برند محسوب می شود و بر اساس امکاناتی که در آن گنجانده شده است می توان این مدل را در گروه تلویزیون های بالا رده نیز قرار داد.کیفیت صفحه نمایش این تلویزیون 4K می باشد و از نمایشگری با پنل VA بهره می برد. یکی از بهترین ویژگی های این تلویزیون که می تواند آن را در میان تلویزیون های بالا رده قرار دهد نرخ تازه سازی تصاویر 120 هرتزی آن است که در کمتر تلویزیون های میان رده از آن استفاده می شود.میزان تاخیر ورودی بسیار کم این تلویزیون تجربه کاربری بسیار مناسب را در اختیار افراد قرار خواهد داد.


این تلویزیون در رده مدل های Q80 و Q80A تلویزیون سامسونگ و همچنین مدل C1 OLED تلویزیون ال جی قرار می گیرد.بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را داشته باشید ، در این رده می توانید بین مدل های معرفی شده مقایسه و بر اساس بودجه و امکانات مورد نظر خود خرید ایده آل خود را انجام دهید.


طراحی تلویزیون سونی مدل X90J

در سال 2020 برند سونی تلویزیون X900H را معرفی و روانه بازار کرد. مدل X90J در حقیقت نسخه بروز شده X900H می باشد که همانند نسل قبلی خود از طراحی بسیار باریک و با حاشیه های کم تولید شده است.ضخامت این دستگاه در حدود یک سانتی متر است که می توان ان را جز باریک ترین دستگاه های تولید شده در دنیا دانست.جنس بدنه این تلویزیون از پلاستیک براق و به رنگ مشکی است و دلیل استفاده از پلاستیک در بدنه آن میان رده بودن تلویزیون می باشد.وزن این دستگاه در حدود 17 کیلوگرم می باشد و در سایز های 50 ، 55 ، 65 و 75 اینچی به بازار عرضه شده است.

خرید تلویزیون از بانه


کیفیت صفحه نمایش تلویزیون سونی مدل X90J

یکی از مهم ترین معیار ها در هنگام خرید تلویزیون از بانه کیفیت صفحه نمایش آن می باشد. در این تلویزیون از پنل 10 بیتی LCD VA استفاده شده است که دارای رزولوشن 4K می باشد.همانطور که گفته شد نرخ تازه سازی 120 هرتزی یکی از دلایل برتری این مدل می باشد.پنل VA به کار رفته در آن ، رنگ مشکی را بهتر و عمیق تر به نمایش می گذارد و نسبت به پنل IPS دارای کنتراست بالاتری است.البته این پنل دارای نقطه ضعفی می باشد و آن ها زاویه دید کمتر آن نسبت به پنل های IPS است.اما تماشای تصاویر از زاویه روبرو در این تلویزیون لذت بخش می باشد.


برند سونی اعلام کرده است که برای اولین بار در تلویزیون X90J خود از پردازنده ای مختص این برند به نام Cognitive intelligence استفاده کرده است که به سبب آن تلویزیون قادر به هوش مصنوعی جهت درک دیداری و شنیداری افراد می باشد و به لطف این تکنولوژی کنتراست تصاویر ، رنگ ها و روشنایی بسیار با کیفیت تری را به مخاطب ارائه می دهد.از دیگر فناوری های به کار رفته در این تلویزیون می توان به پشتیبانی از HDR10 و HLG ، Local Dimming ، حسگر سنجش میزان روشنایی نور محیط و... اشاره کرد. بنابراین در صورتی که قصد خرید تلویزیون از بانه را داشته باشید ، تلویزیون سونی مدل X90J می تواند تا حد زیادی نیاز بصری شما را برطرف نماید.


کیفیت صدا در تلویزیون X90J

یکی از جذاب ترین نکات در تلویزیون های سونی ، پخش با کیفیت صدا در آن می باشد.در تلویزیون X90J اسپیکر های مختلفی از جمله اسپیکر اصلی ( تعبیه شده در قسمت پایین صفحه نمایش) و اسپیکر های جانی در دو طرف دستگاه قرار گرفته است که قادر به پخش صدایی بسیار با کیفیت می باشد.بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون از بانه با کیفیت صدای بالا و مناسب سالن های بزرگ را داشته باشید این تلویزیون نیاز شما را برطرف خواهد نمود.تکنولوژی Voice Zoom 2 نیز سبب افزایش صدای افراد در هنگام پخش فیلم خواهد شد که جز امکانات فوق العاده این مدل می باشد.

خرید تلویزیون سونی از بانه


دیگر امکانات تلویزیون X90j

از دیگر امکانات تلویزیون X90J می توان به نرم افزار نسخه 10 Google TV ، برخورداری از درگاه های USB ، HDMI3 و HDMI4 ، IR BLASTER ، اترنت ، کابل آنتن ، بهره گیری از وای فای نسخه پنج ، جک 3و5 میلی متری صدا ، قابلیت های دالبی ویژن و دالبی اتومس و... اشاره کرد.


در پایان می توان گفت در صورتی که قصد خرید تلویزیون سونی از بانه را داشته باشید این مدل از برند سونی می تواند برای کاربران عام یکی از بهترین گزینه های پیش رو در کنار برند های دیگر همچون تلویزیون سامسونگ ، تلویزیون ال جی و... باشد. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید می توانید انواع مدل های با برند های گوناگون را از فروشگاه اینترنتی بانه نیاز خریداری نمایید تا از مزایای این فروشگاه یعنی تضمین اصالت کالا و قیمت مقرون به صرفه برخوردار گردید.