call تلفن : 1603613-0990

خرید کولر گازی از بانه و یا مراکز فروش دیگر این روزها افزایش زیادی داشته به ویژه با توجه به افزایش گرمای جهانی و از طرف دیگر گرم شدن هوای تابستان در بیشتر نقاط کشورمان. از این رو ضمن اینکه مشتریان انتظار بهترین عملکرد کولر گازی اسپلیت را دارند چرا که این روزها گرمای هوا مسلما موجب افزایش کلافگی و اذیت شدن بسیاری از افراد به خصوص افراد مسن، کودکان و حتی بسیاری از جوانان و نوجوانان می شود، باید جهت خرید کولر گازی اسپلیت (و یا انواع دیگر آنها مانند اسپلیت ایستاده) به برخی نکات از جمله مناطق مختلف آب و هوایی و کولرهایی که جهت استفاده در هر یک از این مناطق مناسب هستند، توجه کنند. 

از جمله انتخاب کولر گازی برای مناطق مرطوب. در کنار مزایای خرید کولر گازی از بانه نیاز، این نکته را نباید فراموش کرد که اصولا کولر گازی در بیشتر مناطق مختلف آب و هوایی عملکرد مناسبی دارد و به خوبی نیازهای شما را در زمینه تهویه مطبوع هوای محیط، سرمایش و گرمایش تامین می کند. اما در مقابل کولر آبی نه تنها جهت استفاده در مناطق مرطوب مناسب نیست و به هیچ وجه توصیه نمی شود بلکه قابلیت های یک کولر گازی اسپلیت را هم ندارد. 

کولر گازی برای مناطق مرطوب

در مجموع اگر بخواهیم مقایسه ای بین کولر گازی و آبی جهت استفاده در مناطق مرطوب داشته باشیم، موارد زیر را می توانیم به عنوان مزایای خرید کولر گازی اسپلیت برای مناطق مرطوب (در برابر کولر آبی) نام ببریم:

•  کولر گازی اسپلیت فضای کمتری نسبت به کولر آبی اشغال می کنند. (غیر از بخش بیرونی یا یونیت خارجی که باید بیرون از محیط خانه یا محل کار نصب شود) 
•  کولر گازی مصرف آب بسیار کمتری دارند. 
•  کولر گازی اسپلیت از لحاظ بهداشتی بسیار بهتر است. 
•  قدرت پرتاب باد و سرمایش کولر گازی از کولر آبی بسیار بیشتر است. 
•  توان کولر آبی بطور میانگین در حدود 500 وات ولی میانگین توان کولر گازی های جدید حدود 2000 وات است.
•  کولر گازی ها امکانات مناسبی چون کنترل از راه دور و فیلترهای مختلف تصفیه هوا دارند . 
•  ممکن است کولر آبی موجب بروز برخی حساسیت ها و آلرژی ها در برخی افراد شوند.
•  در مناطقی که دچار آلودگی هوا و یا گرد و غبار هستند امکان استفاده از کولر آبی وجود ندارد.
•  با توجه به مصرف آب، هزینه کولر آبی نسبتا بالاست ولی کارایی چندانی ندارد.

با توجه به این نکات و دلایل دیگر امروزه تقریبا در بیشتر کشورهای جهان نسل کولر آبی منقرض شده و چه در نواحی مرطوب و چه خشک با میانگین دماهای مختلف، تقریبا کولر گازی بطور کامل جای آنها را گرفته است. (شاید تنها انتقاد مصرف کنندگان مصرف برق کولر گازی اسپلیت باشد که این مسئله نیز با توجه به رقابت بین شرکتها و برندهای سازنده جهت هر چه پایین تر آوردن مصرف انرژی، در حال برطرف شدن است)  

کولر گازی در مناطق مرطوب

حال که مشخص شد که کولر گازی بهترین گزینه است و عملا در فصل های مختلف سال هم نقش یک کولر خنک کننده و در فصل های سرد نیز نقش بخاری را می تواند به بهترین وجه ممکن ایفا کند، سئوالاتی در این رابطه پیش از خرید کولر گازی اسپلیت پیش می آید از جمله چه کولر گازی مخصوص مناطق گرمسیری است؟ و یا بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر و مرطوب کدام است و توسط چه برندهایی تولید می شود؟ 

در حال حاضر بهترین برندهای کولر گازی و اسپلیت هر ساله محصولات مختلف و متنوع خود را جهت استفاده در مناطق مختلف آب و هوایی جهان عرضه می کنند چرا که مشتریان آنها از کشورهای مختلف با مناطق مختلف آب و هوایی هستند. برای مثال در غرب و جنوب غربی آسیا طیف وسیعی از نواحی مختلف آب و هوایی وجود دارند از مناطق گرم و خشک گرفته تا مناطق گرم و مرطوب و از مناطق کوهستانی تا مناطق معتدل با آب و هوای مدیترانه ای. از این رو این شرکت ها و برندها نیز این مسئله را در نظر می گیرند و برای هر یک از این مناطق آب و هوایی در حالت کلی سه نوع کلاس کمپرسور کولر گازی تعریف کرده اند:

- T1 مناطق با آب و هوای معتدل 
- T2 مناطق دارای آب و هوای سرد
- T3 مناطقی با آب و هوای گرمسیری

که البته در خصوص جزئیات فنی کولرهای گازی و نوع کپرسور آنها و همچنین سایر مشخصات فنی آنها هنگام خرید مطالب و نکات مفیدی را در مقالات آشنایی با انواع کمپرسور پیش از خرید کولر گازی و همچنین در راهنمای خرید کولر گازی آورده ایم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد. 

البته بطور خلاصه می توان گفت که کولر گازی ها با هر یک از کمپرسورهای نام برده می توانند در مناطق مرطوب به خوبی مورد استفاده قرار گیرند و بازدهی عالی داشته باشند. اما در مجموع توصیه می شود که چنانچه برای مساحت بزرگ و میزان سرمایش زیاد می خواهید اقدام به خرید کولر گازی از بانه (و یا مراکز دیگر) کنید، بهترین حالت کولرهایی با کمپرسورهای اسکرول هستند ولی اگر سرمایش بسیار زیاد و یا فضای خیلی بزرگی در اختیار ندارید، کولر گازی هایی با کمپرسورهای پیستونی و روتاری نیز می توانند جوابگوی نیازهای شما باشند. 

البته این نکته را هم پیش از خرید کولر گازی در نظر داشته باشید که کلاس آب و هوایی آنها بر روی برچسب انرژی نوشته شده است. میزان مصرف انرژی نیز با توجه به نوع برچسب آن اهمیت زیادی دارد. برچسب انرژی کولر گازی برای مناطق مرطوب نیز همانند نقاط دیگر اهمیت دارد چرا که نشان دهنده مقدار انرژی مصرفی این دستگاه های تهویه مطبوع است و همانطور که در بخش های گذشته و سایر مقالات اشاره کردیم، بهترین و بهینه ترین حالت +++A است. 

مسئله تنظیم دما را هم نباید فراموش کرد. معمولا برای مناطق با آب و هوای مرطوب در ایام تابستان توصیه می شود که دمای کولر بین 24 الی 26 درجه سانتی گراد تنظیم شود. 
در پایان اشاره کنیم که در هر یک از مناطق ایران به ویژه مناطق مرطوب جنوب و شا شمال کشور که سکونت دارید جهت خرید کولر گازی از بانه نیاز می توانید براحتی بصورت آنلاین اقدام به سفارش محصول مورد نظر خود نموده و پس از چند روز آنرا تحویل بگیرید.